Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Forvrænger pedal igen igen - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-06-2010
    kl. 12:13

Morten Andersen

Forvrænger pedal igen igen

Jeg har lige købt en RF-2 ReezaFRATzitz ( http://www.emmaelectronic.com/products/page41/page41.html) ..... den lyder da fedet men er bestemt ikke det jeg er ude efter.

Jeg er mere efter en "syngene-tone" da jeg skal bruge den til solo lyd.
    Jeg er meget glad for T-rex og har lige nu en Modhoney og en Replica som er to fantastiske pedaler.
    Men skal jeg nu købe en Dr. Swamp (http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=2&ProductID=PROD33&VariantID=) ... den er ret dyr (ca. 1.700 kr. ) .... men hvis den er fed så må jeg jo have den. Det der umiddelbart virker fedt at det faktisk er to pedaler!

Hvad er jeres mening om pedalen ..... når jeg leder efter en god syngende tone til solo-spil.
    Her skal man kunne høre de hurtige løb og samtidig have en god lang sustain til lange toner.

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 13:24

Mogens Sørensen

PlimSoul?

Der kommer en ny Fulltone pedal ca. 15.06.2010 ved navn PlimSoul, som skulle kunne både det ene og det andet, vist en art mix mellem OCD'en og Full-Drive lignende pedaler osv - tjek web-sitet: http://www.fulltone.com/stpframe.html

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 17:53

Morten Andersen

Fulltone pedal

Fulltone pedal - dem kender jeg slet ikke er de fede?

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 17:25

Lars Harvej

måske en stinkbug

tjah er det ikke en mere komprimeret tone du er ude efter samt en rimelig heftig distortion. Når du gerne vil have den kan synge . Stinkbug er jo over i tubescreamer område, og har en meget gainet og komprimeret lyd ved max gain uden den mudret. Måske den vil være noget for dig.

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 17:53

Morten Andersen

Tubescreamer område,

Tubescreamer område ....... tja er bange for den ikke er heftig nok ....... Tubescreamer er bestemt en fed gammel pedal men er bange for den ikke er heftig nok

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 18:11

Allan Hansen

BOSS MT-2 Metalzone

"Indeholder dobbelt gain kredsløb, som giver en fyldig, rørforvrængning med markant mellemtone og bund, og en meget langvarig sustain. Den indbyggede 3-bånds equalizer med semi-parametrisk mellemtone gør din lyd yderligere ekstrem.

* Unik dobbelt gain-kredsløb giver forrygende distortionlyd
    * Utroligt vedvarende sustain, plus mellemtone og bund som en hel væg af forstærkere
    * Mange muligheder for justering af lyden med 3-bånds halv-parametrisk equalizer
    * En uundværlig pedal til alle hard rock- eller metal-guitarister "

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 19:35

Jonas Grundsted

Forvrænger pedal igen igen

Hej Morten.
    Hvilken forvrænger pedal du skal vælge afhænger af hvilken genre du spiller... Det er lidt en jungle, men hvis du spiller Rock i den lidt tungere ende er BOSS Metalzone et godt bud. Jeg bider mærke i at du er begejstret for T-Rex. Der er en ny Mudhoney pedal på vej (Jeg ved ikke hvornår den er i salg i butikkerne)... den er bygget op ligesom Dr. Swamp med to pedaler i en. Ellers er der T-Rex Tonebug distortion...Der er video klip af begge pedaler på deres hjemmeside med Perry Stenbäck (utrolig tjekket guitarist). Kig og lyt: http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=6&M=News&PID=8&NewsID=343

Mange musikalske hilsner - Jonas

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 23:09

Morten Andersen

Yep

Den har jeg set - men Mudhoney mangler lidt gain til en syngende solo lyd .... ellers en total fed pedal.
    Tonebug kender jeg ikke ...... jeg spiller ikke heavy ........ men jeg kan godt lide når der næsten er samme gain som i heavy ...... min musik er mere al la U2 og så en smule hårdere.

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 21:50

Søren Alwan

Metalzone..?

Arrhh, der må vist kunne findes noget bedre...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 09-06-2010
    kl. 23:05

Morten Andersen

Metalzone

Jeg har faktisk en Metalzone og må indrømme at den samler støv i en pose .... jeg synes den er lidt "syntetisk" i lyden ...... den skal være lidt mere analog i lyden

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 10:53

Henning Anthonsen

Er du til U2...

... er tubescreameren lige i skabet til alle de klassiske numre. Ellers bruger The Edge jo (ved siden af alle sine OD/Dist-pedaler) en custombygget rackudgave af Line6 DM4, som så også kunne være et bud, da den også har nogle "hårdere" lyde i sig. Hvilken forstærker spiller du på? Min erfaring er, at jo "bedre"/mere dynamisk forstærker (alt er realitivt), jo mindre drive behøver man egentlig at have på for at få "smæk" på lyden. Hvilke specifikke U2-numre synes du rammer din "ønske-lyd"?

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 11:49

Morten Andersen

Forstærker

Ja der har du en pointe med hensyn til forstærker. Jeg afprøvede en Korch ( http://www.koch-amps.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=15 ) sammen med min Mudhoney og det lød super fedt. Desværre har jeg lige nu en transistor forstærker som bestemt får sparket når jeg en gang får råd.

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 14:10

Jens F

KORCH???????????????????????

Ehhhhhhh......er det et nyt forstærkermærke????? Dem har jeg kraftedme ikke hørt om!

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 14:11

Jens F

Sorry

...var lige lidt hurtig. Så linket bagefter.

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 17:14

Morten Andersen

Efter min opfattelse er det en fed oplevelse at spille på

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 14:54

Søren Alwan

De har kraftedeme...

ellers været på banen i helvedes mange år efterhånden. Satme ja!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2010
    kl. 14:21

Jens F

Jeg kender da Koch...

...de laver f.eks. en top med en Celestionhøjtaler i....:)

http://guitar.eskildsen.dk/shop/guitar-comboer/koch/studiotone-xl-head.html

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2010
    kl. 15:18

Søren Alwan

Tjah...

hvordan de får fire EL84´ere til at levere 40 watt i klasse A uden at futte dem af, er så et åbent spørgsmål. Men måske de gode hollændere kan noget med at ophæve fysikkens love? Jeg ville kun tro, at cirka det halve var muligt i klasse A...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 10:53

lars wille

jeg har på det sidste

kastet alt op i luften og startet genopbygning af gear. Der igennem har jeg erhvervet mig Fulltone Fulldrive 2 og Carl Martin MK 3. Begge med boost funktion. De er bgge gode drives, CM har lidt mere kant i lyden - lidt vintage - marshall. Fulltone er til gengæld mere transparent og den lader lissom en del af din guitars autentiske/ rene lyd gå med i mikset - en feature der er meget eftertragtet. Dog synes jeg at bandets anden guitarist har noget af den der syngende tone på sin lead når han bruger sin T-rex møller ! Så mit bud, udfra at jeg i øvelokalet jævnligt hører hvad de nævnte pedaler rent faktisk leverer i praksis, er at du prøver en Møller og ser hvad der sker ! Good Luck

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 11:51

Morten Andersen

Møller

Tak for din besvarelse - den må jeg prøve

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 11:54

Henning Anthonsen

Mht U2

Så fløj mit indlæg ind midt i mellem de andre indlæg. Ved ikke om du så det?

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 17:19

Morten Andersen

Forstærker 2

Jo 1000 tak - gav vist kun feedback på det med forstærkeren :-)

Det kan da godt være at en Tubescreamer ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ibanez_Tube_Screamer ) kan gøre det .... jeg ville elske at have en gammel .... men jeg vil formodentlig stadig mangle en med mere spark ..... her kommer Mudhoney formodentlig ind i billedet ?

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 14:12

Søren Osted

Hvis det er

den syngende let komprimerede 80-lead tone du er ude efter, så har jeg en Mad Professor Mighty Red Distortion, du måske kunne være intetesseret i:
    http://www.youtube.com/watch?v=J69Q2LBZ1TM

Venlig hilsen

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 17:33

Morten Andersen

Jo da

Den kunne bestemt være en mulighed - hvad skal du have for den?

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 18:46

Søren Osted

Det er nok

bedst at tage den over "Privaten". Skriv til sorenosted@mac.com så tager vi den derfra.
    Venlig hilsen

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 14:53

Søren Alwan

Personligt...

ville jeg nok starte med at spare sammen til en ny og god forstærker, før jeg gav mig til at spendere ret mange penge på pedaler. For det første kan selv den bedste pedal aldrig "redde" sagerne, hvis ikke guitar og forstærker i sig selv lyder godt. Og for det andet kan der være stor forskel på, hvordan den samme pedal lyder og reagerer med forskellige forstærkere.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 15:11

Søren Osted

Men når nu budgettet

lige nu ikke rækker til en ny forstærker, så kan der være god ræson i at købe en brugt pedal, som man senere kan sælge igen når man har fået skrabet sammen til ønskeforstærkeren.

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 15:16

Søren Alwan

Jo-jo...

selvfølgelig.

Jeg synes blot, at der er lidt et misforhold, når man somme tider ser folk, der har boards med pedaler til både ti og tyve tusinde, men så til gengæld kun har en "tarvelig", lille forstærker. Så jeg tror nu nok, at jeg stadig ville putte min søndagstier til side til en ordentlig forstærker på lidt længere sigt...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 16:19

Søren Osted

Det kan jeg

kun give dig ret i :-)

Svar på dette indlæg
  • 10-06-2010
    kl. 17:13

Morten Andersen

Selvfølgelig

Selvfølgelig skal man have en god forstærker og guitar.
    Jeg har spillet i mange år har stort set haft dem alle ...... af en eller anden åndsvag grund fik jeg solgt det hele og står nu tilbage med en transiter-forstærker jeg har fået der lugter af gammel kælder, nogle få pedaler ...... skal have flere ....... men heldigvis har jeg min gamle guitar som jeg er super glad for.

Så derfor spørgsmålet er Mudhoney en fed pedal eller ej .... eller hvad skal jeg ellers købe?
    Hvis nogen har en fed billig rørtop til salg er jeg selvfølgelig interesseret :-)

Svar på dette indlæg
  • 11-06-2010
    kl. 11:42

lars wille

Mit indlæg

...forudsatte at din forstærker var mere udsøgt end en transistor. Jeg kan se at du selv er helt med det "issue" der pludselig kom ind i debatten da du oplyste hvad du spillede på. Jeg tænker at du egentlig ikke har det bedste udgangspunkt for at opbygge din lyd med de rigtige pedaler før du har en forstærker, der kan levere bare en grundlæggende ok. lyd, læs: rørforstærker. Er det økonomiklasse du så er ude i kan en peavey classic 30 ell. peavey delta blues ofte erhverves til en rimelig penge. Meeen det er jo en helt anden snak og en helt ande tråd ! Good Luck !

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk