Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-10-2010
    kl. 16:53

Mads Lykke

Stagepiano eller El-klaver

Hej Simon Antonsen

Et stagepiano er typisk uden indbyggede højttalere, og kræver derfor et sæt aktive højttalere eller lignende for at producere lyd.

Yamaha P80 har dog indbyggede højttalere, men er (som du selv nævner) af ældre dato.
    De nyeste mindre Yamaha P-modeller hedder P95 (ca. 5000 kr) eller P85 (ca. 4000 kr).

Alternativt kan du se efter Casios el-klaverer. Casio er kommet rigtig fint tilbage i kampen, og producerer i dag glimrende digitale instrumenter.
    Casio Privia PX-330 (ca. 6400 kr) har indbyggede højttalere.
    Casio Privia PX-3 (ca. 7400 kr) er uden højttalere.

Nu kender jeg ikke dit budget. Men hvis det skal være relativt billigt ville jeg kigge på overstående modeller - og selvfølgelig prøve dem af!
    Måske er du mere til fornemmelsen af det ene klaviatur, frem for det andet.
    Og måske kan du bedre lide Yamahas klang end Casios - eller omvendt.

Der er også Korg SP-170 (ca. 4000 kr.) og Korg SP-250 (ca. 5400 kr.).
    Personligt ville jeg foretrække de ovennævnte Yamaha- og Casio-modeller, da jeg synes de både lyder og føles bedre.

Men du bør måske også prøve Korgs modeller af - det kan jo være du synes det lige er dig?

Det er vist umiddelbart de modeller, der findes i den billigere ende af skalaen.
    Ellers skal du op og give 12000+ kr.

Men jeg formoder, at du leder efter et relativt billigt el-klaver, som mobilt supplement til dit opretstående klaver?

Svar på dette indlæg
  • 21-10-2010
    kl. 20:56

Bass Collector

Hej Simon....

Jeg synes at du skulle tage og kontakte ham her www.valgaard.dk
    så kan det være, at du ved lidt mere om det hele bagefter.
    Måske har han noget brugt udstyr eller en demo model af et eller andet fabrikat, som du kan få til en overkommelig pris.
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2010
    kl. 15:44

Simon Antonsen

tak for svaret. mvh Simon

Svar på dette indlæg
  • 22-10-2010
    kl. 16:53

Mads Lykke

Stagepiano eller El-klaver

Hej Simon Antonsen

Et stagepiano er typisk uden indbyggede højttalere, og kræver derfor et sæt aktive højttalere eller lignende for at producere lyd.

Yamaha P80 har dog indbyggede højttalere, men er (som du selv nævner) af ældre dato.
    De nyeste mindre Yamaha P-modeller hedder P95 (ca. 5000 kr) eller P85 (ca. 4000 kr).

Alternativt kan du se efter Casios el-klaverer. Casio er kommet rigtig fint tilbage i kampen, og producerer i dag glimrende digitale instrumenter.
    Casio Privia PX-330 (ca. 6400 kr) har indbyggede højttalere.
    Casio Privia PX-3 (ca. 7400 kr) er uden højttalere.

Nu kender jeg ikke dit budget. Men hvis det skal være relativt billigt ville jeg kigge på overstående modeller - og selvfølgelig prøve dem af!
    Måske er du mere til fornemmelsen af det ene klaviatur, frem for det andet.
    Og måske kan du bedre lide Yamahas klang end Casios - eller omvendt.

Der er også Korg SP-170 (ca. 4000 kr.) og Korg SP-250 (ca. 5400 kr.).
    Personligt ville jeg foretrække de ovennævnte Yamaha- og Casio-modeller, da jeg synes de både lyder og føles bedre.

Men du bør måske også prøve Korgs modeller af - det kan jo være du synes det lige er dig?

Det er vist umiddelbart de modeller, der findes i den billigere ende af skalaen.
    Ellers skal du op og give 12000+ kr.

Men jeg formoder, at du leder efter et relativt billigt el-klaver, som mobilt supplement til dit opretstående klaver?

Svar på dette indlæg
  • 02-11-2010
    kl. 15:45

Simon Antonsen

tak for svaret mvh. Simon

Svar på dette indlæg
  • 15-02-2011
    kl. 21:16

Regnar Andersen

Casio og Yamaha

Hej Simon
    Udover de nævnte modeller kunne Casio PX-130 være et bud. Det er i hvert fald en populær model i den billigere ende. Yamaha YDP-141 er også et udmærket klaver til prisen (ca. 6000 kr) - dog med mindre højttalere (2 x 6W) og tangenter (GHS), der ikke er helt så gode som storebror YDP-161 (GH-tangenter). Læs evt. lidt baggrundsviden om elklaver på www.elklaver.dk

Svar på dette indlæg
  • 12-04-2011
    kl. 09:30

Morten Jacobsen

Roland

Hej
    Køb et Roland RD-700. Den første 700 model som kom. Jeg har sådan et og vil ikke skille mig af med det. Jeg bruger det til sange ved forskellige fester og som bas og klaver, altså rytme instrument i forbindelse med 3 forskellige bands. Jeg synes det har en utrolig let og overskuelig brugerflade og nogle fornuftige lyde. Eneste men er de ca 20 kg som det vejer, men kabinettet er i metal og kan tåle en del stød. Jeg har brugt mit i 5 år og jeg bliver mere og mere glad for det. Jeg vil mene du godt kan få sådan et i dag for omkring 6-7000,-

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk