Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Guitar-reperation i København? - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 19-09-2009
    kl. 22:18

Anders Klitgaard

Guitar-reperation i København?

Hej forum
    Jeg er flyttet til København. Hvem vil I mon anbefale til guitar-reperation her i byen? Jeg skal have ordnet lidt med min elektronik i en guitar samt dens båndstave (muligvis montere en ny hals).
    Mvh
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2009
    kl. 19:32

Per Daugaard

Solle er manden.

Prøv her: www.solleguitars.dk.
    Manden er hamrende dygtig, særdeles sympatisk og vestjyde.
    Han har netop monteret en Floyd Rose på en Chandler Telecaster for mig, og det spiller bare.
    VH Per Daugaard

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2009
    kl. 19:47

Søren Alwan

Når det...

handler om bånd-arbejde, tror jeg, at jeg ville gå til Ole Kehlet.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2009
    kl. 23:15

Noel Abalos

Men

manden sprugte om kbh :-) ...så ja, Solle er manden.

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2009
    kl. 23:40

Noel Abalos

hov browseren

drillede

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2009
    kl. 00:52

Andreas A

Jeg anbefaler også Solle

Han har bl.a. båndplanet både min strat og gibson jazz box. Arbejdet var mindt lige så godt som det Mørch tidligere har lavet på mine guitarer. Resultatet kunne ikke være bedre.

Dertil kommer at Solle tager sig tid til at tale med kunden om hvad der skal laves. Det kunne synes en selvfølgelighed, men det er det desværre langt fra mange andre steder i København.

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2009
    kl. 04:50

Anders Klitgaard

Mange tak for jeres svar!

Hej igen, forumfrænder
    Mange tak for jeres svar!
    Mvh
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2009
    kl. 10:45

Søren Alwan

Jo-jo, men...

nu er Mørch måske heller ikke den endegyldige målestok for, hvordan guitararbejde kan laves?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2009
    kl. 12:49

Svend-Erik Kjær Madsen

Men

det kunne da være spændende at vide om du har noget konkret viden som gør du kan anbefale Ole Kehlet fremfor Solle ? I givet fald vil det da sikkert interessere en del.

Svar på dette indlæg
  • 21-09-2009
    kl. 15:12

Søren Alwan

Nu...

har jeg ikke set eller prøvet noget af Solles arbejde. Derfor vil jeg også meget nødigt have, at dette skal udvikle sig til en konkurrence - eller spillen danske guitarbyggere ud mod hinanden. Grunden til, at jeg anbefaler Kehlet, er, at jeg har prøvey nogle af hans ting. Efter hans eget udsagn har han en speciel teknik til montering af bånd (som han er meget stolt af). Og jeg var sådan lidt skeptisk på forhånd. Men jeg må tilstå, at det virkelig var prima-prima arbejde! Deraf min anbefaling...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-09-2009
    kl. 09:04

Andreas A

Jeg har også kun hørt godt om Kehlet

Dem jeg kender, som har brugt ham, har alle sagt, at han var 'noget dyr men det hele værd'.

Svar på dette indlæg
  • 22-09-2009
    kl. 10:54

Anders Klitgaard

Hvordan mon Aage, Kbh. er til sammenligning?

Nu bor jeg ganske tæt ved Aage, så min bekvemmelighed tilsiger mig at jeg nok ikke burde lade dem ude af betragtning. Eller?
    Mvh
    Anders

Svar på dette indlæg
  • 22-09-2009
    kl. 13:42

Søren Osted

Jeg vil også

anbefale Ole Kehlet. Jeg ville ikke tage nogen chancer hvis jeg skal have lavet nye bånd. Ole er som regel i forretningen tirsdag efter kl. 15, så der kan man jo tale med manden selv.

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2009
    kl. 20:46

Søren Madsen

Jeg..

kan kun sige, at det jeg har prøvet fra Ole Kehlet er helt i top...

Svar på dette indlæg
  • 24-09-2009
    kl. 11:02

Torben Johansen

Nu skal vi jo ikke glemme

Kenneth Brøgger ! SELV om han bor i Birkerød - Han er i hvert fald fantastisk når det gælder justering, til gengæld 'outsourcer' han vist finishing af nye bånd.. Kenneths liste af berømte kunder taler vist for sig selv - se www.guitarbygger.dk - Selv har jeg dog på 'opfordring' valgt Ole Kehlet til at 'bånde' min 63' Tele i næste uge ;o)

Svar på dette indlæg
  • 24-09-2009
    kl. 22:26

Frank Mikkelsen

Jeg har netop......

i dag modtaget min 77´ Strat, mapleneck, der har været til ombånding/lakering hos "Solle", og jeg må sige, at jeg er 100% tilfreds med hans arbejde. Jeg har dog også tidligere fået udført arbejder hos Aake, med samme gode resultat. Han har dog jævnligt haft temmelig lang "ekspektancetid" (form. p.g.a. at han var/er? lic. Fender-rep.), hvorfor jeg prøvede "Solle". Eneste mareridt har været hos Dennis Dalsgaard, hvor en Tele-ombånding var en skandale, så der kommer jeg ikke mere.

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2009
    kl. 11:41

Søren Andersen

Åke..

Åke er virkelig god...

http://guitar-tech.dk/

Kh

Søren A

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2009
    kl. 12:38

Per Daugaard

Åke-Solle

Har været bortrejst, men må lige komme med denne tilføjelse til mit første indlæg i denne tråd: Der er efter min mening to mennesker jeg vil overlade en guitar til, nemlig Solle, tlf. 24641492,eller Åke Westfelt, tlf 33121251. Begge steder ydes en særdeles venlig og kompetent behandling af dig som kunde, og du går aldrig frustreret derfra.
    Har for mange år siden fået lagt el i en westernguitar hos Ole Kehlet, og brød mig ikke om behandlingen...

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2010
    kl. 11:41

Bass Collector

Hej alle sammen :-)

Helt personligt har jeg rigtig dårlig erfaring med en reparatør her, som rigtig mange nævner. Jeg vil ikke nævne navnet, for så kan jeg blive anklaet for injourier. Det eneste jeg vil nævne i den sammenhæng er at det første bogstav i navnet starter med S.
    Den pågældende er en fusker, som ikke er uddannet guitar bygger eller reparatør.
    Jeg har personligt set hvordan han var med til at forfalske en nyere Fender bas, med med omlakering, gøre den brugt at se på, forsynde den med falsk logo, en gammel neckplate og give den ud for at være en bas fra midten af 60´erne.
    En gang svindler - altid svindler !!!
    Hvis det er ordentligt arbejde, der skal laves, så er der kun en vej og det er inde hos Åke http://guitar-tech.dk/
    Tjek hans reference liste på hans hjemmeside - den siger vist alt :-))

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2010
    kl. 11:56

Søren Alwan

Hmm...

ja, dét var jo nok værd at genoplive en tråd, som er et år gammel, for at fortælle...

Nu er jeg personlig en stor tilhænger af princippet om, at der altid findes flere løsninger på et problem. Så det dér med "kun en vej frem" - oh, well...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2010
    kl. 11:59

Søren Alwan

Pudsigt nok...

indleder den nævnte Åke på sin egen hjemmeside da "festen" med at skrive, at han heller ikke er uddannet guitarbygger eller -tekniker (hvis sådan en uddannelse overhovedet findes?), nu du bruger dette som kritikpunkt mod denne "S"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2010
    kl. 17:24

Bass Collector

Apropos Åke.....

Det er rigtig, at Åke ikke er uddannet guitarbygger M E N ....... !!!
    Så er han faktisk certificeret Fender reparatør og den certificering er givet af Fender US :-)
    Det siger vist også noget om Åke´s kvalifikationer og know how på området eller hurrr ?????
    :-))

Svar på dette indlæg
  • 17-10-2010
    kl. 19:56

Søren Alwan

Jo-jo...

Der er såmænd sikkert også mange andre, som er dygtige. Det er der ihvertfald herovre i Jylland.

Men nu var det sådan set dig selv, som brugte den manglende uddannelse som et kritikpunkt. Så jeg gik naturligvis ud fra, at det var en detalje, du tillagde en vis værdi...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 19-10-2010
    kl. 15:25

Bass Collector

Det har det også hvis ...

man IKKE er certificeret Fender eller Gibson reparatør :-)
    Det betyder jo oså, at tingene koster penge. Det gør kvalitet nu en gang.
    Så er der selvfølgelig de små aspekter som afstand og transportudgifter fra bopæl til reparatør, som spiller ind i reparationsudgiften.
    Det er klart at man ikke tager fra Ringkøbing til København for at få rettet 2 bånd som klirrer lidt. Så finder man jo nok en ovre i Jydeland, som befinder sig lidt tættere på en selv :-))

Svar på dette indlæg
  • 19-10-2010
    kl. 15:37

Søren Alwan

Well...

vi har så en enkelt eller to herovre, som f.eks. er certificerede Martin-reparatører. Og de kan såmænd i en snæver vending også godt hitte op og ned på en Fender eller en Gibson. Andre har "bare" bygget guitarer i en menneskealder. Om de har nogen decideret uddannelse i det, skal jeg ikke kunne sige. Det dér med papirerne hænger vi os ikke så voldsomt meget i herovre.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 19-10-2010
    kl. 20:29

lars wille

Men dog en ret grov

anklage at komme med overfor "ham hvis navn starter med S"!.
    Han er iøvrigt , hvis jeg sætter rette identitet på, underleverandør af reps. til en certificeret fender rep., hvis navn også starter med bogstavet S - for nu at blive i den kategori.
    Du skriver du selv har overværet det...i Tingbjerg,? eller Søborg ?, og er du sikker på din påstand ?. Jeg udfordrer dig på det fordi "S" er anerkendt for godt håndværk og derfor undrer din påstand mig.
    Endeligt vil jeg dog ikke undlade at nævne at jeg ville foretrække en autodidakt fagmand på hans gode omdømme frem for papirer, der jo egentlig ikke siger så meget om håndværket men om en hel masse andet, som vil være for uoverskueligt at komme ind på her.

Svar på dette indlæg
  • 19-10-2010
    kl. 23:35

Bass Collector

Det er ingen anklage men en konstatering

Og ved egen observering til din information.
    Fuskere er der nok af og jeg kunne sagtens nævne et par stykker til imellem både "såkaldte" guitar reparatører og elektronik/forstærker reparatører.
    Du ville måske stille dig tilfreds med at købe et faked instrument for 25-30.000 og så bagefter finde ud af, at du er blevet tørret så vandet driver ned af væggene og ruderne dugger, så man ikke kan se ud af dem ?
    Eller for den sags skyld indlevere en forstærker til rep. på grund af brum eller noget andet og når du så kommer hjem med den virker den ikke eller kortslutter, fordi knolden som har loddet har spildt loddetin over det hele ?
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 20-10-2010
    kl. 12:10

lars wille

Jeg har altså lidt svært ved at se den sproglige logik i at "konstatere" alvorlig forfalskning. Ydermere anvender du jo din "konstatering" i et åbent offentligt forum til at understøtte at folk skal vælge en anden specifik reparatør. På den baggrund konstaterer du ikke...du gør meget mere!. Som du selv er inde på risikerer du injurier, - det er jo ikke noget man risikerer på baggrund af en "nøgtern konstatering" Præcis hvad og præcis hvordan det skal formuleres vil jeg ikke kloge mig yderligere på og det kan vi sikkert heller ikke blive enige om. Jeg synes dog bare et at det er en grov og dristig påstand at komme med overfor en velrenommeret fagmand i et offentligt forum.
    Hvad angår dine spørgsmål til mig behøver jeg vel ikke svare omend jeg finder dem absurde. Jeg vil dog indskyde at hvis så elendige forhold fandt sted i "the real life" var de nævnte reparatørers dage på markedet jo talte.
    Jeg forstår måske ikke helt din stil !

Svar på dette indlæg
  • 20-10-2010
    kl. 15:06

Søren Alwan

"Jeg...

forstår måske ikke helt din stil !"

Nej, og det er du ikke alene om...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-10-2010
    kl. 15:24

Bass Collector

Det !!!!!!!

er der heldigvis andre, som gør :-)
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 20-10-2010
    kl. 15:46

lars wille

ja,

selv de mest særartede diskurser kan fint trives i et indforstået fællesskab. EXIT

Svar på dette indlæg
  • 22-10-2010
    kl. 13:27

Peter Jakobsen

Gul er pænere end blå.......

Der kan være mange holdninger til om den ene certificered eller ikke certificerede er bedre end den anden, men jeg har utrolige gode erfaringer med Solle. Han har rep. flere af mine vintage sager således de ikke mister deres orginalitet og alt i absolut top kvalitet. Det har været fra simple rep til en genopbygning af en 60' Fender som var blevet totalt ødelagt med bil lak osv. Den blev bragt tilbage til den oprindelige farve og stand og fungerer nu perfekt som et istandsat instrument og ikke som et nyt instrument.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk