Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Træ til bas krop - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 20-01-2011
    kl. 18:49

Torben Vendt Hansen

Lyden...

... skal jeg ikke kun udtale mig om (prøv om du kan finde et kommercielt eksempel). Ellers vil jeg sige:

1) Ret tung træsort - så bassen bliver ikke speciel let.

2) Hård træsort - så jeg vil gætte på at den er lidt svær at arbejde med.

3) Til gengæld har det en flot mørkerød farve og kan nøjes med en gang olie.

Jeg er selv undervejs med en guitar med bubinga hals (dele købt hos Warmoth). Her er hvad de siger:

Bubinga (Guibourtia demeusei):
    A very strong stiff wood used primarily for bass necks and in laminations. Used by Rickenbacker for fretboards and Warwick for bodies. As a bass neck, it provides bright midrange and a thick well defined bottom. Bodies made form Bubinga will be very heavy but will sustain for days.

Svar på dette indlæg
  • 20-01-2011
    kl. 19:25

Claus Boisen

Bubunga

Kræver værktøjer der kan klarer de helt hårde træsorter som teak, wenge. osv
    smuk med vanskelig at arbejde i med hobby maskiner.
    Det egner sig fint til akustiske guitarer ( bag og sider) og er særdeles smuk.
    Hvordan det lyder som el ved jeg ikke men det er set hos andre byggere
    så det er helt sikker brugbart.

God fornøjelse

Mvh

Claus
    www.greenriver.eu

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2012
    kl. 13:20

John nielsen

DET kan man

Min Mørch bass Består af denne type træ og har en fantastisk farve!

Svar på dette indlæg
  • 16-01-2012
    kl. 23:31

Søren Alwan

Joh...

men hvordan lyder det? Det er vel det primære spørgsmål i denne sammenhæng...

Ud fra beskrivelsen kunne jeg gætte på, at det lyder ret "bright" og måske lidt anonymt i det? (Det plejer efter min erfaring også at gøre sig gældende for akustiske guitarer, som bliver bygget af div. stykker hårdt, eksotisk ædeltræ). Jeg tænker, at vi er nok mere i retning af f.eks. Warwick´s "moderne" lyd end i retning af "vintage-varme"...

M.v.h.

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2012
    kl. 21:53

John nielsen

tjae, det jo svært at sige

Men min lyder på ingen måde som en Warwick! (bryder slet ikk om den lyd de har) JEg syntes jo selv den lyder fantastisk min. den har en Vild god Tone! og en vildt lækker sustain!! specielt når jeg har min H streng at tage udgangs punkt i!

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2012
    kl. 21:34

Søren Alwan

Joh...

Det glæder mig da, at du er glad for din. Dét skinner da ihvertfald ret godt igennem... :-)

Men jeg må erkende, at jeg ikke sidder tilbage med et særligt præcist billede af, hvordan den dér "vildt gode tone" lyder..?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk