Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Lydisolering - Studie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 04-11-2010
    kl. 11:14

Henning Anthonsen

Lav dem selv

Lav dem selv af Rockwool terrænbats. Gå ind på lydmaskinen.dk og læs, hvordan man gør. Så kommer du til at spare en masse penge. Derudover absorberer skummet ikke lige så lineært som f.eks. rockwool.
    Du kan evt søge på nettet under "diy bass traps"

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 11:22

Djarnis Drengen

Tak for tippet....

...men når man nu ikke er synderligt gør-det-selv funderet/talentfuld og gerne vil have en løsning hvor man relativt hurtigt kan banke nogle skumfiduser op....der må da findes et europæisk low cost alternativ til foam by mail??

Tak!!

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 14:25

Henning Anthonsen

Først skal du...

...beslutte om du vil isolere rummet, så der ikke slipper lyd ud eller om du vil forbedre akustikken i rummet, så lyden bliver bedre inde i rummet?

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 14:32

Djarnis Drengen

Akustik forbedring

Well, det er primært akustik forbedring. Det er et stort kælderlokale og selvom der er gulvtæpppe, runger det for meget etc.

Det er sekundært med at der slipper lyd ud men det er klart en benefit, hvis man skal mike og indspille en guitar top på den volumen hvor den lyder rigtigt godt... ;-)

Optimalt set ville jeg gerne bare købe en røvfuld skumblokke med selvklæbende tape bagpå og så tapetsere en stor del af rummet med dem. Det bliver bare en kende smådyrt med løsningen fra Aage...

Mvh,

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 15:57

Henning Anthonsen

Tjah

Jeg vil endnu engang råde dig til at lave dem selv. Det er virkelig ikke det store gør-det selv-talent, der kræves.
    Mir forslag er, at du starter med at gøre noget ved hjørnerne, da de ofte er syndere for den dybe bas-rumlen. Hvis du køber en pakke rockwool felxibatts (det tykkeste du kan få), skærer du simpethen hver plade til, så du får 4 retvinklede trekanter. Det gør du ved alle palederne i pakken. Så stabler du trekanterne i et hjørne, sætter en lister rundt om, hvorpå du fasthæfter det stof, du nu synes er flot. Du skal kunne puste igennem stoffet, så det skal ikke være alt for tykt/tæt. Sådan et hjørne kan du vel lave for 200,- kr.
    Næste step er så selvfølgelig væggene, men hvis du alligevel ikke gider, at gå igang selv, er der jo ingen grund til at jeg skriver side op og side ned her;-)
    Og endnu engang: Det skum du nævner, har altså ikke helt fantastiske akustiske egenskaber.
    På lydmaskinen.dk er det et forum, der hedder "studiebygning og akustik", hvor du kan finde meget godt info. Bl.a. en fast tråd, der hedder "skum kontra rockwool".

Svar på dette indlæg
  • 22-05-2015
    kl. 13:15

Mathias Tietz

Løsning

Hej Djarnis, check soundizo.dk gode og billige lydisoleringsprodukter.(:
    https://www.facebook.com/pages/Soundizodk/445824352243298?fref=ts

Mvh.

Svar på dette indlæg
  • 13-03-2016
    kl. 10:13

Mette Herum

Billige løsninger

Jeg anbefaler altid Thomann group.
    De har det hele til yderst rimelige priser, billig forsendelse og gode garantier.
    Måske mit forslag er lige sent nok på den men andre kan måske få nytte af det 🎶

http://www.thomann.de/dk/studieakustik_elementer.html

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk