Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
- Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-11-2008
    kl. 18:30

Søren Alwan

Joh...

mon ikke vi er ude i noget med, at når der er skruet helt op, så udgøres "guitarens" udgangsimpedans af selve pickuppens udgangsimpedans. Denne er i størrelsesordenen 10 kiloohm. Skruer du så lidt ned, udgøres udgangsimpedansen pludseligt af dén del af potmeteret, som ligger mellem midterbenet og stel. Det vil typisk sige et sted mellem 0 og 500 kiloohm - altså typisk meget højere end de førnævnte 10 K. Sådan et højimpedant signal er langt mere brumfølsomt end et forholdsvist lavimpedant. Og så er det jo helt naturligt, at det brummer mere, når du skruer ned. Om det så er hele forklaringen, skal jeg ikke kunne sige...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 27-11-2008
    kl. 18:56

jan larsen21

Men Søren...

det er ikke en støj, jeg har observeret med de gamle pickups. Tror du at det er en "fejl" i de nye pickups? Nu er jeg desværre ikke særlig teknisk funderet, jeg prøver at følge med :-) Skal jeg forstå det således, at den impedans, som kommer igennem ved potmeter skruet helt op, hæmmes ved lavere styrke og udløser brummeriet?

Med venlig hilsen Jan

Svar på dette indlæg
  • 27-11-2008
    kl. 20:22

Søren Alwan

Er du...

110% sikker på, at du har loddet tingene rigtigt sammen?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2008
    kl. 07:24

jan larsen21

Joh...

så`n som instruktionen, der fulgte med, foreskrev. Der er selvføgelig altid mulighed for en dårlig skærm-lodning. Det er ikke min fornemmelse, men jeg vil foretage en omlodning, endnu engang, bare for at være sikker.

Hilsen Jan

Svar på dette indlæg
  • 28-11-2008
    kl. 08:44

Lars Vad Andersen

hej jan

det kunne lyde som om at du har loddet den varme fra pickuppen på midterbenet på volume pot.
    prøv at bytte rundt på ledningen til pickuppen og den til switchen så vil jeg mene problemet forsvinder.

mvh: Lars

Svar på dette indlæg
  • 29-11-2008
    kl. 00:40

jan larsen21

Hej Lars

Det vil jeg lige prøve.
    Hilsen Jan

Svar på dette indlæg
  • 12-03-2010
    kl. 01:04

Tom Nordfeld

hjalp det ?
    ;-) tom

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk