Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Vil gerne begynde at indspille derhjemme - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-09-2008
    kl. 17:43

Anders Laursen

Vil gerne begynde at indspille derhjemme

Hej allesammen.

Jeg har det sidste stykke til overvejet at begynde at indspille noget musik selv. Jeg fandt her igr nogle backing sounds og s tnkte jeg at nu vil jeg gre noget ved det. Det jeg tnkte var om man kan indspille guitar og sang selv og lgge det oveni de backing sounds. Hvis det kan lade sig gre ude at man skal ofre alt for mange penge p software ect.
    Jeg vil lige sige at jeg er helt nybegynder og leder efter vejledning og svar. Inden i begynder at grine alt for meget over mine sprgsml :)
    Men hvad software skal man have? lydkort? kabler?

Jeg har en Vox Tonelab LE som jeg synes er veldig sjov at lege med. Jeg er ret sikker p at man kan koble den til computeren og indspille p den mde, med den rigtige software gr jeg ud fra. Nogen der ved om det kan lade sig gre?

Har prvet at optage via mic, et program der hedder audacity men det er ikke noget at klappe over.

Men hvordan kommer jeg i gang? Jeg kan bruge al den viden jeg kan f.

P forhnd tak.
    Mvh Anders Laursen

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2008
    kl. 12:21

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Anders

Nu skriver du at du har en Tonelab LE og Audacity p pc'en. Hvad blev drligt ved indspilningen, og hvilket lydkort har du brugt ? Jeg ejer selv en TonelabSE og den er bare super at indspilning via en linie-indgang i mit lydkort, s mon ikke ogs din pedal kan bruges til det.

LE modellen har da vist ydermere digitale "S/PDIF" udgange.