Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Soul - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 07-12-2008
    kl. 23:47

Anna Winding

Soul

Hej alle musikglade
    Jeg er en pige på 18 år og går i 3.g. og har musik på højniveau. De næste to uger, har vi fri fra gymnasiet for at lave det såkaldte SRP (Studieretningsprojekt). For mit vedkommende betyder det en tværfaglig opgave på 17-20 sider i fagene musik & historie. Mit emne er: Soul og de sortes kamp for borgerrettigheder. Det vigtigste for mig er at finde en fællesmængde. Opgaven indbefatter 3 soul numre fra perioden 1950'erne-1960'erne i USA. I kender dem med garanti: "Say it loud, I'm black and I'm proud" & "Don't be a dropout" af James Brown og "Everyday people" af the sly and the family stone.
    Har I en stor baggrundsviden om soul og musikgenrens karakteristika, ville jeg være meget glad for at kunne mødes med jer eller som sagt, hvis I kan vejlede mig videre til nogle eksperter. Rådgivning og guldkorn indenfor emnet er varmt velkomment :)

mvh. Anna Winding-Lauesen (virum gymnasium -storkøbenhavn)

Svar på dette indlæg
  • 08-12-2008
    kl. 00:25

Lasse Sørensen

godt emne.

jeg kender ikke historien godt, men hvis du mangler en guitarist til eksamen må du skrive. mvh lasse, lms@net.dialog.dk

Svar på dette indlæg
  • 08-12-2008
    kl. 15:04

Anna Winding

Det er nu mere analyse og fortolkning af sangene, jeg er interesseret i. Men hvis jeg skulle stå og mangle en guitarist, vil jeg da have dig i ærmet ;)
    Har du ellers stor viden omkring soul?

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk