Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Harddisk recorder VS Digitale trommer?? - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 13-08-2010
    kl. 00:45

Frederik Holst

Harddisk recorder VS Digitale trommer??

Jeg har en Fostex HD som fungerer udemrket. Jeg indspiller selv guitar, bas, Roland TD 6V el-trommer og keyboard med jack kabel, bortset fra akk. guitar som jeg indspiller med en shure mic..
    Det eneste KMPE problem jeg har, er at mine trommelyde ikke kan panoreres!!
    Ex har jeg min HI-Hat indstillet s det meste af lyden, kommer ud gennem venstre hjtaler og min gulv tom tom er indstillet til at komme ud gennem hjre hjtaler.. Men nr jeg slutter trommerne til min HD recorder, s kommer alle lydene ud fra samme sted!
    Nogen som har en lsning p det??????
    Man kan mske ganske enkelt, ikke bruge el-trommer til studie indspildning??
    Mvh. Frederik

Svar på dette indlæg
  • 24-09-2010
    kl. 16:28

Rikki Stovell

Det

krver i alt fald at du bruger 2 jack kabler fra dine trommer og at du optager p et stereospor i din HD, hvis du optager trommerne direkte ned p hardisken. Bruger du midi, alts optager trommerne p et midispor burde der jo ikke vre noget problem da det jo s er det samme trommelydmodul der er i spil nr du afspiller, som du ellers bruger nr du spiller p dine trommer

Svar på dette indlæg
  • 03-02-2011
    kl. 19:47

Kjeld Srensen

Tak for det med Midi. Der var jeg med p en "lytt

Har en skidego Korg D3200 med indbyggede trommer i. Eneste svaghed: Ved hvert valg af trommest/rytme kan man kun vlge 1 (t) fill/skift til tammer osv.
    Kan det virkelig vre rigtigt. Alt andet i maskinen er totalt fedt
    Og man kan heller ikke "opfinde" en rytme selv, men m tage til takke med de forprogrammerede rytmer. Der er mange - men jeg er "kreativ" - s derfor tnkte jeg ogs p en ekstern Trommemask.
    Ved "nogen" om Boss DR 808 kan programmeres "fra bunden" = Egne rytmer, egne fills osv?

mhv Kjeld Brem

Svar på dette indlæg
  • 08-02-2011
    kl. 20:47

Rikki Stovell

DR 808

kan s vidt jeg husker godt programmeres, men som s meget af den slags, her tnker jeg ogs p din Korg D3200 er det omstndigt og nogle gange hblst at finde logikken i det man sidder og drejer p.

Nu ved jeg jo ikke i hvad sammenhng du bruger dit udstyr, men hvis det drejer sig om at lave lidt musik der hjemme, s er det mske tid at tage springet, og kbe en computer, hvis du ikke har en, et program til at optage dine instrumenter i, f.eks Cubase, det fs fra ca. 1200,- http://www.aage.dk/shop/audio-midi-sequencere/steinberg/cubase-essential-5.html

og s et trommeplugin f.eks.
    http://www.aage.dk/shop/virtual-instruments/toontrack/ez-drummer.html

Fordelen ved disse ting er, at nr du har lrt at bruge det, og det er ikke svrt, s er det meget overskuligt, man kan se hvad man gr, man kan se det man indspiller, - det er let at ndre p effekter og du kan flge med rent visuelt m.m. - trommerne kan du ndre lige s meget du nsker, og s let som at kl dig bag i, lave dine egene trommer m.m. o.s.v.
    og det hele kan du se p din computerskrm.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk