Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Byggesæt Weber - hjælp og vejledning - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 31-01-2008
    kl. 09:17

Peter Juhl

Byggesæt Weber - hjælp og vejledning

Har netop bestilt et byggesæt tweed 5E3 forstærker fra Weber, da jeg mangler et bobbyprojekt(og en extra forstærker). Jeg har 3-4 uger før den kommer til at lære at bygge den. Hvor finder jeg grundlæggende læsning om hvordan jeg bygger og tester den. Er der en der har en detail. vedledning fra lign projekt de ville sende til mig?

Svar på dette indlæg
  • 31-01-2008
    kl. 14:21

Søren Alwan

Jeg ville starte med...

at sætte mig ned og øve, øve, øve mig på at lave ordentlige lodninger!

Men ellers er der vel en vejledning med? Nu ER sådan en 5E3 jo heldigvis ikke jordens mest komplicerede kredsløb...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-01-2008
    kl. 18:50

Peter Juhl

Vejledning

Der er vist ingen vedlejning med til Webers, men et godt forum. Man får et diagram og en layout tegning. Syntes det ser temmeligt enkelt ud. Har bygget Josty o.lign. for år tilbage, men det kan godt være jeg skal øve lidt/meget for at få lodning 90-100% i orden. Jeg tænkte på litteratur/web om hvad/hvor/hvordan jeg måler den igennem før power-up osv.Gerne lidt generel børnelærdom for rør-byggere, jeg kan se at der findes oceanter af det på engelsk/tysk, det er mere at få det sorteret, og fundet noget jeg kan forstå umiddelbart. Ellers kommer jeg tilbage når jeg har et konkret spørgsmål, og hører gerne kommentar til Weber hvis andre har prøvet dem.

Svar på dette indlæg
  • 31-01-2008
    kl. 17:47

Gary Madsen

Nu ved jeg ikke lige...

hvor erfaren du er mht. lodning. Men her er en video fra en som har styr på det:
    http://www.youtube.com/watch?v=I_NU2ruzyc4
    Bemærk kommentaren om at klippe FØR man lodder.

Held og lykke med projektet!

Gary

Svar på dette indlæg
  • 01-02-2008
    kl. 09:58

Peter Juhl

Glimrende video

Tak for linket. Glimrende lærerig video om lodning, tror lige jeg ser den igen og øver lidt.
    Fortsat hvis nogen har en step by step vedledning inkl. hvor/hvordan jeg måler igennem før tilslutning er jeg meget interesseret,det kunne være fra et lign. projekt fra Tubeampdoktor el. Ceriatone el. Mission fex. Jeg har lidt tid endnu til at læse på lektien, og bliver vel klogere dag for dag.

Svar på dette indlæg
  • 01-02-2008
    kl. 10:13

Ken Jepsen

Inden du sætter strøm til...

kunne du lige kaste et blik på denne hjemmeside: http://paulrubyamps.com/info.html#FirstPowerUp

Et andet sted at finde lidt teknisk info kunne være: http://ax84.com/dp.php?pg=legacyprojects&project_id=resources

Mvh
    Ken

Svar på dette indlæg
  • 14-02-2008
    kl. 00:42

peter a

Weber

Jeg har bygget en tveed d fra weber og det var ikke let men med lidt omhu og hjælp
    fra ted w lykkedes det og den "spillede"første gang og har spillet lige siden.
    Jeg måtte hente nogle andre og mere overskulige diagrmmer fra mission (tror jeg de hedder)og farvekoderne til nettransformatoren var ikke helt logiske.
    Der var også et ok tveed forum(usa) dengang
    som man kunne spørge om alt og det var også en stor hjælp med de mange fotos som er på
    hjemmesiden.
    mvh peter
    ps. husk at aflade lytterne og tage net stik ud når du når så langt aat det er tid til opstart/måling (husk altid belastning af udgangs trafo eks. gammel højtaler9

Svar på dette indlæg
  • 14-02-2008
    kl. 00:51

peter a

Weber 2

Jeg måtte skifte kontakterne til tænd/sluk
    Standby og forskellige andre ting(rør) som var i for ringe udgave.
    Der er sikkert også andre ting man med fordel rent lydmæssigt kunne udskifte men det ved lars r nok mere om...
    Mvh Peter

Svar på dette indlæg
  • 14-02-2008
    kl. 13:03

Ib Ulbæk

Jf en

anden tråd, så er jeg lidt nysgerrig efter at høre, hvor meget 5E fra weber kommer til at stå jer i, pris, fragt, told, udskiftninger! Bange dak

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2008
    kl. 13:49

Peter Juhl

Nyt om projektet

Tror jeg får kassen fra Weber via Fedex i dag. Skriver så senere hvad regningen blev på med told og moms osv. Foreløbig tak for de gode råd. Jeg skal nok skrive lidt om hvordan den er at bygge, eller hvis jeg har yderligere spørgsmål.

Svar på dette indlæg
  • 26-02-2008
    kl. 14:31

Peter Juhl

Weber byggesæt

Så kom pakken. Jeg var heldig og den kom igennem uden told/moms. Ellers er det ca 5% plus 25% oveni af varen inklusive fragt.
    Dvs at prisen for en komplet tweed bliver ca 3000 kr inklusive pænt tweed cabinet, højttaler og alt inklusive.
    OK,- det er ikke lige at gå til. Der er ingen vedledning med, men jeg læser flittigt på forum osv. Jeg har lidt at lære, men tager der roligt, og regner med jeg bliver færdig inden ugen er gået. Jeg kan ikke rigtig bedømme komponenterne, men det ser ok ud. Vi må se hvordan den lyder, hvis det virker, når jeg er færdig.
    Mere herom senere.

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2008
    kl. 01:24

Peter Olsen

Regnestykke?

Hej Peter

Hvordan får du regnet dig frem til de 3000,-?
    Når jeg kigger på Webers priser, koster sådan en tweed knap 500$. Med en dollarkurs på lige omkring 600, bliver det knap 3000,- og det er uden fragt (og told og moms).
    Hvor er det, jeg regner forkert - eller er det dig :-)

Med venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2008
    kl. 12:34

Peter Olsen

Dollarkurs

Ok, jeg var ikke helt opdateret på hvor lav dollarkursen egentligt var.

Med en kurs omkring 500, vil prisen på det "rene" kit være ca 2500 dkk. Hvad kostede fragten? Og er de 3000,- så uden told og moms?
    Eller er der stadig et eller andet jeg ikke har fået rigtigt fat i...?

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 10:24

Lars Reinau

FedEx - told & moms

Jeg har fået højttalere sendt med FedEx fra Weber, og de opkræver ikke told og moms ved afleveringen. De sender i stedet en regning med girokort 2 - 3 uger senere.
    Vh
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 10:38

Lars Reinau

Weber 5E3 komponenter

Nu ved jeg ikke hvilke komponenter - kondensatorer, modstande, transformatorer m.v. Weber leverer i deres Tweed byggesæt, det fremgår ikke helt af hjemmesiden, men det kan ihvertfald godt betale sig at ofre lidt opmærksomhed på dette punkt. På nogle af billederne af færdigbyggede kits på Weber-siden er der f.eks. benyttet metalfilm modstande i preamp'en i stedet for kulfiber, som der sad i de gamle forstærkere, og det giver forstærkeren en skarpere mere spids tone med mindre varme og ambience end en Tweed Deluxe bør have. Derfor brug kulfiber modstande - det kan høres! Ligeledes vil jeg anbefale de blå Sprague Atom eller TAD ladelytter i stedet for de grå/sorte kineser ladelytter, der er brugt på flere af de kits der er vist på Weber hjemmesiden. Ifølge en anden amp-guru Gerald Weber (Kendrick Amps) bør disse lytter absolut undgås i Tweed amps. Endelig er effektiv grounding - 2 eller 3 star grounds i stedet for kun ét - i en tweed amp meget vigtig for at undgå for meget brum og støj.
    Vh
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 15:28

Peter Juhl

Komponenter

Da jeg er helt grøn mht til byggeri, vil jeg lige bygge den færdig med de medf. komponenter. Hvis den så virker, bliver det jo hurtigt kedeligt, og jeg kan så eksperimentere med andre lytter OT mv. Tusind tak for dit indlæg herom.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 13:38

Ib Ulbæk

Spændende

om der så dukker en regning op senere. Håber det ikke for dig! Og glæder mig til at høre om dine erfaringer! Og om den kommer til at lyde, som du gerne vil have!

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 14:09

Søren Alwan

Modstande...

Det er rigtigt, hvad Lars skriver omkring modstandes indvirken på lyden. Jeg mener dog, at virkeligheden er en anelse mere nuanceret, end at "kulmodstande lyder godt (men støjer mest), og metalfilmsmodstande lyder koldt og dårligt". Nu er metalfilmsmodstande ikke bare metalfilmsmodstande. Så jeg vil faktisk hævde, at GODE metalfilmsmodstande er bedre - ihvertfald når det kommer til støj og stabilitet og lydmæssigt mindst lige så gode som kulmodstande.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 15:01

Peter Olsen

Eksempel

Hej Søren

Har du så et eksempel på en GOD metalfilmsmodstand, til én som mig, der ikke ved hvad han skal kigge efter?
    Et link evt.?

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2008
    kl. 17:40

Søren Alwan

Jeg har...

gode erfaringer med disse:

http://www.westlabs.com/Resistors.HTML

I øvrigt er her et par interessante - synes jeg ihvertfald - artikler om dette emne:

http://www.aikenamps.com/ResistorNoise.htm

http://www.geofex.com/Article_Folders/carbon_comp/carboncomp.htm

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 14:04

Peter Juhl

Hjælp pls

Ok ser mange kommentarer. Hvis der kommer en regning så er det jo bare sådan. Regnestykket er ca 630 USD inklusive fragt, og det er ca 3100 kr med dagens kurs.

Jeg er færdigbygget stort set. Når jeg tænder for test uden rør, men med ensretteren sat i, lader den fint op med en kondensatorerne den ene og kun den tættest på transformatoren i layoutet) bliver varm, og der lyder en klikkende lyd. Jeg skynder mig og slukke og søger hjælp??

tak

mvh
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 14:48

Morten Lyse Pedersen

Hej Peter..

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 14:48

Morten Lyse Pedersen

Hej Peter..

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 15:10

Peter Juhl

Kan ikke læse dit indlæg?

SER IkkE UD TIL AT DU HAR FÅET TEKSTEN MED.

åske får den lidt rigeligt med spænding uden rør, og tager skade. Hvorfor fanden skulle jeg også følge gode råd fra paulrubyamps.com. Jeg har ikke mere tid nu, men tror at jeg sætter rør i og fyrer den op i morgen formiddag.
    så må vi se om der er liv i den ellers kommer jeg igen, og tigger om gode råd.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 15:31

Morten Lyse Pedersen

Hej Peter III

Hulens..

Nå; men det skal den IKKE..! To hurtige.. Du er sikker på den vender rigtigt og har en tilstrækkelig høj tilladt spænding..?

Hvilken ensretter og drosselspole bruger du; og er du sikker på de er koblet korrekt..?

Du har vel ikke forbundet nettransformatorens primærside til 110 eller 115 Volt, eller måske ligefrem fået købt et kit, der ikke kan køre 230V..?

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 15:32

Morten Lyse Pedersen

Jeg ville så absolut ikk

sætte rør i, og risikere deres liv oveni, hvis ikke jeg var sikker på, at forholdene var i orden.

Med venlig hilsen
    Morten lyse

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 16:22

Peter Juhl

Jeg tror...

at jeg har forbundet korrekt. Og min trafo har både 120-220 og 240 v men jeg har da valgt den rette farve mener jeg. Lytterne har en max på 450 v, men jeg mener jeg målte 470-480 hvorefter den faldt nedad.
    Jeg prøver lige at tænke lidt over det igen

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 16:57

Lars Reinau

450 Volt??

Hvis du måler 470 - 480 volt mellem plus og stel på den første ladelyt (den nærmest power transformatoren) er der noget galt. Spændingen målt dér skal være under 400 volt på en Tweed Deluxe.

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 18:57

Peter Juhl

Volt?

Lige når jeg tænder for strømmen går mit multimeter hvergang op på ca 480 v hvorefter det hurtigt falder ned og stabiliserer sig ved 380 på den første , ca 340 nr 2 og 265 på 3eren. Jeg har gennegået det hele, isat rør og den ser ud til at være ok trods alt.

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 19:09

Lars Reinau

Lyder OK

De målinger lyder rigtigt. Du bør kunne måle mellem 20 og 24 volt på katodemodstandens plus, og et sted mellem 340 og 375 volt på udgangsrørenes anoder. Hvis du ligger deromkring, skulle det være ok. ;o)

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 20:07

Peter Juhl

Tak - kører videre i morgen

Tak for info.- Jeg måler dem inden jeg gør mere. Jeg tror at hovedpine og kredsløb ikke svinger sammen. Så vi prøver igen i morgen.

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 09:26

Peter Juhl

Målinger

Jeg måler 21v på katodemodstanden, og som sagt 380 340 280 på caps.Så det er ok. Stadig pisker den op på 480v når der tændes. Kan forstå på svar fra weber-forum, at man godt kan overbelaste caps ved at tænde den uden rør, og det er den klikken jeg har hørt, men så er jeg jo tvunget til at have en variac eller hvad det nu kaldes, eller kobler man bare en modstand i 220v kredsløbet ved opstart for at beskytte? Jeg mangler lige en 500pf kondensator i volume/tonekontrollen, den var ikke med i pakken. Køber den i dag, og så skal der vel bare spilles guitar. Vi får se.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 03-03-2008
    kl. 20:06

Ken Jepsen

Ja, en....

ubelastet strømforsyning vil altid levere en noget højere spænding end belastet...
    Så de spændinger du refererer lyder også, i min terminologi, ganske fornuftige...
    Og Poul Ruby's power up guide er altså ganske okay at følge ;-)

Mvh
    Ken

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 11:38

Peter Juhl

Så spiller vi

OK så spiller den. Første reaktion. Der skal næsten ikke røres ved volumen før den har megen power, men det kan vist være normalt, og så kan jeg jo regulere på guitaren. Der er en del støj når man ikke rører strengene, når jeg skruer helt op for volumen er det lige så den ryster lidt pga brum, og man hører en klikken når man rører/ikke rører guitaren. Jeg må vist læse lidt om grounding.Jeg har loddet stel til brass-plate der sidder bag potentiometre/indgange, men det er nok ikke godt nok, kunne det tyde på.

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 13:43

Søren Alwan

Tjah...

Det er jo tit dét med at stelforbindelserne rigtigt, som driller. Denne artikel burde enhver læse, forstå og memorere så han/hun kan recitere den som aftenbøn, før man overhovedet kaster sig ud i noget, som ligner at bygge en rørforstærker:

http://www.aikenamps.com/StarGround.html

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 15:05

Peter Juhl

Tjah..det går måske for stærkt

Jeg har fyldt hovedet med en del stof den sidste uge, men har nok lidt for travlt. Jeg har meget brum, også uden guitar tilsluttet, bare min hånd nærmer sig den ledning der går fra ffs-rørets ben 2 direkte til volumenkontrollen. Nogen gode ideer?

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 17:34

Søren Alwan

Nærmer hånden..?

Så må det vel være med forstærkeren åben? Det kan sagtens tænkes, at det går væk, når du lukker forstærkeren, og kredsløbet derved er skærmet på alle sider. Ellers skal du måske kigge lidt på dit layout...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 17:45

Lars Reinau

Skærmning

Prøv også at lime metalfolie - f.eks. alm. staniol - på indersiden af bagpanelet. Denne side af chassiet er ellers ikke skærmet. Og sørg for at der er kontakt mellem chassiet og folien.

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 18:04

Peter Juhl

Det ser sgu ud til at virke med staniolen

Tusind tak det ser ud til at virke med staniolafskærming, min kone gårber at jeg skal spise og jeg skal ud og spille kl 19 men det er svært at slippe min nye hobby. Vi ser hvordan det går i aften/imorgen. Mange tak for gode råd indtil videre.

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 17:55

Peter Juhl

Det bare for meget

Jeg syntes bare det er fore meget støj, men ok forsøger det lige med afskærming. Den støjer jo lidt mere end min Rivera. Der skal være en 500 pf kondensator mellem volume 2 og tonekontrol. Der har jeg sat en 560 pf da jeg ikke lige kunne finde en anden. Den manglede i pakken fra weber. Kan det være fejlen, eller er det ikke nærmest ligegyldigt?

Svar på dette indlæg
  • 04-03-2008
    kl. 18:33

Søren Alwan

Jo...

det er ihvertfald ikke dét, der er årsag til støjen...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 09:07

Peter Juhl

Nu er den OK

Det ser altså ud til at virke perfekt med den alu-folieafskærmning. Jeg har limet den på bagpladen så den får kontakt med chassis når jeg skruer den på, og støjen er fuldstændig væk. Er det fordi vi ikke bruger jord i DK at denne løsning er nødvendig? Den spiller i mine ører helt som forventet. Skal lige have tid til at lytte lidt mere til den inden jeg vil overveje en udskiftning af lytter og udgangstrafo til bedre kvalitet, og jeg vil jo også lige experimentere med lidt andre rør. Hvad skal jeg gå efter og hvor købes de bedst tak, har glemt mine notater fra Lars´foredrag i Svendborg? Hvordan ved jeg om det er kul-film eller metalfilmsmodstande?

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 10:44

Søren Alwan

Nej...

det har ikke noget med jord at gøre, men derimod at det er noget pokkers højimpedant kredsløb, vi har med at gøre her, som bare ER meget følsomt over for ydre påvirkninger.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 11:39

Lars Reinau

Du kunne jo...

"..og jeg vil jo også lige experimentere med lidt andre rør. Hvad skal jeg gå efter og hvor købes de bedst tak?"

... overveje et besøg hos mig i Glostrup.
    Jeg har et stort udvalg i både NOS rør og modstande til Tweed amps, samt Mercury Magnetics transformatorer, som efter min mening er de bedste på markedet.

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 13:02

Peter Juhl

Ja det kunne jeg

Jeg er desv fra Fyn, men kunne vel også finde til Glostrup en dag. Driver du forretning, eller er det bare privat interesse eller hvordan/link? Vi prøve at finde nogen at sammenligne med, når jeg nu står og spiller lyder den jo som en drøm. Hvor er det dog svært med lyd, (og gamle hørerskader).

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 16:08

Morten Lyse Pedersen

Tillykke med projektet..!

Det undrer mig dog en smule, hvis et kit fra Ted Weber skulle bruge opdateringer.. Nå, men måske han klipper et par hjørner hist og pist for at holde udgifterne nede..

Lars, er det kun Mercurymagnetics traffoer til tweeddeluxe du lagerfører/tager hjem eller er det noget du gør noget i..?

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 16:16

Søren Alwan

Ellers...

er det Lars Vad (a.k.a. amp-parts.dk), der importerer Mercury til Danmark.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 16:48

Lars Reinau

Hej Morten

Jeg handler direkte hos Mercury Magnetics, ikke kun Tweed trafoer, men det er selvfølgelig dem jeg bruger flest af - både power og udgangstrafoer iøvrigt. De er dyrere end næsten alt andet men afgjort pengene værd. ;o)

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 17:45

Peter Juhl

Trafoer, rør mv

Ville gerne vide lidt mere om du handler med dem, eller hvordan, hvis jeg kom forbi en dag. Du kan evt sende en email på spilrock@gmail.com

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2008
    kl. 07:59

Lars Reinau

Hej Peter

Jeg fik vist udtrykt mig lidt uklart. Jeg køber transformere til eget brug, men jeg er ikke officiel importør af Mercury Magnetics transformere. Det er Lars Vad - Vad-Amps.dk., så hvis du vil købe MM transformere er det hos ham.
    Det jeg mente var, at du hos mig kan høre hvordan disse transformatorer og NOS rør lyder i en Tweed deluxe amp.

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 05-03-2008
    kl. 17:52

Peter Juhl

Sjovt projekt

Det var da ikke uden lidt kamp, men sjovt projekt, og jeg har lært en masse, og fået en extra hobby. Tror jeg har mod på et andet evt. DC30 / AC30 lign. projekt på et senere tidspunkt, men vil bruge lidt tid på at læse på lektion, og overveje om det skal være et Weber og så købe de bedre komponenter fra anden side. Det er jo lidt smart med layout, chassis, og kabinet fra starten og hos weber kan man fravælge de komponenter man ikke ønsker mod prisreduktion. Måske kan jeg finde bedre tilbud andetsteds, vi får se.

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2008
    kl. 10:45

Peter Olsen

Hvis det så skal være rigtigt sjovt!

Kits kan være sjove nok, men det er noget sjovere at købe alle stumperne "i løs vægt". Designe sit eget layout (ved at kigge på alle de andre!), og efter den er bygget, hygge sig med at få den nogenlunde støj- og brumfri!

Så kommer turen til at "voice" forstærkeren til noget, der lige passer dig, og måske ender du så med en forstærker, du stolt kan hævde er din "version" af en ... (indsæt selv navn).

Det kræver måske lidt mere indsigt i teorien, men det er også en del af morskaben/udfordringen.
    Risikoen for at man ender med noget der ikke "virker", er naturligvis også større, men til gengæld er tilfredsheden, når det lykkes, så meget større.

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2008
    kl. 12:22

Peter Juhl

Måske skulle man

Måske skulle jeg overveje, om jeg skulle tage tiden til at lære lektien, og bygge noget a la den meget omtalte matchless-klon, der må vel ligge en masse dokumentation herom hos nogen af deltagerene, selvom jeg har forstået at Søren måtte træde til for at få projekterne helt færdige. Tror nu godt jeg kan lodde mig igennem det, men jeg er ærlig talt lidt svag i teorien.

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2008
    kl. 14:52

Søren Alwan

Tjah...

af de ti første, der gik i gang, endte det vel med, at jeg byggede de 8 af dem...

Forskellen på de to forstærkere er, at en 5E3 er bygget på et board, hvorimod "Matchless´en" er bygget 100% som "point to point", hvilket absolut er et skridt opad, når det kommer til udfordring af ens loddeevner.

Nu skriver du "dokumentation" - Narh, lad mig sige det sådan, at der faktisk ikke engang eksisterer et diagram over den endelige version....

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-03-2008
    kl. 17:56

Peter Juhl

Weber igen da

Ja det kan da godt være at et Weber 6D30 kit var en bedre udgangspunkt for "min videreudvikling". Tror såmænd det er rigeligt udfordrerne. Kan vel være hjemme til ca 5t kr -plus moms med USD fortsat fandende, plus evt upgrade af komp. I sammenlign. syntes jeg en matchless til 26t kr er rigelig dyr. Men indtil videre leger jeg lige med min 5e3 med andre rør, forsøger med bedr. lytter også osv., men den er altså ikke så ringe endda med kit-delene i.m.o.

Svar på dette indlæg
  • 07-03-2008
    kl. 16:36

Peter Juhl

Nu upgraded 1. forsøg

Nye rør. En bestilling i går efterm. fra Amp-parts.dk var her til middag, flot tak. Jeg forsøger med TAD highgrade E83CC, gav en hørbar forskel - en "rummeligere" lyd. Udgangsrør JJ 6v6 løste et problem med "raslende rallen" i bassen. Sansynligvis en fejl i det medf. kineser-rør. Sprague Atom blå ladelytter giver en mærkbar forbedring/forstærkning af bassen i forhold til de små sorte der fulgte med. Samtidig er mit støjproblem helt væk. Jeg er begejstret. Den er så klart defineret så jeg må prøve at spille bedre, fordi alt høres. Tak igen for de gode råd. Jeg vil prøve flere forskellige rør senere. Det blir en god dag.

Svar på dette indlæg
  • 07-03-2008
    kl. 18:03

Lars Reinau

Weber Kits

Denne "første opgradering" viser så desværre allerede, at der selv hos Weber er brugt dårlige/billige komponenter, for at kunne holde prisen nede i et konkurrencepræget marked.
    Det er ærgerligt, at Ted Weber på hans amp-kits vælger at hoppe med på vognen med "billigste løsning" i stedet for at leve op til den kompromisløse kvalitet, der kendetegner hans højttalere.

Venlig hilsen
    Lars

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk