Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Kongen af Lyngby? - Ris & Ros - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 26-08-2009
    kl. 16:07

Søren Alwan

Kongen af Lyngby?

er vel nærmest, hvad Sennheiser´s E906 kåres til i Soundcheck´s test af denne mikrofon? Især i sammenligning med Shure SM57, der jo "har været på markedet i 112 år".

Nu kan jeg da huske at have set forløberen til 906´eren, nemlig Sennheiser´s MD409 på banen - om ikke for 112 år siden - så ihvertfald i "Pink Floyd Live at Pompeii", som ifølge min hullede hukommelse vist nok kan dateres ihvertfald 40 år tilbage. Rent visuelt er den falde form på disse mikrofoner altså ikke ligefrem noget, der er opfundet i forgårs. Og støver man lidt rundt og tjekker, hvad "folk" mener, lader den generelle konsensus til at være, at den gamle MD409 lød bedre. Så måske Sennheiser i virkeligheden ikke er helt så nyskabende, som det antydes i testen?

Nuvel, jeg skal ikke kunne sige det, da jeg ikke har testet nogen af disse mikrofoner - endsige er lydmand eller tekniker. Jeg ved blot, at langt hovedparten af de guitarspor, jeg ville sælge min højre arm for at opnå lyden af, er indspillet med en SM57 eller forløberen til den (Shure 545 o.l.), som vist nok skulle være dårligere og mere nasal...

Så måske der trods alt er flere eller ligefrem andre mikrofoner, der - og som altid afhægigt af smag - kunne tillade sig at køre med vendeplov i Lyngbys befolkede gader?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 26-08-2009
    kl. 17:01

Søren Alwan

falde = flade...

fannens til fingre...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 08-10-2009
    kl. 19:40

Søren Korsgaard

Givetvis

Der findes givetvis andre mikrofoner end Sennheiser E906 og Shure Sm57, og jeg skriver heller ikke noget om at det flade design er spritnyt, men konstaterer mere at jeg synes det virker, og at det ikke er noget man finder idag på flertallet af mikrofoner. Tit vælger man det sikre og gennemprøvede valg, og snyder måske sig selv for nogle produkter der "måske" gør det bedre end dem man er vant til at bruge. Så istedet for at lave en test af SM57 som alle jo kender mere eller mindre var det meningen at give et bud på et godt alternativ og det synes jeg E906 er.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk