Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Så er det nu! - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 09-12-2010
    kl. 00:33

Xx Xx

Har den

stået i garagen eller hva?

Mvh
    Evan.

Svar på dette indlæg
  • 09-12-2010
    kl. 05:51

Ove Dalgaard

for dyr ?

Ok, såå 300.00 da, skal have konfirmation i foråret og datteren skal have knallert, men vær hurtig.........:-)

Svar på dette indlæg
  • 10-12-2010
    kl. 17:00

Bass Collector

Jeg kender en, som...

købte en fra 1956 for 35.000 så kom igen, når du har sat prisen ned - kvajhoved !!!

Svar på dette indlæg
  • 10-12-2010
    kl. 19:29

Søren Alwan

Var det så...

i 1958?

Held og lykke med at finde en original Fender fra 1956 til 35.000 kroner - kvajhoved!!!

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-12-2010
    kl. 22:25

Søren Alwan

Well...

en guitar - eller hvilken som helst anden ting - er vel dét værd, som man kan få for dem? Jeg kan ikke se, at de skulle være min opgave at forsvare nogen som helst pris for nogen som helst guitar (eller noget andet). Jeg vil blot tillade mig at mene, at hvis man tror, at man får en original Fender fra 1956 for 35.000, så kan man vist nå at blive temmelig gråhåret, mens man venter...

Om et stykke træ er så meget værd? Jah, eftersom nogle åbenbart er villige til at betale denne pris, så må det jo være det. Kan man få en sikkert lige så god guitar - måske endda bedre - for langt færre penge? Ja, det tror jeg...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-12-2010
    kl. 22:26

Søren Alwan

Og nu...

var det sådan set ikke mig, der begyndte med at kalde andre for skvadderhoveder. Jeg er på ingen måde tilhænger af denne omgangstone.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 10-12-2010
    kl. 23:30

Freddy Sangild

Sådan en guitar..

er et stykke musikhistorie og vel først og fremmest for rige samlere og rige musikere. På en måde synes jeg at det er helt ok, at guitarerne i denne klasse koster kassen, da dette så samtidig kan forhindre at fattige fantaster lige omlakerer eller router lystigt løs i dem. Dette er efterhånden effektivt bremset af tabet af værdi ved disse eksperimenter. Hvis sådan en guitar er "billig", så inviteres man måske mere til at foretage sådan noget? (her undtages lige Yngwie - det skarn)
    Hvorfor er så mange så sure over disse priser? - Det er, som tidligere antydet, udbud og efterspørgsel, som dirigerer markedet - og mig bekendt fremstiller man ikke flere af den pågældende guitar, så den må nødvendigvis koste, da den samtidig også er blandt de guitarer som samlere og fetischister sætter højt.

Svar på dette indlæg
  • 11-12-2010
    kl. 23:59

Lars Reinau

Nocaster annonce

Samme forhandler "vintageandrare.com" (som på dba annoncerer at de bor i Vendersgade i 1363 København K) annoncerer også for en hel stribe guitarer fra den hollandske forhandler "The Fellowship Of Acoustics": http://www.tfoa.eu/the_store/index.php .
    Samme billeder - dog i dårligere kvalitet - end på den hollandske hjemmeside. De annoncerer iøvrigt også for guitarer, der fysisk befinder sig i f.eks. Spanien og USA.

Efter min mening lugter det langt væk af bondefangeri, at man i annoncerne på dba, ikke oplyser hvor instrumenterne i virkeligheden befinder sig, bl.a. fordi man på dba slet ikke samme køber beskyttelse vbed internationale handler som f.eks. på Ebay

Jeg har kontaktet dba for at høre, om de har kendskab til og accepterer denne form for annoncering.

Venlig hilsen
    Lars Reinau

Vh

Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 00:20

Søren Alwan

Jo-jo!

Ét er ublu priser - noget helt andet ufine salgsmetoder...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 00:24

jacob paulsen

ku man ik

smide sit salg på brugtmarked nu da muligheden er her, også lade det her være diskussinsforum ..???????? ;)

Mvh
    Jacob

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 00:29

Søren Alwan

Joh...

men der er da vel heller ingen deltagere i denne tråd, som forsøger at sælge noget? Er der?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 00:36

jacob paulsen

Er det

ikke det det første indlæg går ud på????? eller har jeg virkelig misforstået hvad dba laver......

Mvh
    Jacob

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 00:50

Søren Alwan

Hmm...

Ja, én af os har så ihvertfald misforstået, hvad det første indlæg går ud på... :-)

Som jeg læser trådstarters indlæg, handler det om at ryste på hovedet af en salgsannonce i et andet medie - ikke om at forsøge at sælge noget. Men det kan selvfølgelig godt være, at jeg her tager grueligt fejl?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 01:05

jacob paulsen

så tror

jeg sgu begge vi har ret eller tar fejl :) jeg kigger på indlæget....... nå men om alt er kan vi blive enige om at tonen i tråden er unødvendig, uanset om det er et salg eller ej. Vi er her vel for at få hjælp / hjælpe eller bare debattere lidt om vores kære grej ;)

Mvh
    Jacob

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 01:24

Freddy Sangild

Bare det var mit grej

som vi diskuterede i denne tråd....suk. og...nå ja, jeg er venstrehåndet. :(

Jeg synes nu heller ikke, at det på nogen måde lugter af en brugtgrejsannonce her, men i højere grad en almindelig "heads up" a la "se lige her drenge.." med inplicit oplæg til en lille debat om dyre guitarer og hvad deraf følger.

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 10:55

Bass Collector

Svar til Søren Alwan........

Nej - Søren !!!
    Det var ikke i 1958 men i 2009 !!!
    Et er at købe en guitar i Danmark til ublu priser. Noget andet er at tage på ferie i USA, finde en god gammel guitar og tage den med hjem.
    Det eneste det gælder om er, at man har det rigtige credit card med til at betale med og her er et Diners, Visa eller et Master Gold card vejen frem !
    Jeg købte selv en super Fender P-bas fra 1965 i Denver for 3 år siden for 10.000 DKR så det er ikke bare noget jeg slynger om mig med.
    Det det handler om er at prutte priser og ikke bare at lukke dårlig luft eller andet ud i atmosfæren.
    Og jeg vil stadigvæk holde fast på, at den sælgeren af den Fender no-Caster er et kvajhoved.
    Et rigtigt stort et endda :-)
    Mvh.........Peter

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 11:45

Lars Reinau

Til Peter M.R. Christiansen

Hej Peter,
    Når du nu i dit første indlæg i denne tråd skriver: "kom igen, når du har sat prisen ned - kvajhoved !!!" - så adresserer du jo indlægget til trådstarter - Allan H.
    Hvad er årsagen til at du kalder Allan H for et "kvajhoved"?? Det er jo ikke ham der annoncerer Nocasteren på dba. Han gør os bare opmærksom på annoncen.
    Synes du, at det medvirker til en god omgangstone her på Soundcheck, at bruge den slags nedsættende ord?

Mvh
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2010
    kl. 00:51

Søren Alwan

Uanset...

hvem så gælder, er vedkommende vel ikke så dum endda, hvis det lykkes for ham (eller hende) at sælge den omtalte Telecaster til den anførte pris? Det er da blot salgstalent...

Jeg er dog helt enig med Lars Reinau i, at det lugter temmeligt mistænkeligt, når de laver "lokale" annoncer i flere lande samtidig. Og dén slags ufine forretningsmetoder er jeg absolut ikke fan af! De har da i øvrigt også et par temmeligt friske tilbud på Marshalls (ihvertfald er kassen da nok fra Marshall...) på DBA.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 11:47

Søren Alwan

Jamen...

Jeg kender - omend perifert - også én, som for ikke så mange år siden købte en original ´53 Tele for 1000 kroner fra et dødsbo. Men det får mig altså ikke til at mene, at 1000 kroner er den reelle markedsværdi for sådan én.

Til gengæld mener jeg så, at man måske kan tale om, at sælger er et kvajhoved i dét tilfælde?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 11:57

Lars Reinau

Men modsat....

... kan man måske også sige, at det er en kynisk køber, der ikke informerer en uvidende enke? om, at sådan et instrument faktisk er penge værd?
    Vh
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 12:10

Søren Alwan

Jah...

Om det så var enken, eller hvem det egentlig var, der solgte den, skal jeg ikke kunne sige. Jeg havde ingen aktier i dén handel på nogen måde. Men ét af kapitalismens grundvilkår er vel på godt og ondt også nærmest, at den kloge narrer den mindre kloge, eller..? :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 12:16

Søren Alwan

Og...

hvis det nu var sådan en antik-krejler "model Låsby Svendsen", som i forvejen - omend måske ubevidst - narret de efterladte, ville min samvittighed måske ikke have det slet så skidt... :-)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 12:31

Lars Reinau

Du har helt ret Søren...

...og det kommer selvfølgelig helt an på omstændighederne, når/hvis man nogensinde skulle falde over sådan et scoop. Det er nok også bare i misundelsens grelle lys, at jeg sidder her og bliver lidt moralsk og "hellig"! :-)

Go' søndag
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 14:01

Søren Alwan

Det...

er jo dét..! :-)

Også god søndag den anden vej...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 13:54

Simon Gotthelf

Man skal jo være ærlig men...

Skal jeg være 100% ærlig Lars, så ville jeg smide de 1000kr, forsøge at gå stille og roligt ud af døren, herefter tage hjem og løbe skrigende rundt om guitaren i vild jubel de næste 30år!

Så hvis du hører om nogen der har en 53tele for en tusse, så giv et kald, og jeg er der på 12 sekunder :-)
    God søndag
    Hilsen Simon

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 17:35

Bass Collector

Svar til Lars Reinau.......

Du har helt ret og hermed en uforbeholden undskyldning til trådstarter Allan H :-)
    Det er selvfølgelig annoncøren i DBA, som er kvajhovedet !!!
    Mvh
    Peter

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2010
    kl. 10:38

Allan Hansen

Det

er helt i orden;)

Svar på dette indlæg
  • 12-12-2010
    kl. 20:48

Henning Bech Madsen

Linse eller -caster

"Så hvis du hører om nogen der har en 53tele for en tusse ..."

;-)

Svar på dette indlæg
  • 13-12-2010
    kl. 23:31

Rasmus Skov Rasmussen

Hmm...

Jeg kan godt se i er ude efter ham der står bag vintage&rare, men så vidt jeg ved er han helt reel, han formidler vintage instrumenter for forskellige forretninger rundt omkring i verden.

Han formidler kontakten mellem sælger og køber, og sælger som sådan ikke selv instrumenterne.

Jeg tror det er Nicolai Schneekloth, som også er guitarist i "Die Dummen Dänen" der står bag.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk