Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Trace er rimeligt - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 18-01-2010
    kl. 19:23

Jens Gottfredsen

Trace er rimeligt

Nu er det jo sådan at en amp ikke nødvendigvis lyder bedre eller dårligere end det ht kab. der bliver sat bagefter. jeg har tidligere spillet Hartke og har bla. Ashdovn GK og Simswatt (Rør) som jeg bruger forskellige kabinetter på. min erfaring er at 410 cabs kan få det meste til at lyde lidt bedre (bruger selv 2 x 410 live), det er så ikke dermed sagt at det gør en amp dårligere fordi den den ikke lige lyder godt på en 15" ht, det skal prøves med egne ører til hjælp. Jeg har selv engang spillet med Trace top den lød ikke godt på et hjemmelavet kabinet, men har så siden hørt en Trace Preamp som var ret fed.

Svar på dette indlæg
  • 07-01-2010
    kl. 09:35

Per Ørum

Ikke enig

Hej Kræn.

Jeg er bestemt ikke enig i din påstand. Prøv at se på alle de live bands hvor bassisten bruger Trace Ellliot forstærkere og har gjort det i mange år.

Der kan være tale om et "modeflip" der gør at nogle mærker er mere moderne end andre hvorfor folk synes de er bedre. der er ihvertfald ikke noget galt med en TE - jeg har haft en selv i mange mange år og benytter den med glæde når jeg skal spille bas. Og den egner sig også fint til blues.

Efter min smag :-)
    vh
    Per

Svar på dette indlæg
  • 07-01-2010
    kl. 10:43

jan juel

Enig

Jeg vil give Per Ørum helt ret. Trace Elliot er et fremragende mærke til bas anlæg. Jeg er selv bassist, bruger ikke selv TE, men de 3 anlæg jeg har spillet gennem, har fungeret helt i top, og det kan sagtens bruges til blues bas osse ;-)

Svar på dette indlæg
  • 07-01-2010
    kl. 13:35

Morten P.

Trace Eliott er fede til bas

men deres guitarforstærkere er elendige. Jeg har haft begge slags.
    Min Trace Eliott 250 watts bastop med et 4x10" kabinet til var virkelig fantastisk og meget alsidigt, og derfor også velegnet til blues.
    Jeg er klart for Trace Eliott's basgear!

Svar på dette indlæg
  • 07-01-2010
    kl. 15:28

Per Ørum

Hej Jan

Hej Jan Juel
    Hyggeligt også at træffe dig i dette udmærkede forum også. Jeg så faktisk den video fra da vi to (og de andre) var på Grønland tilbage i firserne for et par måneder siden. Det var sgu sjovt at se...
    Hyg dig.
    Per

Svar på dette indlæg
  • 08-01-2010
    kl. 21:48

Svend Erik Holm

combo til blues..

Jeg har en SWR 12", der kan klare nogle høvl, og kan købes for 3200 dask.
    Til større steder end caféer, vil den nok være glad for et yderligere kabinet. Men den fede tørre, stramme og definerede tyngde i lyden er lige i øjet til blues og jazz. Jeg har f.eks. tit brugt den sammen med en Yamaha 5str. båndløs, og det er et heldigt mix, vil jeg sige. Findes under brugt grej her på siden. Kan afprøves i Vejle.. :O)
    Men TE er også fed - jeg har en bastop AH500 på 2 x 250w årg. 89, og jeg glæder mig til at tænde for den hver eneste gang !! Jeg skal ikke kommentere comboerne, men den tunge serie har altid været meget velanset.

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2010
    kl. 19:23

Jens Gottfredsen

Trace er rimeligt

Nu er det jo sådan at en amp ikke nødvendigvis lyder bedre eller dårligere end det ht kab. der bliver sat bagefter. jeg har tidligere spillet Hartke og har bla. Ashdovn GK og Simswatt (Rør) som jeg bruger forskellige kabinetter på. min erfaring er at 410 cabs kan få det meste til at lyde lidt bedre (bruger selv 2 x 410 live), det er så ikke dermed sagt at det gør en amp dårligere fordi den den ikke lige lyder godt på en 15" ht, det skal prøves med egne ører til hjælp. Jeg har selv engang spillet med Trace top den lød ikke godt på et hjemmelavet kabinet, men har så siden hørt en Trace Preamp som var ret fed.

Svar på dette indlæg
  • 23-05-2010
    kl. 09:04

Flemming Baumann

spiller selv på...

... et TE 300 w. combo med 4x10" + 1x15", basserne er 5 str. fra SGC/Basscollection og anlægget håndterer uden problemer dyb H til højt G uden at være skinger eller buldre, faktisk oplever jeg en tør stram lyd... lige som jeg kan lide den! :-)

Intet problem i at stille niveauerne og få det bedste frem i TE, uanset om jeg vil have en jazzet, blues´et eller funky lyd, og det har været udlånt i forskellige sammenhænge og oftest med rosende ord fra lånerne. Ens børn er jo altid de kønneste, så når dette er skrevet, så tænker jeg at dårlig lyd oftest kommer fordi vi ikke altid bruger tid nok på at sætte niveauerne ordentligt, og rette ind efter rummets præmisser.

Dog har jeg et lille problem med effekt/send/return, når jeg tænder min G-Major så er der lidt støj, en støj der ikke er på andre anlæg, så her er det klart at det er TE der har et problem, og selv om meget er forsøgt, så kan jeg ikke få støjen væk...!?

En TE svaghed??

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk