Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Midi @ live performance // Voice Over gear - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-10-2010
    kl. 17:32

Jeppe Skovsgaard Christensen

Midi @ live performance // Voice Over gear

Hej!

Jeg har et par overemner jeg ønsker svar på. Jeg har søgt rundt på nettet efter noget udstyr. Jeg har læst reviews, hørt optagelser og set videoer, men jeg synes ikke jeg er blevet klogere eller har fået noget overblik over hvad jeg skal gå efter, og hvad jeg skal holde mig fra.

1. - Midi: Live performance
    -------------------------------------------
    Jeg har i længere tid forsøgt at finde noget udstyr til at bruge midi-keyboard til live performance. Jeg har valgt midi, fordi jeg spiller i mange sammenhænge og derfor har brug for et bredt spektre af lyde.

Jeg har købt et Edirol PCR-300 for noget tid siden, og lært den at kende på min stationære pc. Jeg skal så bruge den til live via en bærbar, naturligvis, og har derfor brug for et godt eksternt lydkort.

Jeg har så kigget på M-Audio Fast Track Pro samt Ultra, som jeg har hørt skulle være godt. Så vidt jeg kan se, så har Pro ikke USB2.0, hvilket gør den meget langsommere, og jeg hælder derfor til Ultra. Men den har jo så 4 indgange hvilket er overflødigt for mig. Men kan jeg få andet som er bedre i den prisklasse?
    Jeg vil ikke give mere end hvad en Ultra koster, altså omkring 2400 kr.

2. - Voice Over gear
    -------------------------------------------
    Jeg har i forbindelse med små trailers og teasers indtalt noget speak, og jeg er faktisk blevet lidt bidt af det, samtidig med at resultatet blev godt. Min stemme egner sig fint til det, men udstyret jeg brugte var nok det værste nogensinde, så lydkvaliteten var ikke at prale af. Jeg ønsker derfor at købe en stormembran mikrofon samt en preamp.
    Men hvad skal jeg så gå efter?

Jeg har kigget på Studio Projects B1 samt The T.Bone mikrofonerne. T.Bone virker for mig som et discount-mærke, men det siger jeg uden noget grundlag. Har i noget viden/erfaring med dem, for det kunne jo være, at man fik meget for sine penge?

Har i bedre alternativer?
    Jeg vil give max 1000 kr. - Jeg er begynder, og vil gerne starte et sted før jeg kaster mange penge efter dyrt udstyr.

Preamp - Se, M-Audio Fast Track Ultra har nogle preamps indbygget. Er de fine nok hvis jeg valgte eksempelvis at sætte en Studio Projects B1 til? Jeg vil gerne kunne kontrollere dybden, varmen, osv., alt efter hvad jeg nu indtaler speak til.
    Hvad kan i anbefale, hvis man igen skal tænke på et begrænset nybegynder-budget?

På forhånd mange tak!
    Mvh Jeppe C.

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 18:07

Ruben Vendelbo

Midi: Live performance

Har du overvejet et eksternt lydmodul? Fordelen er, at du ikke behøver at slæbe en pc med, du kan direkte tilslutte et midikeyboard. Og lydene kan være ekstremt gode og realistiske. Jeg kender f.es. denne indgående: http://www.dba.dk/lydmodul-roland-sc-880-ri/id-68948469/
    Der er et hav af fantastisk gode lyde (faktisk 1.117 forskellige), som vel og mærke blander sig perfekt i et mix. Den er i øvrigt så kraftig/hurtig, at du både kan tilslutte en PC, der kan afspille hjemmelavede (eller downloadede/købte) midifiler med mange samtidige instrumenter plus det du selv spiller på midikeyboardet. Hvis du kun har hørt lyde fra en PC, skal du prøve denne, det er noget helt andet. Ja undskyld roserne, man skulle tror jeg havde en til salg, det har jeg ikke. Min tilsvarende Roland SK88 pro med indbygget keyboard er IKKE til salg :-)

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 18:13

Okay! Tak for input! :)

Se, jeg kendte slet ikke sådanne lydmoduler. Selvom de kan være ret gode, altså lydene, så har jeg meget nemmere ved specifikt at ramme præcis det jeg gerne vil have, ved at finde diverse VST-plugins/instrumenter efter hvad jeg nu skal bruge. Der kommer altså ikke til at være lyde jeg aldrig kommer til at bruge. Desuden kunne jeg forestille mig, at det er mere lækkert at sætte alle indstillinger, presets osv. op hjemmefra + at Edirol PCR-500 (jeg skrev godt nok 300, men det var en fejl) har mange knapper der kan programmeres, så det hele kan styres meget nemt under optræden lige efter mine behov.

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 19:33

Ruben Vendelbo

Midi

Du har også mange redigeringsmuligheder på et eksternt lydmodul. Det er jo netop fordelen ved midi, der er et sæt instruktioner med en global betydning. Men jeg synes du skal prøve det af. Jeg garanterer for, at du ikke kan finde et VST plugin der lyder halvt så godt som et Roland lydmodul :-) Jo, måske nogle syrede synth-lyde hvis det er det, du går efter.

Svar på dette indlæg
  • 11-10-2010
    kl. 19:51

http://www.native-instruments.com/#/en/ og http://www.ueberschall.com/ kan helt sikkert følge med. Det er helt fantastisk så godt det lyder. (Nok også fordi nogle af dem er lavet ud fra rigtige højkvalitets optagelser, hvilket også gør at de fylder pænt meget!).

Men jeg vil da overveje det, helt sikkert. Jeg kan ikke nægte noget, før jeg har hørt det. :) Så tak for input.

Men jeg vil nu stadig gerne have svar på mine spørgsmål :D

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk