Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Blues bands ? - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-09-2010
    kl. 22:36

Theis Berg

Blues bands ?

hey :D

Jeg er mest til rock og metal, men hre og spiller blues en gang i mellem.
    S vil hre, om der er nogen, der kan nogen fede blues band ??

- Theis

Svar på dette indlæg
  • 10-09-2010
    kl. 23:14

henrik seidenfaden

nu...

er der jo mange variationer over blues... og jeg ved ikke hvad du er mest til.

Hvis det skal vre bluesrock, s er et af mine bedste nyere bud pt. Joe Bonamassa. Hvis det skal vre mere traditionelt, s synes jeg at Duke Robillard er en af de bedst spillende pt.

Robert Cray og Keb Moe har ogs lavet fine ting de sidste r, de er begge gode sangsskriver med stor respekt for den sorte tradition.

Og s er der jo alle dem fra "de gode gamle dage".... her er listen jo nsten for lang til at jeg vil g igang med den :-)

Svar på dette indlæg
  • 11-09-2010
    kl. 09:49

Casper Knudsen

Buddy Wittington

Spiller en p flere mder fed spade og har en fantastisk god bluesstemme. Spiller bl.a. med John Mayall...
    http://www.youtube.com/watch?v=uFbTyMXU2II&feature=related

Svar på dette indlæg
  • 11-09-2010
    kl. 21:35

Ove Dalgaard

Lyt til

Kenny Wayne Sheppard, kan bde hrd rock og "rigtig" blues, Buddy Guy, Walter Trout, g evt p biblioteket og ln dig frem.....

Svar på dette indlæg
  • 11-09-2010
    kl. 22:09

Sren Alwan

Hvorfor...

ikke g efter "den gte vare" - eksempelvis:

Robert Johnson, Elmore James, Muddy Waters, Big Bill Broonzy, tidlig Buddy Guy, Howling Wolf, Sonnyboy Williamson, Otis Rush, BB King, Albert King og ikke mindst Freddie King (o.m.a.) - alts "de gamle negere", som "wrote the book", istedet for kopierne, der fulgte i deres fodspor..?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 13-09-2010
    kl. 12:36

Casper Knudsen

"Den gte vare" er

heller ikke de anfrte "gamle negere", der har deres inspiration fra deres forfdre. Vi skal nok lngere tilbage end slavetiden for at finde den og de der fulgte efter, er efter min mening langtfra kopier.
    De har alle taget lidt her og lidt der, og p den mde fundet deres helt egen stil, og det er jo netop det der er udviklende og inspirerende, s nr Theis sprger efter det fede blues band, er det fint at der kommer en masse forslag som han kan tjekke ud, for det er kun Theis der ved hvad han synes er fedt.

Svar på dette indlæg
  • 13-09-2010
    kl. 14:53

Sren Alwan

Jo-jo.

De ser bare s underlige ud i ansigterne de sde unge ekspedienter nede i Stereo Studio, nr man beder om nogle originale optagelser af negerslaver, som gr rundt og synger deres worksongs ude p markerne - og KUNNE de finde nogle optagelser fra Afrika, fra FR de blev sejlet over Atlanten, ville det vre superbt.

Det er store sag, hvis de unge ekspedienter ved, om butikken rent faktisk har en hylde med bluesplader...

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 15-09-2010
    kl. 19:21

Theis Berg

TAK

hey alle

Mange tak for jeres svar... nu har jeg da nogle bands jeg skal tjekke ud :D !

Svar på dette indlæg
  • 17-09-2010
    kl. 15:48

Bass Collector

I har alle glemt !!!

Johnny Winter og Rick Derringer !!!
    Theis skriver, at han er mest til Rock og metal - s er det da nrliggende, at tage "the one and only" TEXAS BLUES GUITARIST med i listen over guitarister.
    Theis - hvis du vil have den bedste plade han nogensinde har lavet (efter min mening p.g.a at den er fra fr man brugte fodpedaler og derfor er det ren forvrnget trd) s skal du have fat i Jonny Winter & Friends fra 1972/73.
    Det er s r-fedt hele vejen igennem :-))

Svar på dette indlæg
  • 17-09-2010
    kl. 19:32

Sren Alwan

Det er...

simpelthen brugen af pedaler eller ej, som afgr, om en plade er god?

Ja, s lrte man da ogs dt i dag...

Jeg kan kun sige, at der for min part ikke var tale om en forglemmelse i tilfldet Johny Winther.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 19-09-2010
    kl. 15:02

Bass Collector

JA, - Sren !!!!!

S lrte du da lidt igen - det bliver vi jo aldrig for gamle til eller hurrrr ???
    En hver amatr kan stte 28 pedaler til guitaren - s den rent faktisk spiller af sig selv - men det lyder sgutte srlig godt af den grund !
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 19-09-2010
    kl. 16:14

Sren Alwan

Men det...

ville det sgu nok heller ikke gre, hvis den samme satte guitaren direkte i forstrkeren...

Jeg har godt nok aldrig hverken set eller hrt en pedal (endsige 28 af dem sat i rkke), som fik guitaren til at spille selv. Til gengld har jeg set, hrt og prvet masser af pedaler, som krver talent og velse at f noget fedt ud af. Men nr disse ting s gr op i hjere enhed, er det da ofte mere interessant at hre p en bredere palette af lyde.

Jeg siger ikke, at en guitar direkte i en forstrker ikke kan vre fedt. Jeg synes bare, at det er et enormt ensidigt synspunkt, hvis man pstr, at fordi man bruger pedaler til at forme sin lyd med, s kan man ikke spille.

Det giver cirka lige s meget mening at sige, at hvis man i det hele taget har brug for en forstrker, s er man en talentls amatr, som har brug for en dims, der fr guitaren til at spille selv.

Virkeligheden er vist (heldigvis) en anelse mere nuanceret end som s, er den ikke..?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2010
    kl. 00:09

Bass Collector

Jeg kan godt lse, at du er guitar fan...

Men jeg er en af dem, som har vret udsat for tilpas mange tumpede guitarister, som tror at bare de sovser lyden til i alle mulige og umulige effekter, s klapper publikum.
    Det er vi bestemt ikke alle der gr !!!
    Jeg har selv kun hr to som kunne finde ud af det og den ene var dansk - den anden engelsk !!!

Svar på dette indlæg
  • 20-09-2010
    kl. 01:16

Sren Alwan

Javel, ja...

Nu kan jeg ikke helt gennemskue, hvad det var, de to, som du nvner, i virkeligheden kunne finde ud af? - at spille? - at bruge effekter p en smagfuld, kreativ og musikalsk mde?

N, men det er da under alle omstndigheder rgerligt, at det kun er lykkedes dig at opstve to, som formr at indfri dine forventninger. Personligt har jeg s aldrig mdt nogen guitarist, som troede, at "bare vedkommende sovsede sin lyd til i alle mulige og umulige effekter, s skulle tumperne foran scenen nok klappe". Jeg har bde hrt guitarister, som var imponerende dygtige til at bruge deres effekter, og jeg har hrt det modsatte - njagtigt som jeg har hrt folk, der kunne spille imponerende med en guitar plugget direkte i en forstrker. Men jeg har dlme ogs hrt - af n eller anden grund som regel blues-puritanere - der ganske vist ingen effekter havde, men som til gengld ogs spillede som en brkket arm.

S jeg tror nu nok, at jeg vil fastholde mit synspunkt, at mngden af effekter, man bruger p sin guitar, siger cirka lige s meget om ns evner som guitarist, som ens skostrrelse siger om ens intelligenskvotient.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 00:19

Xx Xx

ja, undskyld, Sren, men

jeg kunne ikke lige genfinde citatet "bare vedkommende sovsede sin lyd til i alle mulige og umulige effekter, s skulle tumperne foran scenen nok klappe".

Isr stder det mig, at nogen skulle g ud fra, at publikum foran scenen er tumper...!

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 00:22

Xx Xx

Aww, fuck!

Der er benbart stadig en nisse, der uploader ens indlg, bare man trykker "enter"...!

men vi kan jo tales ved i senere indlg... :)

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 00:36

Sren Alwan

Hmm...

det er vist den samme grad af selvflgelighed, der gr sig gldende omkring, at samtlige publikummer er en flok tomhjernede tumper med lort i rerne i mit - karikerede - citat, som at samtlige guitarister, der bruger effekter, er tumper. Personligt har jeg her efter ca. 25 rs frden blandt guitarister af snart sagt enhver art stadig til gode at mde n, som mente, at hvis han blot sovsede sin lyd tilpas meget til i effekter, s skulle publikum - tumper eller ej - nok klappe.

Jeg har mdt masser af folk, hvis brug af effekter jeg absolut ikke syntes var fed eller smagfuld - og det helt uden sammenhng med hvor godt eller drligt de s i vrigt spillede. Men ingen, der troede, at det var den direkte vej til stende ovationer.

Men hvem ved: Mske har jeg stadig noget til gode?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 01:14

Xx Xx

Nja, ok

Jeg opponerede bare mod iden, at folk skulle vre tumper, bare fordi de var publikum! Alting - ogs musik - br baseres p gensidig respekt. Publikummer er betalende kunder, og skal ikke pisses p, bare fordi de ikke kender forskel p en guitar med - eller uden effekter. De skal kun - forhbentlig - nyde resultatet.

P den anden side er der liss mange mder at opn den nskede lyd, som der er guitarister. Og hvis det betyder anvendelsen af et effektboard, der fylder hele scenen, s fred vre med dt. Who are we to judge? :)

Hvis man synes, at guitarister er tumpede, fordi de tror, at jo flere effekter de bringer i indgreb, jo bedre lyder de - well, that is just another kettle of fish.

Jeg kan kun sige, at det ikke er mngden af effekter, eller mangelen p samme som kan afgre kvaliteten af en guitarists' kvaliteter, men ene og alene den lyd og de toner som det lykkes ham - eller hende - at vride ud af instrumentet/effekterne, der afgr, om publikum kan lide musikken.

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 01:27

Sren Alwan

Ahr, skal man...

vre helt krakilsk, s har faktorer som f.eks. publikums smag vel ogs en finger med i spillet?

Det kunne jo vre, at de var get hjem igen, allerede inden koncerten begyndte, hvis guitaristen f.eks. havde formastet sig til at stille et par pedaler parat p scenen... :-)

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-09-2010
    kl. 22:51

Bass Collector

Sren for helvede !!!!!

Er det ikke get op for dig endnu, at der er andre meninger end din, som er rigtige ???????
    Hvis ikke ???????
    S har du meget at lre endnu p trods af, at du har mere end 25 r p musik scenen p bagen !!!!!!!
    PMRC

Svar på dette indlæg
  • 30-09-2010
    kl. 23:27

Sren Alwan

Siden...

du nu sprger s direkte, skal jeg ogs give dig et direkte svar: Jo, jeg har sdan set aldrig vret i tvivl om, at andre har meninger, som er fuldt ud lige s gyldige som min. At pst, at n mening er mere "rigtig" end andre, er s iflge min opfattelse noget vs.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-09-2010
    kl. 23:33

Sren Alwan

Men, Peter for helvede!!!!

Har du nogensinde overvejet, at hvis man vlger at lufte et noget kategorisk synspunkt la "alle guitarister, som bruger effekter - uanset hvordan - er nogle tumper, som tror, at publikum er dumme nok til at klappe af det" p et offentligt debatforum, s str det enhver frit at give udtryk deres personlige holdning? Mske endda en holdning, som divergerer temmeligt kraftigt fra din?

Det er da ligesom hele grundlaget for et debatforum, skulle jeg mene?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 01-10-2010
    kl. 14:40

Bass Collector

Stakkels Sren !!!!!

Du m have det ret hrdt, nr du tilsyneladende er omgivet af lutter dumme mennesker !
    Du har ikke overvejet at sge hjlp til at lse dit hardware problem ?
    Mvh
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 02-10-2010
    kl. 09:57

Sren Alwan

Nej,

Det har jeg sdan set ikke, idt jeg mig bekendt ikke har har noget hardware-problem. Og jeg har i vrigt heller ingen fornemmelse af at vre omgivet af lutter dumme mennesker, sdan som du postulerer det. Bevares, der er da enkelte undtagelser. Men i det store hele synes jeg sdan set, at folk generelt er ret fornuftige.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 00:46

Bass Collector

S synes jeg, at du

Skulle tage og lse dine tidligere indlg !!!!
    Men det kan selvflgelig vre, at du sidder og skriver s mange indlg, at du ikke selv kan huske hvad du skriver ?
    Du nvner tidligere her, at det er et "Debatforum".
    Men kun et debatforum, hvor du altid vil have det sidste ord !
    Vi andre kalder den slags for fagidioti !
    Mvh
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 01:43

Sren Alwan

Ja...

for dette ER et debatforum. S derfor gr jeg opmrksom p dette forhold. Det indebrer s ogs, at jeg er i min gode ret til at sige, at jeg er lodret uenig i dt synspunkt, som du oprindelig luftede i denne trd. Og med mindre at du disker op med nogle temmeligt meget mere vgtige argumenter end blot med tiltagende intensitet at komme med personlige beskyldninger imod mig, s tror jeg smnd ikke, at udsigten til at jeg ndrer mit synspunkt i denne sag, er ret stor.

Det er muligt, at jeg er en fagidiot. I givet fald er det s ikke noget, jeg skammer mig over. Jeg mener s til gengld, at hvis man oprigtigt hvder, at man p baggrund af en guitarists antal af pedaler kan sige noget som helst om vedkommendes talent for at spille guitar, s kunne det vre, at man skulle studere "faget" en anelse mere?

Og lige for anstndigvis at svare p dit hflige sprgsml, s er det meget venligt af dig at bekymre dig om mit helbred. Men jeg kan s berolige dig med, at min hukommelse skam intet fejler!

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 01:53

Sren Alwan

Men...

nu, hvor jeg kiggede lidt tilbage i trden - nok kan jeg huske, hvad jeg selv skriver. Men hvis jeg ogs skal huske alt dt mere eller mindre fornuftige, som andre skriver, begynder det alts at knibe! - at du da benbart m have studeret "guitarfaget" mere end jeg. For jeg gad sgu godt lre det dr trick med at lokke 28 pedaler til at f guitaren til at spille af sig selv - ogs selv om man blot er "enhver amatr". For det m jeg s.. erkende, at det virker alts lidt imponerende. Og der kan jeg alts ikke vre med: S stor fagidiot er jeg alts benbart heller ikke. Men det kan vre, du kan lre mig det en dag?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 11:43

Bass Collector

Dit "Harddisc" problem !!!

Er ganske enkelt det med "Error occurs when reading from harddisc" !
    Der er helt klart en fagkyndig person et eller andet sted i verden, som kan lse det for dig !
    Mvh
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 14:46

Sren Alwan

Nu...

har jeg ikke for fem flade re forstand p Harddiske, computere og dt, der ligner. S det dr er rimeligt sort snak for mig. Hvis du vil mig noget, bliver du ndt til at omformulere dit indlg til et sprog, jeg kan forst. Hvis du derimod bare vil vle-bvle, skulle du mske overveje det en ekstra gang?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 20:03

Bass Collector

Scratch.disc/error/

rdddd...rdddd...rdddd...rdddd...rdddd...rdddd !!!!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk