Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Harddisk recorder VS Digitale trommer?? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-08-2010
    kl. 00:45

Frederik Holst

Harddisk recorder VS Digitale trommer??

Jeg har en Fostex HD som fungerer udemrket. Jeg indspiller selv guitar, bas, Roland TD 6V el-trommer og keyboard med jack kabel, bortset fra akk. guitar som jeg indspiller med en shure mic..
    Det eneste KMPE problem jeg har, er at mine trommelyde ikke kan panoreres!!
    Ex har jeg min HI-Hat indstillet s det meste af lyden, kommer ud gennem venstre hjtaler og min gulv tom tom er indstillet til at komme ud gennem hjre hjtaler.. Men nr jeg slutter trommerne til min HD recorder, s kommer alle lydene ud fra samme sted!
    Nogen som har en lsning p det??????
    Man kan mske ganske enkelt, ikke bruge el-trommer til studie indspildning??
    Mvh. Frederik

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 07:28

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Frederik

Kommer der blandede lyde p hvert enkelt spor nr du lytter dem et for et efter en optagelse ?

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 10:38

Frederik Holst

...

Jeg optager trommerne over 1 spor.. Jeg kan ikke rigtig gre andet??

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 10:48

Svend-Erik Kjr Madsen

Okay 1 spor kan jo s enten spille i hjre, venstre eller begge kanaler ved afspilning over en stereo forstrker, men ikke skilles ad i hjre og venstre side, s skal du jo minimum bruge 2 spor, samt kunne sortere dit output fra lydmodulet p dit trommest, men det undre mig da hvis du ikke har mulighed for at optage fra minimum 2 spor "stereo" p dit st, uden jeg rigtigt kender det.

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 10:58

Frederik Holst

..

Jeg kan godt optage fra 2 spor.. Men jeg kan ikke skille de forskellige trommelyde vk fra hinanden.

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 12:14

Ruben Vendelbo

Flere mics.

Nu kender jeg ikke din Fostex HD, men for mig at se, har du 2 muligheder. Du er ndt til at have en mikrofon foran hver tromme som du nsker at kunne skille ud. F.eks. en mic til stortromme, en anden til lilletromme, en tredje til highhat o.s.v. Disse mikrofoner kan du s:
    ENTEN sende til en extern mixer, hvor du panorerer som du vil have det, og s sender stereosporet over p en stereo indgang p din Fostex. Eller p 2 monokanaler. Her laver du alts panoreringen p den externe mixer og du kan ikke redigere i det bagefter.
    ELLER (hvis din Fostex kan klare det) lade hver mikrofon f sin egen indgang og sin egen track p Fostex. Fordelen ved dette, er at du bagefter kan panorere de enkelte tracks/trommer efter behag. Hvis du f.eks. har 5 mikrofoner til dit trommest skal de alts have hver deres track p HD. Hvis du bare fylder de 5 trommer ind i EET monospor, er du jo ligevidt. S kunne du lige s godt optage med een mikrofon. Sprgsmlet er, om du kan optage med flere separate tracks p een gang p din Fostex?

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 12:18

Ruben Vendelbo

Ups..

Jeg s ikke lige, at det var eltrommer.. men princippet er det samme. Dog, hvis du kun har stereo ud p dit trommemodul kan du jo ogs kun f 2 kanaler ind (i 2 mono tracks eller 1 stereo track) p din HD. Ellers skal du indspille stortrommen frst, og de andre trommer een ad gangen bagefter :-) Tro mig, det KAN lade sig gre ! Men noget tyder p, at du har fet dit modul sat til en monokanal. Og s bliver det mono ud, uanset hvad du sender ind.

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 11:10

Svend-Erik Kjr Madsen

S m du prve at checke op p dit lydmodul, jeg ikke tro du ikke minimum kan tappe stereo ud til din hd-optager, er der ikke left/right output p trommemodulet ?

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 17:07

Frederik Holst

.

Indtil videre har jeg bare forbundet mine trommer med fostexen med et enkelt jack kabel...
    Jeg kan godt kre dem over 2 kanaler med 2 jack kabler og panorere dem hhv. til hjre og venstre.
    Men det er stadig ikke helt gte stereo..

Kan man p nogen mde kre Hi-hatten alene/ separere trommerne?? Alts storetromme + lilletromme i midten, bkkener hjre/venstre og hi-hat til venstre??

Jeg kan jo selvflgelig bare indspille trommerne en af gangen, fx. Hi-hatten p spor 1.. Men det er nok halv- til hel bvlet.

Mske skulle jeg prve et mini jack/stor jack kabel fra hovedtelefon udgangen?

P forhnd tak!

Svar på dette indlæg
  • 13-08-2010
    kl. 20:45

Svend-Erik Kjr Madsen

Alt det du vil separere skal dit trommemodul kunne gre, alts x-udgange hvis du vil indspille trommerne/bknerne p hvert sit spor p en gang.

Om du trkker en ledning fra hovedtelefon udgangen eller bruger de to line out bagp vil sikkert give det samme resultat. Men to udgange m kunne lave stereo, er det s ikke i dit mix ud af hd-recorderen nr du aflytter indspilningen det gr galt bagefter mht. panorering mv. ?

Svar på dette indlæg
  • 14-08-2010
    kl. 15:06

Frederik Holst

...

MAnge tak for svaret! Jeg har fet lortet til at virke! :-)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk