Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Click på playback til trommeslageren - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 31-03-2008
    kl. 23:55

Andreas Madsen

Click på playback til trommeslageren

Mit band står i den situation at vi skal kunne trigge (via Tech21's Midi Moose) nogle playback-spor fra en laptop med XP, som kun har USB udgang.
    Den er ikke nogen god musikcomputer, men da den bare skal kunne trigge nogle filer går den vel an (ingen vst/effekter bliver tilføjet).
    Tricket er så bare at trommeslageren skal have det samme spor som ryger ud til fronten, men med et klik på... så vidt jeg er kommet frem til, så kræver det et eksternt lydkort med min. 3udgange... det er bare ikke så nemt at finde... HJÆLP til en løsning!

Playback afvikles fra Ableton Live 5

Mvh. Andreas

Svar på dette indlæg
  • 01-04-2008
    kl. 01:42

Peter Olsen

Skal det være stereo til fronten?

Ellers kan man jo bare have én udgang uden klik til front/monitors og én med klik til trommeslageren.
    Med mindre det er effekt-lyde med biler der "kører" fra den ene side til den anden eller lignende, vil der ofte ikke være ret meget vundet ved at have tracket i stereo.
    Ellers tror jeg løsningen er et lydkort med flere udgange.

Med venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk