Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
TheBOXpa15 med JBL 2220H - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 06-10-2010
    kl. 21:45

Søren Tønnesen

TheBOXpa15 med JBL 2220H

hmmm ja det lyder lidt skørt MEN...! jeg har altså puttet et par JBL pro højtalere i et par billige kabinetter.. og nu er der det at jeg ikke kan få det til at lyde godt...

JBL højtalerne vender vist ikke helt som de andre.. dvs.. popper indad når man sætter strøm til +til+ hvor nye højtalere (BOX) popper udad..

så var jeg så smart at vende ledningerne om.. så jbl også popper udad ved +til+..

skal de bare poppe indad.. jeg syntes at de lød bedre da de poppede indad..

du kører sammen med et Dynacord Acusline sæt.

hvad skal jeg gøre... det er nogle fede højtalere med jeg vil ikke lave noget juks.

Søren

Svar på dette indlæg
  • 07-10-2010
    kl. 12:06

Søren Alwan

Nu er det...

jo tit sådan, at kabinet og enhed er afstemt efter hinanden - især hvis kabinettet er af basreflekstypen. Så man kan desværre ikke bare proppe én eller anden enhed i et tilfældigt kabinet og så forvente, at det spiller ret godt...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 07-10-2010
    kl. 17:36

Søren Tønnesen

jamen kabinettet ligger indenfor specifikationerne... der er bare det .... skal de poppe indad (som de er konstrueret til) eller udad :??

jeg samlede dem igår og de spiller simpelthen af helvede til... totalt modfase... selvom de popper samme vej som subben..

iaften prøver jeg at vende ledningerne rigtigt så toppene popper indad og bundene udad..
    så må vii se hvad der så sker .. :-)

Svar på dette indlæg
  • 07-10-2010
    kl. 13:11

Henning Bech Madsen

Men ...

Husker du når du tester, at vende forbindelserne i begge højttalere, således de ikke spiller i modfase?

Svar på dette indlæg
  • 07-10-2010
    kl. 22:20

Søren Tønnesen

ja det gør jeg... alt er so, det skal være... dog har jeg læst at højtaleren skal poppe indad ved +til+

men jeg havde den overbevisning at hvis bundene popper udad... så skal toppene også... dog kan jeg ike få dem til at lyde af noget somhelst sådan ... jeg vender ledningerne igen imorgen :-) og så skal i nok få et resultat af testen :-)

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 20:24

Flemming Skov

Hej Søren!
    Skulle du blive træt af lyden så skal jeg gerne hjælpe dine 2220h'er ind i deres rette miljø. Nemlig i et horn, hvis du vil af med dem ;-)
    Naturligvis kan du bruge dem i en lukket kasse men du får nok ikke den helt dybe bas ud af dem, grundet deres lette membran og høje resonans punkt.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk