Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
25K - 50K potmeter med lang aksel - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 01-12-2009
    kl. 01:58

Peter Olsen

25K - 50K potmeter med lang aksel

Hej

En af mine kammerater har en Rocktron Hex vol/expression pedal, han gerne vil have mig til at skifte potmeteret i.
    Det skal skiftes til et linert 25K-50K potmeter. Mit problem er, at der skal sidde et plastictandhjul p akslen, som derfor skal vre ca. dobbelt s lang som "normalt" og ingen af de gear-pushere jeg plejer at kbe stumper af har tilsyneladende sdan et potmeter.

Bud p hvor jeg kan finde sdan et potmeter, modtages meget gerne!

Venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 01-12-2009
    kl. 10:51

Sren Alwan

Piher

- potmetre plejer at blive leveret med en lang aksel. Prv at tjekke disse. Jeg mener, at Banzai plejer at have dem.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 01-12-2009
    kl. 12:17

Peter Olsen

Tak, men....

... det omtalte tandhjul passer kun p en aksel med "riller". Jeg kunne mske lime tandhjulet p en glat aksel, men det er ikke lige 1. prioritet.

Svar på dette indlæg
  • 01-12-2009
    kl. 16:18

Sren Alwan

Hvor lang...

en aksel snakker vi om?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2009
    kl. 00:08

Peter Olsen

Ca. 2 cm

P det originale (Alpha) potmeter er de frste 4mm ikke riflede, s hvis jeg kan finde t potmeter med en aksel hvor den riflede del er minimum 15mm lang, vil det vre fint.

Venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 02-12-2009
    kl. 01:42

Sren Alwan

Hvis du...

kan bruge sdan t af de sm Alpha-potmetre ( 16 mm hus og ca. 7 mm gevindstykke), har jeg et linert 50 kohm, der ellers svarer til din beskrivelse, liggende, som du gerne m lukrere p. Der har ganske vist vret loddet et par ledninger p p et tidspunkt. Men ellers fejler det vist ikke noget.

Smid mig en mail p:

sorenalwan@gmail.com

hvis du er interesseret...

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk