Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Mit ejet hjemmestudie - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-09-2010
    kl. 22:40

Maria Stampe

Mit ejet hjemmestudie

Hej alle.

Jeg har et sprgsml som jeg hber i meget p, at i kan hjlpe mig med.

Jeg har lnge gerne ville indspille mine egne sm sange, s jeg valgte at kbe et mikrofon st hos Eskildsen, som efter signe skulle vre rimelig godt. Det er en Rde NT1- A box. Jeg kbte ogs et stativ ved siden af. S tnkte jeg ikke mere p det, men da jeg fik det pakket ud ser jeg, at der er et stik til mikrofonen som frer... ja et andet sted hen. Jeg er ikke sikker p hvad jeg skal stte den til, eller hvad jeg kan stte den til? Mske i kunne hjlpe mig?
    Jeg ville meget gerne kunne optage mine sange over p min computer og s mixe dem der i et, gerne gratis musik program.

Jeg her en windows 7 brbar computer.
    Jeg ville gerne vide hvad jeg skal have for at kunne indspille mine sange p min com.
    Hvad skal jeg bruge til det?
    Kender i et SUPER godt gratis musik program til at mixe lidt i? (Har brugt audacity lidt til andet)

Hber en kan hjlpe mig
    Mvh: Maria Stampe

Ps. Brug gerne nogle ord der er nemme for en 15 rig at forst ;)

Svar på dette indlæg
  • 23-09-2010
    kl. 00:04

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Maria

Den mikrofon du har kbt skal have phantom power, dvs at du ikke kan stikke den direkte i din computers lydkort, med mindre der p lydkortet er en box til hvor stikket fra mikrofon kablet passer og at der str p boxen at den kan levere phantompower.

Da de fleste mikrofoner som egner sig til det behov du her fortller du har, bruger phantom power, bliver du nok nd til at investere i en lille mixer med phantompower i, eller et nyt lydkort som kan levere phantompower.

Dette lydkort kan klare opgaven:
    http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/emu/0404-usb.html

Eller en mixer noget lignende denne:
    http://www.aage.dk/shop/mixere/alesis/multimix-4-usb.html

Mixeren er den billigste lsning og vil sikkert kunne bruges med nsten alt tnkeligt lydsoftware.

Audacity er et udemrket program til at lave "lagkage" indspilninger med, alts noget hvor du synger eller spiller et spor ind ad gangen, det er blot ikke med realtime effekter, men det kan sagtens bruges til noget fornuftigt alligevel.

Go vind med projektet

Mvh
    Svend-Erik

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2010
    kl. 18:55

Maria Stampe

Tak.

Tak for det du skrev. Jeg tror det har hjulpet mig p vej, men jeg er stadig lidt usikker... S mske du kan gre min usikkerhed til total sikkerhed :)

Jeg har set meget p en USB mixer, men kan den sttes til computeren, og s kan man skrle ind i mikrofonen, og det vil g lige derover, s man kan gemme den 'fil' man har lavet?

Har du flere mixere som du kan anbefale? (Gerne ved eskildsen)

Det var vist det jeg har lidt for lidt viden om :)

Hber du kan hjlpe mig.

Mvh. Maria

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk