Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Microfon valg... - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 05-07-2010
    kl. 09:02

Claus Jacobsen

Microfon valg...

Hvis ikke man har lyst til at ofre 1300,- p en shure mic., hvad kunne s vre et godt valg i prisklassen omkring 800,-..?

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 12:30

Jonas Grundsted

Microfon valg...

Hej Claus.

Nu ved jeg ikke hvilken genre du spiller/synger men den gamle Shure sm58 er en klassiker og en fed live mikrofon og den str til 829 kr. hos Aage. AKG laver ogs nogle fede microfoner... Der findes et hav af mics, s prv dig frem og lyt til hvad du synes er fedt. Mit bedste bud er dog shure sm58'eren i den pris klasse du eftersprger.

Mange musikalske hilsner - Jonas

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 17:56

Claus Jacobsen

Hej Jonas..

Tak for din svar...

Har hrt at sm58 er noget dd i forhold til sm58 A som godt nok er noget dyrere. Hvad med sennheiser E845, som str til 899,-, kunne det vre et bud..?
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 19:40

Jonas Grundsted

Ny mic.

Hej Claus.
    Ja, der er mere punch i shure sm58 A end i den gamle version. Jeg har selv den gamle sm58 og er egentlig meget glad for den og den klarer jobbet fint. Jeg kender ikke lige den nvnte senheiser model... men de har da et ry for at lave nogle gode produkter. AKG laver ogs en konomi model: AKG D5 til 799 kr. Den lyder faktisk meget fedt. Det er vist AKGs svar p shures sm58.
    Du m prve dig lidt frem... Prv de forskellige mics din lokale musikhandler ligger inde med i den prisklasse du har nvnt. S m dine rer vre din guide til hvilken mic. du vlger.

Mange musikalske hilsner - Jonas

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 20:25

Morten Lyse Pedersen

Hej Claus.

Du skal kbe en Shure Beta 58.

Den er den bedste, den er ikke lngere end det. Jeg har prvet adskillige AKG, Sennheiser m.fl, og de er allesammen bare p en eller anden knap s flot "til stede" som Beta 58.
    - Men det krver naturligvis at dt der kommer ind i microfonen, samt det grej der sidder bagefter lyder godt.

Med venlig hilsen
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 21:16

Sren Griepentrog

Sm58 er verdens bedst mic.. meget bedre end 58a.. det en smags sag, jeg har lavet live lyd i 15r og det stadig min favorit.. den lyder godt p alt... KB KB KB

Svar på dette indlæg
  • 05-07-2010
    kl. 22:22

Claus Jacobsen

Okay, frste gang jeg har hrt at den gamle 58r skulle vre bedre end den nye 58A, m hellere tage ind og prve dem af.. Har lagt mrke til at mange profr og mange koncert arrangementer er det den nye 58r der bliver brugt...

Mange tak for alle svarene...
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 08-07-2010
    kl. 09:20

Emil Rrbech

Jeg kan p det varmeste anbefale Audio Technica. Jeg sad selv i samme situation som dig.. og hvad skal man vlge!? - De andre i bandet har shure58 af forskellige afskygninger. De var rigtig gode, men s fik jeg ved et tilflde je p en Audio Technica AE5400 i sdan et udsalgs nyhedsbrev..

Jeg tnkte, Vi gir den sku chancen. Og det har jeg ikke fortrudt for den er simpelthen klasser bedre! Dens klarhed, detalje, nrvr og dynamiske egenskaber er bare for vilde efter min mening. Den lugter ogs langt vk af kvalitet.

Nu er der jo selvflgelig forskel p condensator og dynamiske mics, Det skal jeg slet ikke gre mig klog p. Men jeg har a-b'et disse mics flere gange og str tilbage med et stort smil. Imens sangerienden i mit band glubsk betragter min Audio Technica mic. :)

Svar på dette indlæg
  • 10-07-2010
    kl. 10:23

Claus Jacobsen

Tusind tak for dit svar, se det var jo en hel ny mulighed. M indrmme at den har jeg ikke rigtig hrt om fr. Tror jeg vil g ud og prve nogle stykker af, det er vist det nemmeste.
    Hvilke pris ligger den i...??
    Claus

Svar på dette indlæg
  • 18-07-2010
    kl. 14:11

Anker Jrgensen

Ikke for at forrme nogen, men s lnge i ikke har kender Clauss stemme kan i ikke afgre hvilken mikrofon der passer bedst til ham. Det kan kun mange tests afgre. Du skal starte med at alt hvad du har af effekter og eq. str neutralt p dit gear og s prve forskellige mikrofoner fra en ende af, og nr du s finder den DU synes din stemme lyder mest naturligt (bedst) i, s har du net mlet. Der er hrdt arbejde forude, mske, du kan ogs vre heldig at du rammer en du synes godt om rimelig hurtigt, men gr dig selv en tjeneste og prv en masse forskellige, og helst 3-4 ad gangen, fordi man kan ikke huske lyd mere end 3-4 min. Prv ogs en SM57, mange vil sige: Det er da en instrument mic. ja, det er det OGS, de goe gamle Beatles har lavet rigtig meget vokalt p 57ere, og det gik da vist meget godt....
    Hvis du har et godt forhold til din lokale "musikgrejpusher" skulle det ikke vre et problem med at lave de mikrofontests.
    S god arbejdslyst.

Hilsen Anker

Svar på dette indlæg
  • 17-08-2010
    kl. 23:22

Lars Skar

Du kan kbe en flot brugt

Shure SM58 Beta af mig for kr. 750,00 + porto kr. 75,00. Jeg har flere end jeg kan bruge, s hvis du er interesseret, kan du kontakte mig p:

larsskar@live.dk

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk