Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lydtæt rum - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 10-10-2010
    kl. 17:19

Carsten rtghr

Lydtæt rum

Hej
    Min guitarforstærker og trommesæt samler støv efter jeg er flyttet ind i en lejlighed der tilsyneladende er bygget af papir. Man kan høre alt mellem lejlighederne og derfor synes jeg ikke rigtig jeg kan tillade mig at hamre løs på trommerne. Jeg har et lille rum som jeg bruger til kontor lige nu. Jeg tænkte på om det var muligt at gøre det lydtæt nok til at bruge som øvelokale?

Rummet har følgende mål: h: 250, b: 250: d: 470
    Rummet har desuden et vindue: 130 x 180 og selvfølgelig en dør :)

Er der nogen med lidt erfaring, der kan give mig gode inputs til det emne?

Carsten

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:05

Rikki Stovell

Hej Carsten

Jeg bor selv i lejlighed. Jeg tror du skal kigge i en anden retning. Glem alt om at lydisoler, det vil helt sikker blive en meget dyr investering hvis det skal gøres ordenligt, - dobbelte væge/loft, flydene gulv, evt blændet vinduer (farvel sollys/frisk luft) m.m. o.s.v.

Brug dine penge på et sæt gode el.trommer f.eks. disse: http://www.aage.dk/shop/digitrommer/roland/td-4k-mds-4-pakke.html

De fås også til andre priser. - Måske tænker du "aaarrhh", - men prøv.
    Nye moderne el.trommer kan i dag med ledthed måle sig med de gamle tønder, plus at du får et stort lydbilotek i tilgift.
    Til din forstærker kan du købe en "palmer pdi 03" så kan du spille guitar alt det du vil:
    http://www.palmer-germany.com/81-1-pdi03.html

Kommer venner forbi at du købe denne fætter: http://www.aage.dk/shop/andet-pa-tilbehoer/jamhub/greenroom.html

Alt dette kan tilsluttes høretelefoner, eller en alm. stereoforstærker med et par højtaler.
    Så kan du spille på livet løs, og dine naboer vil stadig hilse pænt på dig nå du møder dem på trappen.

Dbh Rikki

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:19

Rikki Stovell

Se

evt dette: http://www.roland.com/video/page.cfm?vid=19548296

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:20

Carsten rtghr

Hej Rikki. Tak for svaret, men aaaaarrrhh, det er jeg ikke glad :-) Hvad så med guitarforstærkeren. Lad os lege videre med tanken. Det kunne jo eventuelt også blive til en hjemmebiograf over tid.

Findes der nogle sider der giver et godt overblik over dobbelt vægge/loft, flydende gulv osv. Gerne danske. .... Nu har jeg lige læst svaret og går selvfølgelig på googlejagt bagefter, men hvis i kender nogle gode sider så sig til.

Hvad kunne en kvadratmeterpris mon løbe op i?

Carsten

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:38

Rikki Stovell

jeg kender ikke lige nogen sider, men de er til at finde. - Men prøv lige at forklar dig selv hvorfor du siger "aaaarrrhhhh", - måske er det bare en betinget refleks. - Fordi noget er "først" eller "gammelt" betyder det jo ikke nødvendigtvis at det er det bedste, eller det rigtigste, - jeg mener med den tanke havde menneskehede jo ikke flytte sig en meter. (sig guitar, sig el.guitar, - sig trommer, sig el.trommer :-)
    Jeg kender flere prof trommeslager der spiller på el.trommer. El.trommen har den samme feeling som de gamle tønder, - du har en lyd der altid er god, du kan vælge mellem 1000 forskellige lyde o.s.v. o.s.v. - Så inden du lader din "uvidenhed" (sorry) forkaste forslaget, så prøv dem, og meld så tilbage hvad du oplevet :-)
    Når det handler om musik, handler det vel også om det musikalske udtryk, - og det er ikke låst fast til en bestemt periode eller konstruktion.

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:48

Carsten rtghr

OK

Det kan jeg ikke argumentere imod. Jeg har vinduer, radiator og beton :-(

Til Rikki: Jeg kender godt til elektroniske trommer og synes det kan være ganske fint. Jeg giver dig for så vidt ret i dit råd, men nu var det jo muligheden for et lydisoleret rum jeg var interesseret i og derfor ville jeg gerne holde fast i tråden lidt endnu.

Men tak til jer begge for jeres svar.
    Carsten

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:43

Rikki Stovell

Der

hvor jeg arbejder fik vi lave et musikrum ca. med de mål du optegner. Det blev ikke lydisoleret, men kun lyddæmpet så det ikke "runget/buldret. Det kostet ca 25.000 at få lavet af en prof, som også havde lavet lignede arbejde på tv2.

Svar på dette indlæg
  • 10-10-2010
    kl. 20:52

Rikki Stovell

Ja ja

al omvending tager tid :-) Held og lykke med dit projekt, og måtte lyset/fornuften ramme dig en dag.

Dbh Rikki

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 00:12

Bass Collector

Hej Carsten :-)

Sidder lige og læser jers meningsudveksling og Rikki og de andre rødder har helt ret - hvis du skal have succes med det, så bliver det ikke bare dyrt, men rigtig dyrt !!!
    Vinder skal blændes, radiatorer skal demonteres, væggene og loft skal isoleres med ca. 30 cm materiale med membran, flydende gulv og ikke mindst, så skal der laves ventilation ud i det fri, til at transportere fugt (fra din indånding og sved) ud af lokalet, så der IKKE dannes skimmelsvamp og lign. Og denne ventilationskanal skal også lydisoleres med evt. en vand sluse (ligesom en vandpibe) da lyden ellers bare farer ud i det fri til gene for naboerne den vej rundt !
    Ud over at der bliver hedt som i helvede i rummet - ca. 25-30 minutters øvning på trommer og du skal lufte ud og køle af i en ½ time !!!
    God fornøjelse med projektet :-(
    Jeg tror, at jeg ville satse på et øvelokale eller et elektronisk trommesæt med og hovedtelefoner :-))
    mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 09:32

Poul Gejel

Et lille link...

Hej Carsten,

Jeg ved ikke om du har hørt om en Australsk Studio designer som hedder John Sayers.
    Jeg har ihvertfald et link til ham her : http://www.johnlsayers.com/phpBB2/index.php

Der kan hentes en masse inspirationer, også til selvbyg, og man har mulighed for at spørge ham om Idéer til dit trommerum.

God fornøjelse.
    Mvh Poul

PS: Pas på...hans forum kan være en tidsrøver ;-)

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 11:04

Carsten rtghr

Jeg siger tak

for alle jeres svar. Jeg må sgu bare købe et nedlagt landbrug istedet :)

Svar på dette indlæg
  • 12-10-2010
    kl. 16:20

Bass Collector

Det kunne da være !!!

At du bare skulle skifte dit gamle trommesæt ud med et elektronisk eller købe et billigt elektronisk et af slagsen og en tyk gummimåtte, til at lægge nedenunder det - så et par "lyttebøffer" på ørene - og så kan du jo larme alt det du vil :-)))
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk