Sende tempo fra Pro Tools til ekstern enhed

Jeg har prvet at sende tempo'et fra sessions i Pro Tools 8 LE (PT) til nogle af mine guitar-pedaler, og jeg er stdt ind i et par problemer, som jeg hber i kan hjlpe mig med! (Forresten bruger jeg en Macbook 3.1 (Snow Leo), samt Mbox2)

1) Jeg har en TC Electronic Nova System (NS) som er en multieffekt-pedal (lillebror til G-System). Nr jeg sender et MIDI Beat Clock med PT, stter NS'en tempo'et, men desvrre lidt for hjt. S fx 50 bpm i PT giver 52 bpm p NS, og 100->105 osv. Meget irriterende og frustrerende. Er det er en bug p NS eller i PT, eller kan dette indstilles/kalibreres p en eller anden mde?

2) Jeg nsker ogs at stille tempo'et p en alm. guitar pedal fra T-Rex. Den hedder Replica og er en simpel delay-pedal, der kun lige s vidt har en midi indgang. Den skulle kunne modtage et alm. tempo p CC 20, men mere end det ved jeg ikke. Replica'en vil slet ikke tilpasse sig tempo'et fra PT.
Er MIDI Beat Clock helt alm. nede p jorden midi-signal som min Replica burde kunne forst, eller kan det vre "for" avanceret?

Jeg er lidt p bar bund i begge sprgsml. P forhnd tak for hjlpen!