Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
En god scene... - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-11-2007
    kl. 15:05

Mads Lykke

En god scene...

Jeg står og skal i gang med et eksamensprojekt, hvor jeg skal komponere musik til en filmscene med en varighed på mellem 2-10 min.
    Og så er det jeg kan bruge din hjælp!

Kender du en film, der har en fed scene, men hvor der ikke i forvejen er musik?
    Eller hvor der i hvert fald ikke er musik hen over dialogen? (jeg kan genskabe lydeffekter m.m., men ikke dialog)

Jeg ser frem til at høre fra dig

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2007
    kl. 10:58

Kasper Kristensen

2-10 min.

er en meget laaang scene i en moderne film.

Jeg har ikke et bud på sådan en scene, men mener at alle dogme filmene, og fx også Von triers breaking the waves er 100% reallyd - der er også mange andre film uden for Hollywood som bruger den rå reallyd men har ikke umiddelbart noget bud prøv evt. at google det

mvh

Kasper

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2007
    kl. 11:00

Kasper Kristensen

Det kunne fx være

'Festen' af vinterberg kommer jeg i tanke om, der er da nogle lange scener i fællesrummet

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 10:56

Mads Lykke

Rettelse!

Tak for dit indspark, Kasper!

Her er lige en rettelse: Det behøver ikke være en laaaaaang scene, men nogle scener der i sammenhæng dækker et tidsrum på omkring 2-5 min.

Mht. dogme-filmene har du ret i at de er et muligt valg. Men med dogmefilmene følger også dogmernes æstetik, som kan være svære at tilføre musik.
    Det er vigtig at musikken ikke virker "påskilstret", men som en integreret del af helheden.

Det fag jeg følger (og skal lave eksamensopgave i) hedder "Musikalske Stereotyper", og det er vel en stereotyp at dogmefilm ikke indeholder anden lyd, end den der er optaget "on location". Det kan derfor bliver svært at "skjule" tilførslen af musik via post-produktion

Derfor vil jeg hellere arbejde med mere klassiske/Hollywood/Mainstream-agtige film-udtryk. Har du andre forslag i den dur?

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 22:13

Kasper Kristensen

tja

Hvad med en biljagt, de er tit lange og uden tale så kan man fjerne musikken, og så er der drama, så kan du få luftet wahpedalen og 70'er funken (-; - fx i 'bullit'

eller jeg tænker på Gibsons apokalypto, der er der de lange forfølgelsesscener og maleriske billeder

og så er der selvfølgelig klassisk stumfilm, fx chaplin, hans moderne tider er jo meget dramatisk og indeholder vist ikke meget tale

- panserkrydseren potemkin er der jo også nogle andre der lige har lagt et punket lydspor til

ellers tør for ideer

held og lykke med det

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk