Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Billige in-ear systemer? - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-03-2008
    kl. 16:19

Anders Hansen

Billige in-ear systemer?

Er der nogle, der har erfaring med billige in-ear systemer? Tænker på dB, Nady, Samson og så videre?

Jeg har ikke erfaring med noget trådløst, og har ikke lyst/penge til at investere i et dyrt sæt, nemlig.

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2008
    kl. 20:04

Gary Madsen

Hej Anders

Keyboardspilleren i vores band er blevet voldsomt begejstret for det her:
    http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=46054

Hvad skal det bruges til? - Kun sang eller?
    - Selv kommer jeg ikke til at vende mig til in-ear systemer. Men har overvejet dette:
    http://pa.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=18355
    Måske er det noget for dig?

Gary

Svar på dette indlæg
  • 10-03-2008
    kl. 22:19

Anders Hansen

Hej

Det skal bruges til at have et "komplet mix" i ørene i stedet for at have en monitor. Jeg skal osse synge kor, og lige nu bruger jeg ørepropper, og jeg kan ingenting høre, når jeg skråler. I det hele taget har jeg svært ved at vurdere lyden ud af PA'et, da jeg har propper i, når vi øver. Det kunne nok løses på denne måde. Jeg skal osse have en limiter i, da jeg ikke vil blive mere høreskadet, end jeg er i forvejen.

Live har jeg været vandt til bare at spille uden at kunne høre mig selv, da vi aldrig har brugt monitors til os selv. Vi spillede på western(og rimelig højt), og det feedede, hvis vi havde højtalere pegende for meget hen mod vores westerns. Nu spiller jeg både western og el-spade i bandet. Men derfor må der jo gerne være lyd, som andre end publikum kan høre :-).

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2008
    kl. 15:27

Gary Madsen

"komplet mix" hører du kun...

Når du selv står ude på gulvet. Uanset om du bruger monitors eller in-ear, hører du kun det der bliver sendt ud. Ikke den lyd der reelt er. Rummets akustik, antallet af mennesker i rummet, PA-højtalernes placering har f.eks. altsammen indflydelse på det lydbillede der dannes i rummet.
    Det ville være rigtig godt hvis man kunne regulere det komplette mix ud fra enten in-ear eller monitors. Men så kræver det vist noget specialudstyr.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2008
    kl. 09:37

Anders Hansen

jojo...det er klart. Men for at man skal performe godt, kræver det, at det man hører, er i orden. Selvom jeg i 1½ år så godt som spillede uden at kunne høre mig selv(kun i soloerne), så kunne jeg gøre det bedre, hvis lydbilledet for os omme bag højtalerne var bedre. Og det vil det jo blive med in-ears...næsten uanset prisen på dem.

Jeg har bare hørt så meget om, at der skal være 2 antenner, så lyden ikke forsvinder. Men forstår simpelthen ikke, hvorfor alle dem man så ser, kun har 1 antenne (afsenderen).

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2008
    kl. 14:13

Gary Madsen

Sådan som jeg forstår det..

Er det modtageren der med fordel kan udstyres med 2 antenner (Det er åbenbart for at tage højde for reflektioner af det udsendte signal)
    - Det skal lige siges at jeg nu er ude i noget, jeg kun har læst mig til!

Nedenstående kommer fra en manual til et Sennheiser kit:

Diversity reception
    The EM 100 G2 receiver operates on the “true diversity” principle:
    A receiving antenna receives not only the electromagnetic waves which reach
    it by a direct path, but also the reflections of these waves which are created
    in the room by walls, windows, ceilings and fittings. When these waves are
    superimposed, destructive interference occurs, which can also be called “field
    strength gaps”. Repositioning the receiving antenna can bring a solution.
    With mobile transmitters, however (which all radiomicrophones are), the
    “field strength gap” will then occur with a different transmitter position.
    These “field strength gaps” can only be eliminated with true diversity receivers.
    In true diversity, instead of one antenna and one receiver there are now two
    antennas and two receiver sections. The antennas are spatially separated. By
    means of a comparison circuit, the receiver section with the strongest RF signal
    is always switched to the common AF output. The risk of the occurrence
    of “field strength gaps” in both antennas at the same time is virtually nonexistant.

Gary

Svar på dette indlæg
  • 14-03-2008
    kl. 08:42

Anders Hansen

Aha

Now I see. Men der er sgu da heller ikke rigtig nogle modtagere med to antenner på. Har kun set en enkelt fra DB.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=37096

Og der står intet om diversity. Heller ikke på deres hjemmeside. Det var måske nu ellers noget, der burde fremhæves.

Svar på dette indlæg
  • 14-03-2008
    kl. 23:30

Peter Olsen

Frekvensplan

Hej Anders

Uanset hvad I køber, så vær opmærksom på at der skal kunne laves en fornuftig frekvensplan, så Jeres sendere/modtagere ikke forstyrrer hinanden.
    Hvis I køber sæt fra forskellige producenter, kan det nogle gange være noget af en udfordring, fordi de billige sæt ofte har et begrænset antal frekvenser at vælge i mellem, og man kan komme ud for at de forskellige producenter har valgt forskellige frekvenser, som ikke "passer" med hinanden.

Problemet vokser naturligvis med antallet af trådløse enheder, så hvis det kun er dig der skal have et system, så glem ovenstående!

Med venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2008
    kl. 09:24

Anders Hansen

okay

Indtil videre er det kun mig, der skal have det. Men planen er at alle skal have på et tidspunkt. Jeg længes bare efter at få en ordenlig lyd, når jeg øver med band.

Men de fleste har såvidt jeg husker omkring 10 frekvenser at vælge imellem, så hvis man kun er 5, så er det vel intet problem.

Svar på dette indlæg
  • 15-03-2008
    kl. 11:17

Peter Olsen

Nej, det er sikkert ikke noget problem.

- men noget andet jeg kommer til at tænke på, er om i miker alt op i øvelokalet? Ellers får du svært ved at få et totalt mix i ørerne! Det kræver i øvrigt en hel del arbejde ved mixeren for at sådan et totalt mix fungerer. De bands jeg kender, som får det til at fungere, har digitale pulte, så man altid kan hente et mix op, der tidligere har fungeret, når én eller anden har drejet på pulten og det hele lyder mærkeligt!

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2008
    kl. 09:44

Anders Hansen

Hehe....vi har ikke en digital mixer, men vi har aux-sends, som man jo bare skruer op og ned for som ønsket. Det er vel som sådan underordnet med mixet ud over PA'et. Bare lyden til mixeren er i orden.

Men måden det foregår på er, at elguitar kører vi Tonelab SE til mixer, westerns køre direkte i mixer og mikrofoner kører direkte i mixer. Det vi ikke har gjort endnu er at mike trommer op. Men det gør jeg lige så snart, jeg får et sæt in-ear. Bare lige med 4-5 mikrofoner. Ellers nøjes jeg med in-ear i det ene øre og øreprop i det andet øre. Trommerne er tydelige nok til det.

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2008
    kl. 13:31

Peter Olsen

God fornøjelse!

Hej Anders

Du har selvfølgelig ret i at det bare er at skrue op for at aux-output, men man skal ikke røre ret meget ved f.eks. gain på et par af kanalerne, før det mix man har i øret, bliver helt skævt. Dermed kommer du let til at bruge ret meget tid ved mixeren!

Men god fornøjelse med at få det til at virke for dig :-)

Svar på dette indlæg
  • 16-03-2008
    kl. 17:51

Anders Hansen

jo jo....

...men der er jo ingen grund til at rode med gain på mixeren, da det jo er fast på hver kanal. Gainen er jo netop sat optimalt til hver signal, og når vi bruger de samme kanaler hver gang, så sker der forhåbenligt intet med den gain-knap.

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2011
    kl. 13:59

Mads Schmidt

In Ear

Jeg mangler: To Billige In Ear; Begrund af jeg synger meget sammen med en ven: Mads Meilandt og Mig: Oliver Kelfast Schmidt ;-) og vi skal sanrt ud at optræde for 710 mennesker og der har den skole vi skal ud at optræde for ingen monitor´s og derfor mangler vi nogle: In Ear. så hvas i ved hvor man kan købe nogle gode In Ear Så send linket; svar enten her eller på Mail: oliverogmadssupermusic@gmail.com

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk