Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Digitale forstærkere - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 19-07-2009
    kl. 19:33

Morten P.

Digitale forstærkere

Er der nogen i forum'et, der har erfaring med anvendelse af digitale forstærkere til Live-brug?

Digitale forstærkere har jo en masse fordele frem for de traditionelle, de er billigere at fremstille, kan have en meget høj ydelse, de afgiver ikke varme og de vejer ikke ret meget.

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2009
    kl. 21:08

Peter Olsen

Hej Morten

Jeg har efterhånden en del erfaring med L'Acoustics LA4 og LA8 forstærkere, der er digitale...

Bortset fra nogle "børnesygdomme" i de første generationer af forstærkerene, kører de nu rigtigt godt. Fordelene med den lave vægt og høje effektivitet, gør forstærkerne meget attraktive, hvis man har L'Acoustics højtalere!

Jeg har lige afviklet en festival på Færøerne hvor vi havde 10 stk. LA8 til at trække fronten (14 dV-docs, 4 dV-sub, og 12 SB118 pr. side) og de kørte uden problemer

Generelt tror jeg der findes både gode og dårlige digitale forstærkere, pris og kvalitet hænger sikkert også sammen her. Jeg ville ikke være mere bange for at købe en "billig" digital forstærker, end for en "billig" analog.

Venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 19-07-2009
    kl. 22:35

Morten P.

Forslag

Jeg skal i første omgang bruge et par stykker til at trække 4 stk. monitors, således at hver monitor får hver en udgang (det skal ikke være i stereo) og udgangseffekter behøver faktisk ikke at være mere en 200 watt.
    Har du forslag til en prisbillig løsning?

Svar på dette indlæg
  • 20-07-2009
    kl. 10:10

Jens Anton Schmidt

T-AMP D4-500

Thomann sælger en 1-unit, 4-kanals digital forstærker for ca 3000,-.
    http://www.thomann.de/dk/the_tamp_d4_500.htm

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2010
    kl. 20:32

Uffe Holmsgaard Eriksen

Hvordan arbejder en digital forstærker?

Jeg kan se, at tråden er knap et år gammel, men stiller alligevel det spørgsmål om, hvad en digital forstærker i det hele taget er for noget - hvordan arbejder den? Hvad adskiller den fra en analog - og hvorfor er den meget lettere?

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk