Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
- Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 26-10-2010
    kl. 20:26

Morten Pedersen

jeg vil give dig fuldstændig ret. har lige købt en SR300 den fedeste bas jeg længe har spillet på. super fed lyd og så kun til 2500 kr. tæske fed bas.

Svar på dette indlæg
  • 19-02-2005
    kl. 15:19

Søren Korsgaard

poppel er løsningen

Du skal se efter en bas hvor kroppen (eller dele af den) er lavet i poppeltræ, det er en af de letteste træsorter man bruger til instrumenter. ellers skal du have dig en hollowbody model, hvor kroppen hul (eler delvis huls med kamre) Det er de to muligheder der er

Svar på dette indlæg
  • 19-02-2005
    kl. 16:35

thomas wknhg

Eller

En short scale bas kunne også være en mulighed, hvis du har korte arme og små finger, da den er mindre og letter end en alm bas

En Gibson EBO ”SG” bas kunne være en mulighed, der er monster bund i
    jeg har ”tilfældigvis en til salg hvis du er interesseret!

Svar på dette indlæg
  • 19-02-2005
    kl. 17:18

Bent Kallehauge

SG

Jo, men så vidt jeg husker er en SG forholdsvis tung i forhold til størrelsen.....??

Svar på dette indlæg
  • 20-02-2005
    kl. 00:30

Mads UB

Höfner 500/1

Beatlebassen er let (fordi den er hul) - alternativ kopien fra Epiphone (viola).

Svar på dette indlæg
  • 20-02-2005
    kl. 01:53

Søren Alwan

Bund og "Beatle"

Eftersom der forespørges en bas med en god bund og "godt med smæk i", ville jeg ikke umiddelbart have en af de klassiske "cigarkasser" fra Höffner eller kopier af denne som førsteprioritet.

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 20-02-2005
    kl. 13:38

Mads UB

Bund og "Beatle"

Der er masser af bund i beatlebassen (spiller selv med den, so I know) - for meget faktisk (!), top er der ikke noget af - men jeg ingen problemer med at bruge den sammen med rock. Ampen skal bare indstilles derefter. S.K. kommer alligevel til at skulle indgå kompromier, hvis den skal være let.

Svar på dette indlæg
  • 21-02-2005
    kl. 11:36

jens hein

Jack Cassedy sig.

prøv evt en Epiphone jack casssedy signature bas. Fed let hollowbody rockbass. Måske lidt stor krop til en meget lille pige, men prisen ligger vist også omkring de 6 kilo

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2005
    kl. 09:42

Karen Asholt

At vænne sig til vægten...

Jeg er også en forholdsvis "lille pige" på 52 kg.. Jeg har til gengæld en monstertung bas (5 strengs Warwick Fortress Masterman).

Du skal bare vænne dig til vægten. En bas's vægt burde ikke influere på dit valg - slet ikke hvis det skal være lidt tung musik, så er en bas med tyngde bedst.
    De første 2 uger vil du have kramper OVERALT.. også i muskler du ikke anede eksisterede *G* men derefter vil din krop vænne sig mere og mere til vægten.
    En bas køber man pga lyden - ikke vægten.. Og så er det jo bare bonus hvis du rent faktisk finder en let poppel/hul bas, der spiller tungt..

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2005
    kl. 14:11

S. K.

tak

tak for hjælpen.. vil gå ud og gennemsøge markedet...

(skal lige siges at jeg ER kommer over stadiet med muskelkramper etc.. har spillet længe. men er træt af at være lidt imobil og ufrivilligt passiv på scenen... Giver dog helt ret i at lyden har førstepriotet - det er jo et instrument - men ville gerne pejles i retningen af nogle lidt lettere instrumenter og se, om der ikke var en lydt dér jeg kunne falde for)

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2009
    kl. 10:10

Jørgen Hansen

Forslag

Jeg vil forlog Ibanez bas sr300 sirien

Svar på dette indlæg
  • 26-10-2010
    kl. 20:26

Morten Pedersen

jeg vil give dig fuldstændig ret. har lige købt en SR300 den fedeste bas jeg længe har spillet på. super fed lyd og så kun til 2500 kr. tæske fed bas.

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2009
    kl. 22:28

Lars Faab

Hehe

Mon ikke han har fundet en :-)

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2009
    kl. 04:34

Søren Alwan

Man...

kan selvfølgelig aldrig vide, om der i løbet af de sidste fire år har indsneget sig en kønsskifteoperation. Men ellers skriver S.K. jo da, at hun (dengang ihvertfald) var "en forholdsvist lille pige". Hvordan disse ting forholder sig i dag, er selvfølgelig "anybody´s guess"...

:-)

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2009
    kl. 19:43

Lars Faab

Skallede kok...

Jeg har faktisk hørt hun er vokset sig stor. Det skulle efter sigende være hende der er inde bassisten fra Midnight Blues. :-)

Svar på dette indlæg
  • 26-10-2010
    kl. 20:28

Morten Pedersen

er du så ham der er inde i bamse.

Svar på dette indlæg
  • 18-02-2009
    kl. 16:04

Tobias Nefer

Yamaha RBX4

Yamaha RBX4-A2 er absolut en af de letteste basser jeg har spillet på. udover det klinger den enormt godt, og så koster den max 4000 kr i diverse musik butikker. den er masse produceret, så det skulle ikke være noget problem at finde den.

Svar på dette indlæg
  • 06-11-2010
    kl. 23:16

Bass Collector

Ibanez SRX .............

Så er der hul igennem til den anden side af jorden og vægten er ikke voldsom.
    Desuden er de til at få brugt til en forholdsvis fornugtig pris.
    Eller som nye hos Thoman i Tyskland.
    Super super bas og nogle aller helvedes gode pickupper.
    Tjek den model ud som hedder SRX 700 kan fås både som 4 og 5 strenget :-)
    Mvh.
    Peter

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk