Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Avalon... - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-11-2010
    kl. 15:18

Djarnis Drengen

Avalon...

Den bedste løsning live såvel som i studiet er efter min opfattelse en Avalon U5

http://www.avalondesign.com/instrudi.html

Den koster nogen knapper men effekten i forhold til en akustisk guitar er fænomenal...

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2010
    kl. 16:36

Peter Olsen

Hvorfor?

Hej Ove

Hvis mixeren står på scenen, kan I sikkert sagtens slippe af sted med at plugge direkte i mixerens line/jack inputs. Det er muligt, at der er et impedans "mismatch", der gør at lyden ikke bliver optimal, men det er bestemt også muligt, at I vil synes, det lyder fint!

Hvis mixeren ikke står på scenen, og I er nødt til at plugge i stagebox/multikabel, skal I bruge tre (helst aktive) linedriverere. Det kan ikke betale sig at lodde dem selv, hvis det er prisen, der er afgørende.

Hvis I synes sådan en Avalon U5 f.eks. er lige lovlig dyr, man meget mindre gøre det. Find evt. et produkt i sammen pris/kvalitetsklasse som intrumenter/mixer/højtalere. Der er efter min mening ingen idé i, at købe verdens dyreste linedriver, hvis man har en billig guitar og nogle billige højtalere!

Venlig hilsen Peter Olsen.

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2010
    kl. 20:41

Rasmus Poulsen

LD systems

Jeg bruger selv følgende til akustisk guitar:

http://www.thomann.de/dk/ld_systems_ldi_02.htm

Det er ikke verdens dyreste eller mest fancy, men den gør hvad den skal, og jeg synes den lyder ganske OK.

Mvh.
    Rasmus Poulsen.

Svar på dette indlæg
  • 09-11-2010
    kl. 22:20

Morten Lyse Pedersen

LD systems driveren

har jeg også kun gode erfaringer med.. En linedriver er ikke noget vildt apparat, så det behøver ikke være meget dyrere for at leve op til de guitarer og mixere os almindeligt dødelige har med at gøre..

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 11-11-2010
    kl. 09:32

Ove Dalgaard

Takker

Spiller på en (billig) Martin og gennem Behringer anlæg, fornuftige højttalere, tror jeg tager chancen og køber gennem Thoman. Kunne godt "køre direkte" men slås lidt med hum og ulyde, måske det kunne kureres med linedriver. Kabler er i den dyre ende, så der skulle ikke være noget at hente. Mixeren er jordet efter alle kunstens regler( Har en broder der er elektrikker og trommeslager, så det er måske der fejlen ligger :-) )

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk