Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Yngwie Malmsteen Gear - Frit forum - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-10-2010
    kl. 01:51

Theis Berg

Yngwie Malmsteen Gear

Hey ...

Ville hre om der er nogle der ved, hvilken forstrker Yngwie Malsteen bruger ?? :D

-Theis

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 02:04

Sren Alwan

ldre...

50 watts standard-Marshalls uden mastervolume. I modelbetegnelser vil det s sige 1987 eller 1986.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 02:06

Sren Alwan

Og...

disse modelbetegnelser har intet med rstal at gre! S med "ldre" menes der her nok begyndelsen af 70erne. Det er dog svrt at vre prcis uden at have haft nsen tttere p hans forstrkere.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 07:22

Simon Fontana

Her er links

http://www.yngwiemalmsteen.com/aboutequipment.html
    http://www.yngwiemalmsteen.com/pixx/equipmentpix/vintage_big.jpg
    VH
    Simon Fontana
    www.myspace.com/lowside

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 15:52

sara olsen

ja

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 19:22

Sren Alwan

Skal og skal...

den "kre" svensker er vel n af dem fra firserne, som formede at opdyrke den allerhurtigste teknik, hvilket s ogs lader til at vre hans ypperste ml. Han "opfandt" vel nrmest egenhndigt denne her specielle blanding af Heavyrock og s Paganinis violin-virtuositet. I mange tilflde plankede han direkte stykker fra Paganini.

Tilmed har han s en kmpe samling af Stratocastere - det siges, at han ejer ihvertfald n fra hver rgang. Derudover har han sin egen Signature-Stratocaster med bl.a. skalloperet gribebrt.

At han s har lidt af et problem med sin personlighed, sin arrogance og dt med at "smagfuldheden" i hans musik ligger lidt tungt, er s en hel anden sag. Personligt kan jeg ikke fordrage hans musik. Men man m lade han have, at rent teknisk overgs han ikke af mange. Om dt s gr ham synderligt speciel, skal jeg ikke gre mig til dommer over. Fender Stratocaster og Marshalls uden mastervolume er jo da brugt af i tusindvis af andre guitarister. S lige p dt punkt er han vel ikke s speciel?

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-10-2010
    kl. 20:51

Sren Alwan

Heller ikke...

min.

M.v.h.

Sren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 06-10-2010
    kl. 16:23

Morten Lyse Pedersen

Heller ikke min,

men ikke desto mindre er Yngives teknik jo i grove trk uden sidestykke. Hvis man s holder det op imod en, i bedste fald, "excentrisk personlighed" og det faktum at han faktisk bruger en guitar med nogle temmeligt personlige prg, tnker jeg da: Hvis nogen skal have en signature, hvorfor s ikke ham..?

Jeg kan jo derimod undre mig over, hvorfor der skal vre bde en "Slash - Appertite" Les Paul, to Jimmy Page-, en Gary Moore-, en Don Felder-, en Mike Bloomfield-, en Billy Gibbons-, en Warren Haynes-, signatures, foruden alle de "noname-customshops." Det er en allesammen Sunburst '58 -'60 Les Paul remakes p den ene eller den anden mde, men nogle kommaer til forskel.

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 06-10-2010
    kl. 17:08

Sren Cederholm

Speed Metal..

Hej, jeg kan forst, at ikke alle er til Fast - playing rock/metal, og det er fint nok.
    Jeg ville dog bare lige nvne at jeg har hrt Yngivin spile en rigtig tyk/fed Blues.
    Det var godt nok p et vidio-bnd fra midt firseren, fr cd`en kom frem, men det
    kunne han sgu.
    Men som sagt, hver sin smag.
    Mvh Sren.

Svar på dette indlæg
  • 14-10-2010
    kl. 20:15

Theis Berg

TAK TAK

Jeg siger mange tak, jeg har fet en bedre viden ;D !!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk