Jeg...
skal ikke kunne sige, hvad der er sket. Men min primære mistanke ville rette sig imod elinstallationen. Jeg har aldrig hørt om, at grej ellers på denne måde har aflivet hinanden gensidigt, hvis det eneste fælles punkt ellers var det strømudtag, de var tilsluttet. Men jeg skal da ikke 100% kunne afvise, at det er teoretisk muligt. Men så skal vi ihvertfald nok ud i noget med afbrændte transformatorer o.l. Jeg anser det ikke for særligt sandsynligt...
Og det er ikke altid, man kan se på en forstærker (eller andet grej), hvorfor det er gået i stykker. Som sagt, har jeg aldrig hørt om (men jeg er så heller ikke elektriker), at f.eks. en forstærker har aflivet et andet stykke grej via stikkontakten. Og jeg ved derfor heller ikke, hvordan dette ville kunne afstedkommmes. Men igen: Min fornemmelse siger helt klart, at det er spændingen, der er kommet ud af stikkontakten, den er gal med. Jeg ved ikke med digitalmixere. Men en rørforstærker er altså ret robust og futter ikke bare sådan luge af. Så det lyder i mine ører nærmest som om, at et udtag har været forbundet til 400 volt istedet for 230 volt eller noget i den stil...
M.v.h.
Søren Alwan