Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Billigt Studie - Råd? - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-07-2009
    kl. 20:34

Kristian Alexander

Billigt Studie - Råd?

Hej alle.

For et år siden erhvervede jeg mig en Microkorg, og har leget med den lige siden. Inden måneden er slut invisterer jeg i et lydkort fra Yamaha, som er rimelig nyt på markedet (har jeg hørt), et Yamaha Audiogram 6, hvor Cubase (version ligegyldig) medfølger.

Kan I anbefale en bassline til mit setup?
    og nogle billige studiehøjtalere, som i evt. selv har gode erfaringer med, ville være rigtig dejligt. Jeg har kigget på nogle KRK høtalere, men som sagt, er mit budget meget kritisk. Det jeg søger er altså råd til et billigt tætpakket studie.

PFH. TAK!

Svar på dette indlæg
  • 20-07-2009
    kl. 22:39

Mads Lykke

Bassline?

Hvad mener du med "bassline"?

KRK laver nogle fine højttalere til prisen, og der findes ikke mange alternativer, der spiller bedre (i det prisleje).

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2009
    kl. 19:13

Kristian Alexander

Bassline

En bassline er en "dyb synth", hvis man kan kalde det dét :)

fx. en tb-303'er

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2009
    kl. 19:14

Kristian Alexander

krk

forresten - hvilke krk højtalere vil du anbefale, hvis vi taler kvalitet for pengene indenfor et prisleje af 1-3000 kr. ?

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2009
    kl. 15:46

Mads Lykke

Brugt...

For 1-3000 kr får du ikke nogle ordentlige nye KRK monitors. Så skal du kigge på dba.dk

Du kan evt. se lidt om KRKs modeller hos aage:
    http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?page=1&gruppe=Studieh%F8jttalere&brand=KRK

Jeg vil ikke anbefale dig at købe den mindste KRK-model (RP-5). Spar i stedet op til RP-6, eller find dem brugt.

Svar på dette indlæg
  • 21-07-2009
    kl. 19:27

Mads Lykke

Så du har brug for en en dyb synth lyd...?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din terminologi.
    Ordet "bassline" refererer nærmere til de toner, der spilles, end den lyd, der benyttes. Derfor er jeg lidt forvirret over dine indlæg.

Men det virker ikke som om du har brug for bas-linier, der bliver spillet af andre (som fx på en sample-cd), men nærmere en række baslyde. Er det korrekt forstået?

I så fald:
    - Har du så ikke en række udemærkede synth-lyde i din MicroKorg? (inkl. bas-lyde)

- Eller mangler du yderligere bas-lyde?

- Måske følger der en række forskellige programmer med dit nye lydkort, som kan tænkes at indeholde det du leder efter?
    Hvis jeg var dig, ville jeg vente indtil du har modtaget og installeret dit nye lydkort og de medfølgende programmer.

--------------------
    Bonus-info: Rob Papen har netop lanceret et nyt bas-plugin, der kan lave alle de typer synth-bas-lyde man måtte ønske. Du kan jo lytte lidt til demoerne på hjemmesiden, og evt. downloade demoen: http://www.robpapen.com/subboombass.html

Jeg håber du kan bruge ovenstående til noget.
    Ellers må du prøve at forklare dine behov tydeligere.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk