Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Octobans ? - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 04-09-2010
    kl. 08:33

Svend-Erik Kjr Madsen

Octobans ?

Har nogen rodet med at lave Octobans selv ?

Jeg har kigget lidt p det og man kan jo f bde skind og hardware i 6" til en fornuftig pris, meeeeeeeeeen plastik/PVC rr i 6" / 150mm udvendig, hvor mon man kber det ?

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2010
    kl. 11:43

Morten Lyse Pedersen

kloakrr..?

Hej Svend Erik.

150mm er en standardstrrelse i de her orange PVC kloakrr. Mon ikke en lokal VVS'er eller murer/kloakmester ligger inde med "en meters rest" der kan kbes for en mj billig penge..?

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2010
    kl. 12:07

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Morten

Mske men i gr ledte jeg nettet tyndt da jeg vil have et par st af disse til mine tromme st. 150mm er s ikke standard s vidt jeg kan se, men derimod 140mm som nrmeste strrelse, desuden ville det vre rart at f det i sort jeg ved ikke hvad der ellers skal behandles med p et pvc rr for at kunne male det, og det s ogs kan holde ?

Men det fede ved at lave dem selv er jo man kan rode med at f den rette lngde som passer til den mde man stemmer sine st p.

Tror lige jeg swinger en tur i JemOgFix og ser om du har ret med de 150mm som standard rr ;)

Tak for dit input

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2010
    kl. 14:18

Svend-Erik Kjr Madsen

v

Hverken Stark eller JemOgFix har rr med en udvendig diameter p 150mm, har fundet noget skorstensrr, men det er i metal og alt for tungt tror jeg :(

Men disse her koster jo ikke en formue:
    http://www.thomann.de/dk/millenium_ob6180_octoban_set_high.htm

Men s er man jo lst med den lngde de nu er i :(

Svar på dette indlæg
  • 04-09-2010
    kl. 15:52

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Peter

Tja nok liges god resonans som et stlrr :)
    Men ellers en god ide hvis jeg kan f det 100% rundt....

Ved drlig resonans kunne man jo montere skind bde for oven og neden som en almindelig tam, s bliver det bare lidt svrt at gtte sig frem til den lngde p rret hvor skindene svinger perfekt sammen, jeg kender ihvertfald ikke formlen, men har allerede i min korte trommespils tid lrt at der er stor forskel p lange og korte kedler nr skidtet skal stemmes.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk