Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
selvbyg amp - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 31-08-2010
    kl. 23:08

Poul-Erik Christensen

selvbyg amp

ikke en amp til en instrument jeg vil bygge , men det har da noget med lyd at gøre .
    Jeg tænker på at bygge en hovedtelefonforstærker med rør , og jeg tænker på at bygge en bijou, da der er mange anvisninger til hvon den skal bygges, aka næsten som ikea-reol. ( im a newborn beginner )
    http://www.cavalliaudio.com/bijou/main.php?page=overview
    Den kan købes på nettet som samlesæt, eller kun printpladerne.
    Og jeg tænker at for at spare fragt/skat/told, kun at købe printpladerne ( koster ca 150 Kr ) og så købe dippedutterne der skal dippederer dippedatten herhjemme,
    MEN , hvor henne køber i alle de dippedutter ? jeg har prøvet at søge over nettet, men jeg syns ikke jeg kan finde et godt sted, ikke online ..
    Bl.a. har jeg prøvet at søge efter en diode 500mW 6.2v 1% Do 35 - zener ..
    jeg kan godt finde en på nettet, men med kravet på kun en afvigelse på 1 %, er jeg online i usa igen , så går fidusen ligesom væk med at købe selv ..
    Hvor køber i henne ?????

Svar på dette indlæg
  • 31-08-2010
    kl. 23:57

Torben V.H.

Komponenter

Du kan finde en del links til forskellige butikker i Europa der sælger guitar dele og alm. elektronik her på siderne - emnet kommer op ret ofte. Men nu er elektronik ikke helt som at bage en kage - komponenter har temmeligt mange parametre. Det er tit at de ikke betyder så meget og at man kan bruge nogle andre produkter; men, det kræver en vis forståelse af kredsløbet at tage denne beslutning. Det sikreste er hvis opskriften indeholder konkrete typenumre. Problemet er så bare at finde dem.

I det konkrete tilfælde forstår jeg ikke helt at zener dioden skal være 1% når forsyningen er justerbar alligevel. Den angivne type kommer fra et firma som vist mere er en distributør - så den tror jeg ikke du finder andet end de steder der er angivet på NTE hjemmesiden. Du vil sikkert kunne anvende en alm. 5% type også. (Skal man opnå 1 % ville jeg nok bruge en af de mange båndgapsreferencer). Nå det blev allerede lidt teknisk ;-) Pointen er nok at hvis du ikke er meget sikker i din sag så er de ca. 30% i told og moms måske i virkeligheden givet godt ud - specielt da meget alligevel er billigere i USA.

Svar på dette indlæg
  • 02-09-2010
    kl. 22:47

Poul-Erik Christensen

så ...

er den bestilt , hovedtlf forstærkeren fra USA
    Torben , jeg bestilte hele sættet , så kan jeg lege rigtig proff senere .
    Jeg skal nok fortælle om lyden senere ..
    Selvom det er nok mer til Hifi siderne , men kan da også hænde jeg lytter til et par numre fra Cubase i mine Grado's ;O)

Svar på dette indlæg
  • 02-09-2010
    kl. 23:38

Torben V.H.

Held og lykke...

... og husk at holde fingrene væk fra diverse højspændinger!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk