Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Byg selv studio monitor ? - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 21-10-2009
    kl. 22:51

Svend-Erik Kjær Madsen

Byg selv studio monitor ?

Hejsa

Har nogen erfaringer med at bygge nogle vellydende studio monitor selv, nogle der kan bruges op til en lyttestyrker på ca 50W men stadig ikke fylde hele huset ?

Havde tænkt noget omkring 8" fultone højttaler i kabinet med basport.

Hvis nogen gider modtager jeg gerne links til tegninger og projekter.

På forhånd tak.

Svar på dette indlæg
  • 23-10-2009
    kl. 20:45

Søren Korsgaard

et par gode bud

Jeg har i samarbejde med Per sKåning for nogle år tilbage bygget en to vejs monitor som jeg synes rigtig godt, eller er vi igang mednogle nye prototyper i samarbejde med Lars Mikkelsen fra Mito Nors. lars er nok blandt de mennesker i Europa der ved mest om højttalere så er jeg er meget fortrøstningsfuld omkring projektet, vi har allrede lavet to modeller som lyder helt kanon, mail evt mig : sk@soundcheck.dk

Svar på dette indlæg
  • 23-10-2009
    kl. 22:48

Svend-Erik Kjær Madsen

Hej Søren

Jeg vil helst bygge helt selv sådan mest for fornøjelsen og tidsfordrivets skyld, så hvis du/i har nogle skitser og erfaringer jeg må se og evt. kopiere fra ville det være top dollar.

Har i forøvrigt eksperimenteret med at lave aktive monitors ?

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2009
    kl. 16:36

Søren gggg

Jeg kunne...

virkelig godt bruge lidt info omkring selvbyg af studiemonitors. Jeg har skrevet dig en mail Søren men du har ikke svaret. Er det muligt at få lidt info omkring jeres projekt?

Søren Sømand

Svar på dette indlæg
  • 21-08-2010
    kl. 22:54

marcus hansen

Go site

prøv evt frequence hjemmesiden. de har gode DIY studio monitors

Favorit højttaler http://www.cilea.dk

Svar på dette indlæg
  • 25-08-2010
    kl. 20:57

frede punk

monitors

frequences monitors ville jeg holde mig langt væk fra .torben mikkelsen er en flink fyr ,men laver nogle dårligt gennemarbejdede konstruktioner ,og skånning morel monitoren kører med et 6db filter ,kanon enheder ,men de skal have et bedre filter en det det har ,på nuværende tidspunkt er det ligeesom en gammel dat konstruktion ,har opgivet 6db filtre efter amadeus tnt projektet ,som torben mikkelsen også stod bag ,dynaudio har modeller me4d 6db filtre som er meget gennemarbejdede ,mange ingenører har gennem årene forfinet filtrene ,denne mulighed har vi ikke som sekvbyggere ,skånning/morel er et godt match,desværre er filteret ikke godt nok ,det eneste jeg kender til der holder er aos i tyskland ,jeg arbejder selv på en diy monitor med enheder fra sb akustic ,med hjælp fra kasper fra rabu acofår måske også hevet troels gravesen ind over ,mito nord kender jeg godt ,han bygger meget lækre kabinetter

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk