Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Start i mit hjemme studio - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-07-2010
    kl. 20:39

Samuel Redrica

Start i mit hjemme studio

Hej, jeg er ny her inde. :D
    Jeg er ved at starte mit eget studio i mit værelse og jeg vil gerne optage noget gennem en mic til min forstærker og vokal som jeg kør igennem garageband på min macbook pro som jeg også får trommer og synth fra. (Jeg har en AC30). Og jeg har et Boss gt10 til effecter + en Hagtrøm guitar. Så ville jeg vide om i vil anbefale noget lydkort. Mit buget er så lidt som muligt. :D

+ Kan man bruge sm57 til vokal? kommer det til at lyde godt?
    + Kan man købe et ekstra keyboard til din mac til synth og trommer til mac?

Håber i kan hjælpe og alt det bedste :D

Svar på dette indlæg
  • 09-08-2010
    kl. 16:52

Rasmus Søe

evt. løsning

Et godt lydkort i den billigere ende kan fx være et M-audio Profire 610, som har 2 mic indgange med fornuftge preamps. Det lyder faktisk ret godt! Og koster 2300kr på Thomann. Dette syntes jeg er en fin løsning til dit behov. Hvis du vil have flere mic indgange kan du købe M-audio profire 2626, som har otte mic indgange og lyder super godt.
    En sm57'er kan man bruge til lidt af hvert. Den lyder rigtig godt til at optage en guitarforstærker eller en akk. guitar osv, altså ret god til instrumenter. Den er også fin til live-vocal. Lyder sikkert også fint i studie, men du får ikke det samme som hvis du optager vocal med en rigtig studiekondensator mic, som kan fåes i fornuftig kvalitet til fornuftige penge, her må du prøve dig lidt frem. Det er ikke nødvendigvis den dyreste mic der lyder bedst til netop den stemme du skal optage.

mht keyboard til Mac, så kan du købe hvilket som helst USB keybord. Plug det i, og det virker! Det skal så lige siges at det til 2000kr nok vil virke bedre end det til 500kr
    Men alt i alt kan du komme i gang og få fine resultater til næsten ingen penge - i sidste ende handler det jo om ens kreative og tekniske kompetencer.

Rasmus

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk