Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lydkort til bærbar - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 12-12-2007
    kl. 23:13

Mikkel Güth Petersen

Lydkort til bærbar

Jeg mangler gode råd!!
    Har købt en ny bærbar:

2 ghz
    2 gb ram
    7200 harddisk
    usb
    firewire
    vista

Jeg skal bruge et lydkort og har hidtil forsøgt mig med 2 usb-lydkort: emu 0404 og lexicon Lambda. Ingen af dem fungerer for mig. Emu'ens problem var sandsynligvis vistaen, og Lexicon har vistadriver, men der er alt for høj latency. I AAGE påstår de at man skal have en 6-pins-port for at køre firewire lydkort som fx. echo audiofire 2. Er der nogen der har erfaringer med lydkort og firwire? Ellers nogle lydkort i kan anbefale. Vil gernehave midi, samt en instrument indgang som minimum.

Svar på dette indlæg
  • 14-12-2007
    kl. 18:14

Mads Lykke

Der vil altid være latency

Hej Mikkel

Jeg kender ikke de lydkort du omtaler, men i et digitalt system vil der altid være latency, så du slipper ikke helt for det.
    Men det er selvfølgelig klart at den latency der så er, skal være acceptabel.
    Kan du huske hvor stor den latency du havde var?
    Umiddelbart vil du ikke opnå lavere latency ved at skifte fra USB 2 til Firewire - men der er andre fordele forbundet med Firewire.

Langt de fleste lydkort på markedet lever op til dine krav om minimum en indgang + MIDI.

Jeg vil umiddelbart mene at grunden til den oplevede latency i dit system skyldes du ikke har indstillet din buffersize "korrekt" til formålet.

Er det noget du har arbejdeet med?

Svar på dette indlæg
  • 14-12-2007
    kl. 21:18

Mikkel Güth Petersen

jeg har en in-latency på 7ms, men det fungerer ikke optimalt, da der opstår knitren. out-latency er på 74 ms. Er det nogle acceptable tal i dine ører?

Svar på dette indlæg
  • 16-12-2007
    kl. 16:20

Mads Lykke

Bufferstørrelse

En in-latency på 7 ms er ret flot, hvis ellers der ikke er hørbare artefakter. Det fås ikke meget bedre!
    Men det knitrer jo i dit tilfælde.

Har du prøvet at ændre din bufferstørrelse?
    Så skulle den knitren du oplever gerne forsvinde.

Der vil altid være tale om et kompromis, så du må finde den indstilling der tillader dig en acceptabel latency UDEN knitren.

Alternativt kan du arbejde med at ændre bufferstørrelsen i forhold til om du indspiller (=lille bufferstørrelse for lav latency) eller om du afspiller (=større bufferstørrelse, men ingen knitren)

Prøv om det løser dit problem

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk