Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lydtekniker - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-12-2008
    kl. 20:51

Anders Laursen

Lydtekniker

Hej.

Jeg vil gerne uddanne mig til lyd tekniker / event tekniker eller lign. Men kan ikke lige komme i gang og ved ikke hvor jeg skal starte.

Jeg ved der er en nyoprettet uddannelse der hedder eventtekniker med skolen er EUC nord som ligger godt 150-170 km væk fra hvor jeg bor.

På konservatoriet er der lydtekniker uddannelsen men kan ikke finde ud af om det kun foregår i København.

Er der nogen der kan hjælpe og vejlede mig?

MVH Anders Laursen

Svar på dette indlæg
  • 28-12-2008
    kl. 11:51

Jacob Nørholm

De bedste lydmænd er ikke uddannede. bare selvlært. !!!!! så det er ikke altid nødvendigt med en udannelse

Svar på dette indlæg
  • 29-12-2008
    kl. 13:37

Peter Olsen

... men det er...

... de værste lydmænd også; selvlærte!

Selvom det er rigtigt, at de fleste lydteknikere er mere eller mindre selvlærte, så synes jeg ikke man skal underkende ønsket/behovet for uddannelse.

Venlig hilsen Peter Olsen

Svar på dette indlæg
  • 16-04-2009
    kl. 01:16

Henrik Sørensen

Desuden er uddannelsen i Frederikshavn rigtig fin.

Vi har pt. en elev i vores firma som er i gang med eventtekniker uddannelsen. Jeg vil bestemt mene at den har sin berettigelse, de får masser af god teoretisk viden, både inden for akkustik, teknik og afvikling. Hvor de så i praktikperioden i virksomheden gerne skulle få en masse god erfaring, så når man er færdig er rigtig godt klædt på til at komme ud på lydjobs.

Svar på dette indlæg
  • 17-06-2009
    kl. 20:57

Klaus Bech

Ikke mere stortromme lyd

Ja for pokker - se at få nogle flere uddannede. Syntes alt for ofte lyden i rytmisk musik er koncentreret om hvor højt stortrommen kan magtes af PA og så + 5%

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk