Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
sennheiser e 906 - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-08-2010
    kl. 21:58

brian.o. hansen

sennheiser e 906

hej folkens.
    jeg har købt denne mikrofon,og jeg vil hurtigt lige "gå til det"
    jeg har prøvet at rec med denne her,men jeg syntes godt nok det er svært at finde et sted den lyder godt.
    jeg optager fra en 4x12 kab ,når jeg skal høre lyden i høretelefonerne lyder den af lort.den kan slet ikke fange det jeg hører når jeg står ved kab.

optager i pro tools 003 det lyder heller ikke godt ,når jeg hører sporet bagefter.
    det er ligesom der ikke er noget bund.
    hvor præsist skal mikrofonen stå foran kab ?
    og hvad med højtaler enhed.?

har osse prøvet at optage lilletromme og a/b teste sammen med en sm57.
    syntes ikke der var noget forskel...hvad gør jeg forkert ?

for i Søren korsgaards test af den på denne side,blir den rost til skyerne
    det skal siges at jeg er hel grøn mht optagning, så det er nok mig :-)

Svar på dette indlæg
  • 23-08-2010
    kl. 14:13

Peter Olsen

Mikrofonplacering

Hvis du closemic'er dit kabinet, skal du ikke regne med at optage den samme lyd som du hører en meter eller to fra kabinettet, hvor refleksioner fra rummet du optager i, også kan høres.

Generelt kan du få mindre top/mere bund ved at flytte mikrofonen væk fra centrum af højtaleren og ud mod kanten.

Du kan også eksperimentere med on/off axis placering, og prøv endelig at optage med mere en én mikrofon af gangen, med forskellige afstande til højtaleren. Hvis det ikke ender i én stor fasefejl, kan det nogen gang være fedt!

Hvor meget bedre en e906 lyder i forhold til en sm57 er vist mest en smagssag. Jeg kender flere, der bestemt ikke er begejstrede for e906'eren.
    Jeg laver mest livelyd, og bruger tit både en s906 og en sm57 på guitarforstærkere. Nogen gange foretrækker jeg den ene, og nogen gange den anden mikrofon, men ofte bliver det et mix af dem...

Venlig hilsen Peter Olsen

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk