Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Min speakboks 'runger' - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 14-10-2009
    kl. 09:14

Torben Johansen

Min speakboks 'runger'

Hej
    Jeg har isoleret min nye 2x2x2m speakerboks med Aages Foamsorb Pyrapanel 50 på sider og loft. Og dette har jeg før haft meget held med i mindre bokse, men i denne 'udgave' har jeg noget ca 250 hz 'rungen' jeg simpelthen ikke kan komme af med. Jeg ved at det måske kunne løses med nogle endnu tykkere og dyrere plader men nu HAR jeg jo brugt en del gryn på de plader jeg har, så jeg vil jo helst ikke begynde helt forfra. Er der nogle af jer der har erfaringer med 'bas fælder' eller lignende ?
    På forhånd tak ;o)

Svar på dette indlæg
  • 30-10-2009
    kl. 19:45

Ask Kæreby

Dimentionerne!

Du har et problem som ingen mængde af absorbtion kan rette op på - alle dimentioner er ens, hvilket betyder at de samme frekvenser bliver fremhævet hhv. undertrykt. Du må bygge om!

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 00:22

frede punk

den går ikke

en kvadratisk kasse med ens sider ,er uegnet til højtaler ,da der opstår stånde bølger inde i kabinettet ,det er en tommelfinger regel indenfor højtalerbyg at kabinettet ikke må have ens sider ,så 2x2x2 m går ikke 2x2x3 meter går heller ikke ,hvis alle 3 flademål er forskelige ,feks 1,5 x 2 x2,5 m havde forholdet været godt ,de samme akustiske regler som gælder for højtaler kabinetter ,gælder også for rum

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk