Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-07-2010
    kl. 22:51

Sammy Noname

Combo Master Volume som pedal ?

Min ven har ofte problemet live, at han skal skrue op/ned for sin
    guitarcombo med hånden, og det er ret upraktisk.
    Volume pedal foran forstærkeren er ikke umiddelbart en løsning, da den jo sænker det signal der går IND i ampen. Findes der en måde, hvorpå man kan bruge/styre forstærkens mastervolume med en volumepedal ?

Svar på dette indlæg
  • 28-07-2010
    kl. 23:17

Søren Alwan

Hvis din...

forstærker har et effekt-loop, kan du sætte en volumepedal ind her. Det er ikke nogen super-elegant løsning, og du kan løbe ind i problemer med ting så som diskanttab, når du skruer ned o.l. But it might work..!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 29-07-2010
    kl. 07:31

Sammy Noname

Ok

Takker - såvidt jeg husker har min ven en 5150 Combo, og jeg mener den har effektloop. Det skal ihvertfald komme an på en prøve.
    Alternativt kan han måske modde sig ud af det (han er uddannet tekniker), men jeg er blot bange for at det vil resultere i yderligere støj.

Svar på dette indlæg
  • 29-07-2010
    kl. 08:00

Søren Alwan

"Modde"...

er vel nok det p.t. grimmeste udtryk, som findes - eller rettere ikke findes - i det danske sprog. Men i hvilken retning havde du tænkt dig, at sådan en given modifikation skulle gå? Og jeg ville da have troet, at sådan en uddannet tekniker selv kunne have regnet den meget simple detalje med volumepedalen ud?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 29-07-2010
    kl. 21:47

Sammy Noname

Aner det ikke..

... er ikke tekniker - jeg prøver blot at hjælpe en ven med nogle muligheder - er ikke interesseret i ordkløveri. Tak for dine input.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk