Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
USA-Strat 74 Hvad er den værd - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 24-02-2010
    kl. 14:23

lasse pedersen

USA-Strat 74 Hvad er den værd

Jeg har en Fender Stratocaster (US) model Clapton fra 1974 incl Fender flightcase
    som jeg overveje at sælge da jeg kun sjældent får den brugt efterhånden (:

Min bror købte den fra ny omkring 1977-1978 men spillede ikke så meget på den
    så jeg købte den af ham ca 10 år senere og har haft den siden.

Den er i perfekt stand... båndren og uden skrammer... Har altid ligget i fligtcase

Hvad er den værd ?

mvh
    Lasse pedersen

Svar på dette indlæg
  • 24-02-2010
    kl. 15:21

Kåre Hermansen

Tjah...

Lige i øjeblikket er det uhyggeligt svært at sælge noget der koster mere end 50kroner. Men jeg vil da mene at en guitar som din burde kunne havne omkring 12-14000,- Det er jo ikke fordi 70´erne er kendt som en gylden periode for Fender, men alderen trækker jo alligevel prisen lidt i vejret. (Af en eller anden mærkelig grund).

Svar på dette indlæg
  • 24-02-2010
    kl. 23:41

Thomas Christensen

værdi

uden at have set den, ville jeg da bestemt mene at den nok nærmere er en 16-18 kg. værd og sikkert mere. Hvis man kigger på andre priser her på nettet så er det vidst endda billigt - uanset om det så er en god guitar eller ej. Vintage prisen fornægter sig ikke.
    Jeg er den glade ejer af en monster fed 72´er strat som nu er blevet vurderet til omkring 25 kg. hvilket er en del mere end hvad der blev givet for den i tidernes morgen. men den er alt for fed til at sælges så pengeværdi gælder ikke i denne omgang - man finder ikke de fede "grene med hegn" omkring hvert et hjørne ;0)

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2010
    kl. 10:43

Freddy Sangild

mon ikke

Der er ét eller andet galt her? Så vidt jeg er orienteret, så har Fender ikke lavet "signature guitarer" i 70'erne. Model "Eric Clapton" blev vel released i slutningen af 80'erne. Så hvis den er fra '74, så er det vel en almindelig stratocaster uden ekstra gøjemøj. Jeg tror da, at værdien omkring de 16 K er realistisk -men denne tid er måske ikke den bedste at sælge i.
    I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor man har rejst denne folkestemning mod stratocasters fra 70'erne - nærmere betegnet slutningen af 70'erne. Handler dette ikke om, at man stille og roligt kommer til at lade en "hear-say" blive til en alm. vedtægt og opinion - uden at have alverden at have det i ? - bevares - strater er forskellige - især fra før CNC-fræsertiden, meeeennn.....

mvh

Svar på dette indlæg
  • 26-02-2010
    kl. 18:55

lasse pedersen

Godt set

Du har fuldstændig ret Freddy... Den er ikke signeret... min fejl (:

men fra 74 ...sort med hvid slagplade

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2010
    kl. 11:22

Kåre Hermansen

Narh...

Jeg har nu haft et par 70´er strats mellem hænderne , og bevares, der findes da gode instrumenter imellem, men der er noget længere imellem snapsene end der er i de fleste andre perioder. Jeg tror ikke kvalitetskontrol var noget de gjorde en hel masse i hos Fender i den periode.

Jeg har og set indtil flere 70´er eksemplarer hvor halsen har siddet lige vel løst i halslommen og kunne vippes indtil flere grader til den ene eller den anden side. Og det er da rimeligt problematisk.

Personligt synes jeg at de US standard strats der bliver lavet idag er mange længder bedre end 70´er guitarene. Om man så vil betale mange tusinde kroner for begreber som "mojo" og "vintage" er jo et spørgsmål om personlighed.

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2010
    kl. 11:23

Kåre Hermansen

i øvrigt

har du helt ret i at der ikke fandtes en Clapton signature i 74, men jeg går ud fra at sælger mener at guitaren er sort, har hvid slagplade og ahorngribebrædt

Svar på dette indlæg
  • 25-02-2010
    kl. 12:14

henrik seidenfaden

Efter

de senere års hype af alt vintage burde den da ligge til omkring 25K.
    Såvidt jeg husker (Og der kan jo være lidt løse lodninger...) er der noget med, at der kom nye PUs i løbet af 1974?
    De første, med gamle de PUs hvor polerne er hævet skulle være mest eftertragtede og derfor lidt mere værd hvis guitaren ellers berettiger til det.

M.h.t. 70er strater må jeg nok sige, at de sidste årgange fra det årti yderst sjældent er pengene værd. Man kan til gengæld ofte finde en rigtig god Tokai strat til 1/4 af prisen for en Fender fra de år.... men det er jo en helt anden historie. :-)

Svar på dette indlæg
  • 26-02-2010
    kl. 19:08

lasse pedersen

Når vi nu er ved det

Jeg har også en US strat fra 1991 incl flightcase ...Købt fra ny af mig selv for kr 5.900,-

også i perfekt stand, båndren og uden skrammer... værdi ?

Og hvad så med min absolute favorit:
    en halvakustisk Santana med cutaway og nylonstrenge ca 15-17 år gammel
    Jeg ved godt at den ikke er noget særligt men den har lagt damer ned i flæng :)

Tak for alle jeres svar !

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2010
    kl. 12:30

henrik seidenfaden

det....

er nok nemmere hvad angår de to sidste guitarer om du selv tager "pulsen" på dba.dk, e-bay eller andre steder hvor den slags "metervarer" udbydes i hobetal :-)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk