Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
At lime velcro på effektpedaler - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-04-2010
    kl. 21:37

MichaelL L

At lime velcro på effektpedaler

Hej Forum
    Jeg har ikke særlig høj successrate med varige løsninger udi fastklæbning af velcro til hhv. pedaler og den plade de helst skal blive siddende på.
    Jeg har prøvet alt fra epoxy lim og andre 2-komponent lim over montage lim, snedker lim og meget andet. Jeg har også prøvet de billige selvklæbende velcro strimler fra Tiger, men intet hæfter ordentligt.
    Hvad er jeres hemmelige recept?
    Mvh MichaelL

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2010
    kl. 22:14

Simon Gotthelf

3M

Hej Michael

Du skal bruge 3M Dual Lock. Det er selvklæbende og kan holde en lastbil. Hvis du ikke lige kan finde det i nærheden af dig, så mener jeg at effektpedaler.dk har det i metermål.

Mvh Simon

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2010
    kl. 23:20

ole olemand

dobbelt klæb

jeg har med held brugt tæppe tæpe til at lime dårligt klæbende velcro fast

Svar på dette indlæg
  • 11-04-2010
    kl. 23:35

Anders Jørgen Ørts

Husk rengøring...

Hej Michael
    Vælg for det første en velcro af god kvalitet.
    Dernæst er det meget vigtigt at de flader velcroen skal klæbe på er rene og fedtfrie.
    Tag en klud og tør fladerne grundigt af med acetone.

Hilsen Anders

PS. Acetone lugter grimt og dampene er usunde at indånde, så hvis det kan foregå udendørs er det en fordel.

Svar på dette indlæg
  • 12-04-2010
    kl. 19:36

MichaelL L

Tak...

til alle for svarene. Nu har jeg både nogle brugbare og ikke mindst simpelt realiserbare forslag at afprøve.
    vh MichaelL

Svar på dette indlæg
  • 13-04-2010
    kl. 08:22

jan larsen21

Du....

kan også vælge, at skrue de genstridigeste pedaler fast. Jeg har haft dårlige erfaringer med Ibanez og Maxon, hvor gummiet underneden har haft en tendens til at tage dårligt imod velcroen, eller også er selve gummiet gået løst.
    Her har jeg brugt små strimler patentbånd. Bare et lille stykke med to huller er nok. Det ene hul monteres via bundskruerne til pedalen. Det andet hul bruges til at sætte skrue ned i boardet. Fire små metalstrimler pr. pedal.
    For hurtigt, at skifte rundt på pedalerne, har jeg lavet en kombination af velcro og to metalstrimler. Det kræver kun en stjerneskruetrækker.
    Hel operationen forudsætter, at der kan skrues i boardet.
    Jeg håber, at du kan bruge ovenstående, hvis der fortsat er problemer med velcroen.

Hilsen
    Jan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk