Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Grej til lyddesign - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-10-2002
    kl. 20:03

Morten Hjort

Grej til lyddesign

Jeg har lnge tnkt over at opgradere mit studiegrej s jeg kan f en nogenlunde proffesionel kvalitet (men nogenlunde billige penge for jeg er sgu ikke millionr), s jeg vil have mulighed for at lave noget lyddesign ssom musik til radio (reklamer) musik for hjemmesider p internettet osv.
    I jeblikket er mit udstyr meget sparsomt. Det er flgende:

1467 Mhz PC
    Behringer t-1957
    TC Electronics Triple-C mono
    Ensoniq Esq-1 synth
    Roland R8 trommemaskine
    guitar, bas og forstrkere + SM57

Jeg regner ikke med rigtigt at beholde noget udover SM57'eren og evt min Triple C kompressor. Jeg vil skifte til en Mac (G4) og kre Logic 5 der.
    Men jeg skal have mig en synth til allround brug.
    Jeg har tnkt p en Roland JP-8000 selvom den godtnok kun har 8 polyfoni. dertil suplere en Roland XV-5050 lydmodul (er Proteus serien fed?).
    jeg skal ogs have kbt mig en mixer s et lydkort med mange indgange er vel nok ikke ndvendigt. Men jeg har tnkt p et Motu 828, men jeg ved ikke om konverterne er gode nok. Jeg har ogs tnkt p en anden ide... kbe en Apogee Rosetta 96
    konverter og s et knapt s dyrt et eller andet (Hvad fan' skal man suplere en konverter med? selvflgeligt skal der sidde noget i computeren, men det vil jo vre dumt at kbe et lydkort med gode konveretere og s samtidigt have en ekstern konverter). Og hvad med mic? Jeg vil nok ikke kunne f et sted hvor der er gode indspilning muligheder s jeg ved ikke hjormegen vgt jeg vil ligge p det med vokalen. har i andre ider eller hvordan vil jeres drmme setup vre (forudsat at i alts ikke er millionrer) Og hvad ville i kbe af grej til sdan en brance?

Morten Hjort
    ::. JunoLab .::

Svar på dette indlæg
  • 28-10-2002
    kl. 20:44

Morten Hjort

Apoggee vs. Motu 828

Har du nogen anelse om hvor stor kvalitets forskel der er p Apogee's og Motu 828's konvertere?
    For prisforskellen er da til at f je p :)

Svar på dette indlæg
  • 30-10-2002
    kl. 21:16

David Mondrup

Konvertere

N, jeg har ingen id om den egentlige lydkvalitets forskel. Jeg har ladet mig fortlle, at store professionelle studier kber deres audio interfaces og AD/DA konvertere uafhngigt af hinanden, fordi combi-lsningerne er for drlige. P den anden side, s har jeg ogs set mindre men dog stadig professionelle studier bruge MOTU interfaces. Selv har jeg ganske glimrende erfaringer med MOTU 2408 mkII, som jeg tidligere har arbejdet med - leverede et i mine rer fremragende resultat.

/D

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk