Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Gode råd om 15 tommer enhed - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 01-11-2007
    kl. 08:39

Torben Hansen

Gode råd om 15 tommer enhed

Jeg er på udkig efter en anden enhed til mit Hartke BXL-kabinet. Jeg havde den nuværende højttaler (aluminium) ude i går for første gang - og den lignede noget, der havde været trukket hen af et betongulv. Underligt. Har købt højttaleren fra ny for mange år siden (????).

Nå, men nu overvejer jeg så at smide en anden og bedre enhed i. Kabinettet er velbygget, men ikke særlig stort. Hvad skal jeg gå efter?

Svar på dette indlæg
  • 01-11-2007
    kl. 15:56

Søren Laugesen

Careful, now

Hej Torben,
    Der findes givetvis bedre enheder end den fabriksmonterede; men i et basreflekskabinet er det helt afgørende at enhed, kabinet og i særdeleshed port passer sammen. Derfor kan du risikere at købe verdens "bedste" 15-tommer og ende med et skod resultat alligevel. Medmindre - selvfølgelig - at du omhyggeligt måler kabinettet ud, og modificerer porten i overenstemmelse med din nye enheds TS-parametre...
    Mvh. Søren L

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2007
    kl. 14:37

jan juel

Hartke

Hej Torben. Hvis det var mig, ville jeg anskaffe mig en ny 15" fra Hartke, så er du sikker på den passer til dit kabinet. (har selv et 410+115 BXL;-)

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2007
    kl. 23:28

Martin Bruun Thurø

Fejler den noget?

Hvis det kun er kosmetisk, så lad den sidde. Hvis den skratter eller lign., så send den til Geodyn i Aabenraa. Det er langt billigere end en ny. Mellem 1/3 og 1/2 af prisen..

Er enig med Søren L.

Og hvis du ikke er tilfreds med lyden, skulle du måske prøve noget nyt?

Svar på dette indlæg
  • 25-06-2011
    kl. 20:31

Peter Rahbek

Svar

Jeg er uddannet elektroakustiker og har 40 års erfaring i afstemning af højttalere i forhold til kabinetter. Hvis ngen har brug for hjælp, så hold jer ikke tilbage. Mvh Peter Rahbek på 40502080.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2012
    kl. 13:07

Frederik Pedersen

Frederik Pedersen

www.youtube.com/watch?v=DTucm-UtZ_Y se den her jeg har lave den om det er af Medina

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk