Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
manglende lyd i monitorer - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 24-03-2010
    kl. 21:19

Esben Wolstrup

manglende lyd i monitorer

Hvem kan forklare mig, hvad vi skal gøre, ved manglende lyd i vores monitorer.
    Vi er et lille firmaorkester, hvor lyden driller, er ikke så erfarne i pa anlæg.
    Har en behringer 2442 mixer og en alto forstærker, som trækker vores pa anlæg,
    det virker godt, men vores 3 sangerinder kan ikke høre sig selv, derfor købte jeg
    et par monitorer, ikke aktive, men kan ikke få lyd ud af dem, når jeg slutter dem
    til mixeren, kun når jeg serieforbinder dem med vores på højtalere.
    Skal lige siges at jeg er trommeslager, og ikke ved meget om mixere.
    Håber at der er nogle, som kan hjælpe os.

Esben

Svar på dette indlæg
  • 24-03-2010
    kl. 21:50

Henning Bech Madsen

Der ...

... skal enten en monitorforstærker, aktive monitorer eller en powermixer til. Hvis du plugger ikke-aktive monitorer direkte i en alm. mixer skulle de helst ikke sige noget.
    Så vidt jeg kan google mig frem til er Behringer 2442 ikke en powermixer.

Svar på dette indlæg
  • 25-03-2010
    kl. 10:11

Steen Engbjerg

Hej Esben.
    Der er ikke forstærker i din mixer, og heller ikke i dine monitorer. Så som Henning skriver, så skal du ud og finde en monitor forstærker. Eller købe et sæt selfpowered monitorer, altså med indbygget forstærker. Så kan du køre signalet ud af mixeren direkte i monitoren. Håber du får det løst. Hygge..

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk