Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-11-2007
    kl. 21:53

Morten Jakobsen

Bedste klang i basstrenge

Hej!!
    Er der nogen der har forslag til hvilke strenge der holder klang og lyd som nye strenge men lnge?
    Jeg kan bedst lide lyden fra nsten nye strenge, men synes efterhnden det er for dyrt at skifte 2 gange om mneden da jeg spiller rigtigt meget.

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2007
    kl. 23:20

Morten Jakobsen

sorry

Har surfet lidt p de forskellige indlg i forummet omkring strenge. Der er mange gode forslag. Tror jeg vil kbe nogle billige og skifte hver 2 eller 3 uge

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 13:55

Sren Laugesen

StringSite

Hej Morten,
    Jeg er selv vldig glad for StringSite.dk's billige basstrenge - men der findes ogs folk, der slasher dem her p forummet.
    Og s kan man jo koge dem igen og igen og... Rul dem sammen og kog dem i vand m. en drbe sulfo i 10 min. Hng til trre og de er stort set som nye.
    Mvh. Sren L

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 16:10

thomas wknhg

Min erfaring

Jeg syndes ikke billige strenge er pengene vrd, generelt er der strre forskel i klangen i de enkle strenge, og s syndes jeg de mindster klangen meget hurtigt og derfor er der ikke i det lange lb noget at spare, og tit har jeg oplevet direkte dde strenge i de billige st.
    Dyre kvalitets strenge holde klangen meget lnger og der er en strre kvalitets kontrol, og derfor kan det godt betale sig at give det ekstra.

Der er en del at sparre hvis du handler p amerikanske sider ($ er billig) og kber 10 st af gange.
    Jeg gav selv 1200 kr. for 10 st DR highbeam strenge p en amerikanske hjemme side

Svar på dette indlæg
  • 07-11-2011
    kl. 10:40

allan rasmussen

kan du huske adressen

hejsa. kan du huske hvor i amerika du kbte dr strenge billigt

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2008
    kl. 10:21

Mr. Evers

Besg i forretningen i Ikast...

Hejsa...

Jeg bestilte for et rs tid siden nogle strenge p Stringsite.com
    Hheldigvis sendte de s Light strenge istedet for dem jeg havde bestilt.
    Jeg rettede s henvendelse til dem hvorefter de "langt om lnge" efter 3. mail endelig sendte de rigtige strenge.

Var s p besg i forretningen Onsdag d 6 - 2 - 2008 for at kbe et par Vgholder til mine Guitare. (Havde set dem p deres side til 55.- kr stykket. Men NEJ.. Ved kb i forretningen koster de 99.- kr. og man kan ikke kbe noget i forretningen p Strget 55 i Ikast til de priser der er p deres hjemmeside.

Den form for service syntes jeg bestemt ikke om nr man krer over 60 km for at gre sine indkb, hvilket jeg ogs klart kom til at give udtryk!

Finder mine ting p e-bay.de for eftertiden.

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 18:48

Casper Poulsen

Elixir

Jeg har haft samme problem som dig - kan bedst lide lyden af strenge der bare lige har siddet p i et par dage... Jeg spillede m de billige Stringsite strenge i en lang periode, og skiftede s strenge ca. 2 gange om mneden. Min lokale grej pusher overtalte mig til at prve Elixir. De er dyre - ca. 500 - men jeg har haft det samme set strenge p min J-bass siden Marts og de siger stadig godt... Kan varmt anbefales

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 20:32

Peter Laustsen

Strenge...

Hej!

Jeg er helt enig med Adrian, billige bas-strenge er billig af en rsag og det er IKKE fordi de lyder bedre eller holder lngere. Jeg syntes at kbe flere set billige strenge ofg skifte oftere er et ikke-acceptabelt alternativ til at kbe bedre/dyrere bas-strenge som lyder bedre OG holder lngere.

En go' side i England:
    http://www.stringsdirect.co.uk/

Og jeg vil anbefale disse strenge:
    http://www.stringsdirect.co.uk/Catalogue/ViewProduct.aspx?productId=627

Mvh. Peter Laustsen
    http://www.peterlaustsen.com

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2007
    kl. 16:45

Kim Holm Nielsen

Endnu et bud p stringssite.

www.stringbusters.com

Der kan man spare 20-25 mere p Peters Thomastik.

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2007
    kl. 16:50

Kim Holm Nielsen

"Billige" Elixir

Bde stringbusters.com og stringdirect.co.uk slger Elixir til flere hundrede korner under hvad de koster i DK

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 21:48

Bent Kallehauge

Elixir 2

Se tidligere trd:
    strenge - erfaring (Bent Kallehauge / 28-10-2007, 22:20)

Jeg kan tilslutte mig Caspers erfaring vedr. Elixir.
    Og s har jeg kogt adskillige st strenge i min tid :-)

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2007
    kl. 22:35

Morten Jakobsen

Tak

Tak for de mange indlg, har ogs vret inde og se dem fra sidste strenge snak. Jeg har prvet Elixir og synes ikke at de holdte klangen specielt lnge men mske jeg skal give dem en chance igen. Det sidste lange stykke tid har jeg brugt B52 eller B-rockers (kan ikk lige huske hvad de hedder)Som jeg kber i Woodstock de lyder rigtig godt, men skal som alle andre st jeg har prvet skiftes efter 2-3 uger... Det er de for dyre til synes jeg. S tror jeg gir' Elixir en chanse mere og ellers bliver det de bilige der med god samvittighed kan smides langt vk efter 14 dage.

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2007
    kl. 23:22

Martin Bruun Thur

Smag og behag

De billige strenge fra stringsite er billige fordi de bliver importeret direkte fra fabrikken. Selvflgelig er der en hvis kvalitetsforskel fra de dyre mrker. Men hvis man tnker lidt over det, er det s ikke lidt mrkeligt, at man ved at kbe strengene i UK eller US kan f dem s meget billigere? S stor er forskel i skat, moms og afgifter heller ikke... Mske jeg tager fejl.

Jeg har brugt mange forskellige mrkevare-strenge, og er ikke snderligt imponeret i forhold til Stringsite-strenge. De, jeg har kbt p Stringsite har holdt fuldt ud lige s godt som dyre mrker. De lyder lidt anderledes, men det er en smagssag, og ikke en kvalitets-sag... ..der er ogs forskelle i lyden p Ernie Ball, DR,d'Addario, elixir etc..

Endelig, med hensyn til at koge: Det er en stakket frist. Jo, man fr lidt klarhed tilbage. Men grunden til, at strenge mister sin sprde lyd er ikke kun, at der samles sved, dde hudceller, snot og andre sjove ting i vindingerne (hvilke man i vrigt ikke kan fjerne 100% ved kogning), men ogs- og velnok frst og fremmest- at strengene mister tension, eftersom de har vret udsat for strk lige siden de blev sat p, for slag, hiv og vrid.

Ja, det er sgu dyrt at spille bas. Men det er der jo ingen, der vil tro p ;)

Svar på dette indlæg
  • 08-12-2007
    kl. 15:35

Esben Jensen

Dr coatede

Er der nogen der har erfaring de coatede strenge fra DR?

mvh

Esben

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2007
    kl. 00:54

Svend ge Drewsen

Jeg har...

prvet DR Coated - de sorte. De lyder godt. De er bne, sprde og ikke s lukkede i lyden som Elexir. De lyder meget som DR fat beam - som jeg husker dem.

Hvor lang titd strenge holder, kommer vel, for de fleste, an p hvor hysterisk du er ved at vaske fingerer fr du gr i gang med at spille. Sved etser. Der er nogle der har s strk sved, og sveder s meget at nr de har spillet p dem i 3-4 dage, er strengene totalt ubrugelige. Jeg har to venner der har det problem. Surt show :(

Og jow... som der er sagt meget tydeligt her... der ER meget stor kavlitetsforskel p de billige strenge og s de almindelige (alt for dyre). Flere af de billige skifter lydfarve fra streng til streng. Det kan nok ikke komme under det man kalder en smagsag, vel? :)

Mvh
    Sv. ge

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2007
    kl. 08:22

Bassplayer Bassplayer

ELIXIR

Her er mit bud p de absolut bedste Bas-strenge. Jeg har prvet meget forskelligt, men de slr alt.....

http://www.thomann.de/thoiw12_elixir_nanoweb_light_ebass_prodinfo.html

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk