Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Mixer? - Hjemmestudie - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 18-11-2010
    kl. 16:59

Maria Stampe

Mixer?

Hej, jeg har brug for hjlp til en smart mixer lige til mit behov.

Jeg har set meget p en USB mixer, men kan den sttes til computeren, og s kan man skrle ind i mikrofonen, og det vil g lige derover, s man kan gemme den 'fil' man har lavet?

Har du flere mixere som du kan anbefale? (Gerne ved eskildsen)

Det var vist det jeg har lidt for lidt viden om :)

Hber du kan hjlpe mig.

Mvh. Maria

Svar på dette indlæg
  • 18-11-2010
    kl. 22:38

Ove Dalgaard

Hallj der

Sus ned/op/hen til Eskildsen og snak med dem. De forhandler Behringer, som er meget "prisvenlige", mske ikke topprofessionelt, men absolut brugbart til en start.

Svar på dette indlæg
  • 19-11-2010
    kl. 21:19

Maria Stampe

Tak.

Me jeg bor in the middel of nowhere, s der er lidt langt hen til den nrmeste, s om et USB mixer bare kan sttes direkte til computeren, s den musik man indspiller, kommer direkte over p? fx den her.
    http://studie.eskildsen.dk/shop/mixere/alesis/multimix-4-usb.html

Svar på dette indlæg
  • 15-12-2010
    kl. 15:24

Svend-Erik Kjr Madsen

Hej Maria

Den lille usb mixer kan du godt bruge til "lagkage" indspilning. Gr ud fra du bruger windows, s skal du bare have fat i noget software til at indspille p, du kan jo prve Audacity som er helt og aldeles gratis du kan hente en version til dit system her:
    http://audacity.sourceforge.net/download/

Et lille rd er at du ogs skal have dig nogle okay hovedtelefoner som du kan bruge hvis du skal spiller ind af flere gange, s du ikke fr blandet lydsporene for meget :)

Go vind
    /Sv-e

Svar på dette indlæg
  • 20-11-2010
    kl. 21:29

Karma Cowboy

Bde og..

Du skal ha' noget software, s computeren kan optage dit musik og skrl. Men det flger jo ofte med produktet. Prv engang at uddybe dit behov?

Svar på dette indlæg
  • 21-11-2010
    kl. 12:08

Karma Cowboy

..og YES

S lige at du havde skrevet et tidligere indlg, hvor du fik et godt svar. Men den sku' vre go' nok. Den microfon du har kbt er rigtig god, men ogs meget flsom. Det er en studio microfon, og den fanger meget mere lyd end hvad man mske lige tror - tramp i gulv, smasken osv. Synger du stille og roligt, skal du trkke dig tilbage hvis du begynder at skrle osv. Men prv dig frem, og opsg gerne lidt viden sidelbende om lettere lydteknik og microfonsangteknik. Det kan spare dig for mange rgelser. Og sprg ellers bare ls.

Svar på dette indlæg
  • 23-11-2010
    kl. 17:23

Maria Stampe

Tak for hjlpen, :)

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk