Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Rumklang på computer - Computer - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 27-02-2003
    kl. 01:28

Thomas Bornholdt

PULSAR

Jeg bruger Pulsar udelukket til Rumklang/Reverb. Jeg har installeret Pulsar på en extern PC og kører Reverben som en extern effect over i min MAC. Fed rumklang til ca. 3000 kr(På 2 pladsen helt klart PowerCore)

Svar på dette indlæg
  • 27-02-2003
    kl. 22:26

Chakaranda Hansen

Altiverb Rules!

Den ultimativt fedeste rumklang der fås hedder Altiverb...
    Den adskiller sig fra alle andre ved at den det er ægte rum du får: man har lavet klangoptagelser af alle mulige forskellige rum, heriblandt flere berømte studier, smat kirker, katedraler, trappegange, kosteskabe osv. you name it...eller lav dine egne....;-)
    Disse rums rumklang kan man så lægge på sine egne optagelser...

Ok det er måske bedre at du selv tjekker den ud her:
    http://www.audioease.com/index1.html

----
    Chakaranda

PS. den kræver CPU kræfter! MEGET...men hold da kæft en lyd! det er som at være der selv.

Svar på dette indlæg
  • 28-02-2003
    kl. 13:19

David Mondrup

SIR - freeware

SIR kan det samme som Altiverb, som Chakaranda skriver om, og så er den gratis - men kun til PC.

http://home.t-online.de/home/520073787260-0001/index_plug.html

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2003
    kl. 14:05

Chakaranda Hansen

samme og samme..og en anden rumklang..

Godt Mondrup, at du ku finde noget til PC folket også....:-)
    Jeg glemte vist at skrive at Altiverb kun findes til Mac...

I øvrigt kommer jeg lige i tanke om en anden virkelig vellydende gratis reverb til Mac og PC..den lyder faktisk bedre end de fleste comercielle reverbs og klart bedre end f.eks de indbyggede i Logic.
    Den hedder Pianoverb og kan hentes her:
    http://www.pspaudioware.com/
    Hos PSP som jo laver nogel virkelig fede kvali-plugs...

Bortset fra det så er det nok lige at tage munden lidt fuld at sige de SIR og Altiverb kan "det samme".......jo det er da rigtigt nok så langt at de er opbygget ud fra samme grundprincip med Impulsrespons...men Altiverb er i en helt anden kvalitetsklasse end SIR (Freewaren til pc...)

Altiverb har f.eks. zero latency (Real Time) hvor SIR har en noget lang latency..
    Altiverb kan arbejde med 24 bit 48 khz filer (mod SIR 16 bit 44.1 khz)

Altiverb kan arbejde med filer (impuls responses) længere end 18 sec. (det er max i SIR).
    Altiverb understøtter både stereo og mono filer.
    Altiverb findes både som VST, MAS, HTDM og RTAS plugin...(SIR findes kun som VST)

Så der er altså en klasse forskel på de to....

Mvh
    Chakaranda

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2003
    kl. 14:15

David Mondrup

Tak for oplysningen - og lidt om pianoverb

Du har fuldstændig ret i de ting du skriver om SIR's features. Lad min undskyldning være at jeg ikke kender altiverb fra andet end omtale ...
    SIR er helt igennem typisk freeware - har kun der features som ham der skrev den havde brug for, har enkelte ting der kræver lidt ekstra arbejde, såsom en ret voldsom latency der bedst kan afhjælpes ved at rykke alle spor der bruger den ca. 100 ms baglæns, og sikkert også andre ting. Men af freeware at være er den svær at slå.

PSP pianoverb - lidt speciel, men den lyder rigtig godt. Den emulerer kun et slags rum, og det er rummet inden i et klaver med alle dæmperne slået fra. Man får klangen af selve strengene med, og man kan gøre nogle ret spøjse ting, såsom at stemme strengene op eller ned, transponere signalet så tonaliteten i rumklangen forrykkes osv. Den kan give nogle ret spøjse men meget vellydende resultater - jeg bruger den meget.

/D

Svar på dette indlæg
  • 01-03-2003
    kl. 21:50

Chakaranda Hansen

Og lidt mere om piano verb..og en til...

Jeps Mondrup....Du behøver såmænd ikke undskylde din begrænsede viden om Altiverb....det er jo en ærlig sag når man ikke har haft produktet i "hænderne"..

Lige en tilføjelse til mulighederne i Pianoverb: den kan såmænd også lave noget "helt almindelig" rumklang,( udover at den kan tweakes ud i nogle ret spøjse klange som Mondrup siger)..

ja den lyder hammerfedt...

Og nåja så er der jo også Karlette, som er en "bånd ekko" maskine fra Steinberg (freeware)...godt nok er en ekkomaskine ikke en rumklang i den forstand, men det lugter da lidt af fisk....Karlette lyder også virkelig kanon, har den der varme nærværende lyd af analog bånd-ekko...og så kan den synce til beatet...en ikke uvæsentlig feature på et delay..

Prøv f.eks bare dens default indstilling og sæt wet til ca. 25-30%...det lyder som en million...

;-)
    Chakaranda

Svar på dette indlæg
  • 02-03-2003
    kl. 13:48

Morten Andersen

Tak, tak

Mange tak for de mange gode indlæg

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk