Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Nu... - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-11-2010
    kl. 22:45

Søren Alwan

Hmm...

Nu er meget af charmen ved at lave dén slags vel netop selv at lege sig frem til det rette resultat? Ellers kunne man vel lige så godt bare købe en færdig forstærker - eventuelt brugt, hvis éns motiv skulle være økonomi..?

Så endnu en gang er det jo lidt som at lave mad: Man kan godt følge en opskrift. Men for at vurdere det endelige resultat er man jo nødt til at kende alle de forskellige ingrediensers individuelle smag. Ellers kan man jo kun konkludere, at "det smager ikke, som jeg havde tænkt mig", og f.eks. ikke "Der skal mere salt og hvidløg i". Så studér som udgangspunkt ethvert kredsløb, du kan finde, og dan dig et overblik over, hvor de har gang i hvad, når det kommer til forstærkning og frekvensgang på signalets vej gennem forstærkeren.

Det er jo også temmeligt svært for andre at sidde og kloge sig på, hvilken forstærker, der vil falde i din smag. Men måske noget i retning af Soldano´s Atomic 16 eller noget i dén stil ikke var noget helt tosset sted at starte sine studier? Husk dog, at det endelige resultat altid vil være voldsomt afhængigt af, hvilke stumper, man banker det sammen af!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-11-2010
    kl. 22:53

Søren Alwan

Og ikke mindst...

Hvordan man banker dem sammen!

Sådan en forstærker med forholdsvis høj gain, som du her efterlyser, vil jo være en glimrende læremester udi i korrekt layout, korrekte stelforbindelse, ditto ledningsføring osv, osv, hvis det færdige resultat ikke skal være "en hylende gris" p.g.a. selvsving eller "en brumfanden af kaliber" eller andre kendte og elskede underholdningsfænomener, når det kommer til disse sager.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 19:22

Thomas Hansen

Hej Rør svend og guro

Hej Rør svend og guro
    Tak for dit svar. som sædvanligt , er sjovt og fenurligt :-)
    Har googlet den der soldano 16, det er den rigtige stil, der har du ramt plet.
    Den vil jeg arbejder jeg viddere med i de mørke vinter nætter.
    Skulle du nogen sinde være i nabolaget, vil du altid være velkommen til en weissbier i min kælden.

Thomas

Svar på dette indlæg
  • 04-11-2010
    kl. 22:03

Søren Alwan

Nu...

ved jeg ikke, hvor du bor. Så dét er jo en "nem" invitation at komme med... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-11-2010
    kl. 20:50

Søren Alwan

Narh...

Sorø er nok lidt vel langt at køre fra det midtjyske...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 05-11-2010
    kl. 11:35

Thomas Hansen

Jamen....

for Søren da, jeg bor i sorø, så du kommer sikkete ikke forbi i eftermidag, selv om du er velkommen. Jeg skal reparerer et vox tonelabs bord for en, og der er ledigt værktøj, så du er velkommen ( der er weissbier på køl).

Mvh
    Thomas

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk