Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Irriterende banner-reklame... - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-07-2009
    kl. 22:07

Søren Alwan

Irriterende banner-reklame...

Én ting er at jeg skal finde mig i en banner-reklame for en fotokonkurrence, som i bedste fald balancerer på den alleryderste knivsæg af loven for ophavsret. En anden ting, som har været kilde til stor irritation de sidste par dage, er, at man skal belemres med lyden fra et Nikon-motoroptræk model enten MD-11 eller MD-12 (hvilket var tidssvarende for 15-25 år siden), hver gang man åbner en ny side. Og bedre bliver det da ikke af, at denne - indrømmet, meget klassiske kamera-lyd - også forekommer, hver gang man uforvarende bevæger musen henover reklamen.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-07-2009
    kl. 22:20

Mads Lykke

Hørt!

Super-irriterende!

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2009
    kl. 11:10

Svend-Erik Kjær Madsen

Du

kunne jo også installere en Mozilla Firefox og et Adblock filter.

Svar på dette indlæg
  • 23-07-2009
    kl. 19:07

Xx Xx

Jøps

Firefox og Adblock virker helt fint, skulle jeg hilse og sige. Nu ved jeg så ikke lige om den løsning kører på sådn en æblemoster, som jeg mener at have forstået, at Søren benytter sig af. :)

Ellers er jeg principielt enig med Søren: Der skal sgisme ikke være lyd på reklamerne!

Jeg mener dertil heller ikke, at de skal være animerede. Fri os for det flimmer!

Eftersom reklamer åbenbart er det, der betaler sitet, så skal de jo være der, og det er osse OK, men pliiis: stille og roligt, ik?
    Og igen: Der er altså masser af plads her ude til højre (hint-hint). --> -->

Sitet skyder sig selv i foden ved at acceptere dedér "se mig!"-springbønnereklamer, for vi ender blot med at vælge dem - eller ultimativt sitet - fra.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2009
    kl. 10:11

Mads UB

ja...forstå det nu !

...lydreklamer er internettets nye forbandelse - et andet eksempel er instrumentsektionen af dba, hvor DFDS skal være "hip" og reklamere for deres "Rockcruise" med en guitarakkord, hver gang musen ved et uheld rammer banneret. arg !!

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2009
    kl. 11:13

Svend-Erik Kjær Madsen

Tjo

men det er vel ikke meget anderleds end at se TV3 hvor der er reklameblokke af 10-15min varinghed et tons af gange i løbet af en udsendelse. Hvis vi vil have siden reklamefri, må den enten drives på frivilligt basis eller betales for at bruge. Jeg mener så stadig at Mozilla Firefox og et filter er en fin måde at omgå dette på, hvis man så har en anden favoritbrowser i dagligdagen kan den jo bare installeres som en ekstra.

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2009
    kl. 13:58

Xx Xx

Det er da

absolut anderledes!

I et forum som dette skal indlæggene jo læses. Det er f...... irriterende og uhensigtsmæssigt, at der så samtidig flimrer ting rundt i udkanten af synsfeltet, hvor øjet ovenikøbet er mere følsomt overfor bevægelse.

Uønsket lyd er heller ikke befordrende for oplevelsen.

Så kan man jo bare, som vi to gør, benytte en browser med filter, men det er blot ikke holdbart i længden.

Sites-indehavere og reklamefolk er jo ikke dummere end andre folks børn, og hvis de ser, at alle pludselig bruger filter, så er de nødt til at reagere på det, for de kan ikke sælge reklameplads et sted hvor ingen ser.

Så på et tidspunkt lukker de dig helt enkelt bare ude fra sitet, hvis du har et filter på. Visse herværende aviser er allerede i gang med lignende tiltag.

Og hvis det bliver resultatet, er alle parter faktisk dårligere stillet end før.

Så hvis vi nu, her, kan råbe Gaffa/Soundcheck-folkene op og få en ordning med passive/ikke-signalerende reklamer, er det da at foretrække.

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2009
    kl. 20:30

Svend-Erik Kjær Madsen

Hvis

kommentare kun er velkomne i form at rygklapperi så er forumet slet ikke intessandt for mig, uanset om det er med eller uden reklamer.

Jeg mener da at mit indlæg er ydderst kvalificeret, og hvis man ikke kan li sitet som det er, er det jo enhver frit for at vælge det fra !

At tro at man som minoritet/enkeltperson kan kræve/forlange tingene lavet om fordi det nu ikke lige passer ens overbevisning eller andet, er da lidt urealistisk efter min mening, med mindre man er villig til at betale for det.

Og hvis det var så nemt at sortere brugere med filter fra, så var det nok sket for længe siden !

Svar på dette indlæg
  • 24-07-2009
    kl. 23:03

Xx Xx

Jeg ved ikke lige

hvor du vil hen med hhv rygklapperi/kvalificerede indlæg/minoriteter.

Jeg mener at forholde mig til trådens emne, og til indholdet af dette "Soundcheck rykker"-forum, hvor der også står "Kom med forslag til forbedringer af sitet".

Forsøg med at frasortere brugere med filter skete faktisk i starten af indeværende måned!
    Lidt googling frembringer bl. a. dette: http://silberbauer.dk/wp/2009/06/er-adblocker-blok-en-farbar-vej/

Ellers vil jeg nøjes med at henvise til mit tidligere indlæg, http://www.soundcheck.dk/?Dtype=thread&Did=75003

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2009
    kl. 00:01

Svend-Erik Kjær Madsen

Tja

Hvis du ikke forstår det første punkt mht. klapperiet opfatter vi nok ikke det skrevne ord, eller det som man tror er mellem linjerne på samme måde.

Men med hensyn til et filter som sortere adblock brugere fra ser jo ud til at man nogen steder kan omgå modtrækket ved en simpel indstilling, om det virker her ved jeg jo af gode grunde ikke.

http://adblockplus.org/forum/viewtopic.php?t=4069

Svar på dette indlæg
  • 25-07-2009
    kl. 16:57

Ove Dalgaard

Undskyld .......

Kunne man ikke bare slukke for lyden, det virker perfekt på min pc??????? måske for let...

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk